
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θα επηρεάσει και τη διαθεσιμότητα ναυτικών, με τη διεθνή ναυτιλία να κινδυνεύει να αντιμετωπίσει άμεσα ένα έλλειμμα τόσο σε αξιωματικούς όσο και σε κατώτερο πλήρωμα. Παράλληλα αυτή η έλλειψη θα υποχρεώσει τους πλοιοκτήτες να αυξήσουν τους μισθούς των ναυτικών στο πλαίσιο της πολιτικής προσέλκυσης πληρωμάτων με αποτέλεσμα και την άνοδο του λειτουργικού κόστους του πλοίου, σύμφωνα με εκτιμήσεις του οίκου αναλύσεων Drewry που ειδικεύεται και στη μέτρηση του λειτουργικού κόστους στη ναυτιλία.
Τόσο η Ρωσία όσο και η Ουκρανία παρέχουν εδώ και πολλές δεκαετίες έναν μεγάλο αριθμό αξιωματικών αλλά και κατωτέρων πληρωμάτων στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο. Ο Drewry εκτιμά ότι οι Ρώσοι αξιωματικοί ανέρχονται σε 46.500 και οι ουκρανοί σε 41.000, ενώ τα κατώτερα πληρώματα υπολογίζονται σε περίπου 41.200 και 32.400 αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι οι αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού στο σύνολό τους είναι περίπου 650.000 και ως κατώτερα πληρώματα υπηρετούν περίπου 920.000 ναυτικοί. Οι Ρώσοι και οι ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν επομένως περίπου το 13% των αξιωματικών του παγκόσμιου στόλου, ενώ τα κατώτερα ρωσοουκρανικά πληρώματα αντιπροσωπεύουν το 8%.
O Drewry σημειώνει ότι δεν θα επηρεαστεί ολόκληρη η «δεξαμενή» Ρώσων και ουκρανών ναυτικών, όμως όσο η σύγκρουση συνεχίζεται τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να επηρεαστεί η προσφορά μεγάλου μέρους των διαθέσιμων αξιωματικών. Όσον αφορά τα κατώτερα πληρώματα η προσφορά είναι πιο ευέλικτη, καθώς η απαιτούμενη περίοδος εκπαίδευσης είναι πολύ μικρότερη από ό,τι για τους αξιωματικούς και συνεπώς μπορεί να βρεθούν νέες «πηγές» ναυτικών.
Επίσης Ρώσοι και ουκρανοί αξιωματικοί απασχολούνται κυρίως σε δεξαμενόπλοια, τόσο πετρελαίου όσο και φυσικού αερίου, τα οποία απαιτούν ιδιαίτερα εξειδικευμένους και έμπειρους αξιωματικούς. Ως εκ τούτου, σε αυτούς τους κλάδους θα γίνουν αισθητές οι κύριες επιπτώσεις.
Αν και ένα μέρος των ναυτικών (Ρώσων και Ουκρανών) μπορεί να μένουν εκτός των δύο εμπόλεμων χωρών, εντούτοις το ποσοστό αυτό είναι μικρό, συνεπώς θα υπάρξει πρόβλημα με τη μετάβαση των Ουκρανών από τη χώρα τους στα πλοία αλλά και από τα πλοία στη χώρα τους.
Η εναλλακτική πηγή
Ειδικά για τους Ρώσους ναυτικούς, η απαγόρευση σε πολλές μη ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο τους και οι αμοιβαίες απαγορεύσεις για τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανό να επηρεάσουν τα ταξίδια προς και από πλοία. Επίσης, η προσφορά Ρώσων ναυτικών μπορεί να επηρεαστεί περισσότερο από τους περιορισμούς της έκδοσης θεωρήσεων που επιβάλλονται από τη διεθνή κοινότητα.
Δεδομένης της ταχέως μεταβαλλόμενης κατάστασης, οι εργοδότες μπορεί να σκεφτούν δύο φορές να προσλάβουν Ρώσους ναυτικούς εάν δεν μπορούν να τους μεταφέρουν με αξιοπιστία στα πλοία όπως έχει προγραμματιστεί. Οι τραπεζικοί περιορισμοί επίσης που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μπορεί να καταστήσουν προβληματικές τις πληρωμές των ναυτικών. Για τον Drewry οι Ινδοί ναυτικοί είναι πιθανό να είναι η κύρια εναλλακτική επιλογή, αν και υπάρχουν και άλλες εθνικότητες.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ