![Κίνδυνος ελλείψεων σε αξιωματικούς και ναύτες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/ploio-nautilia.jpg)
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θα επηρεάσει και τη διαθεσιμότητα ναυτικών, με τη διεθνή ναυτιλία να κινδυνεύει να αντιμετωπίσει άμεσα ένα έλλειμμα τόσο σε αξιωματικούς όσο και σε κατώτερο πλήρωμα. Παράλληλα αυτή η έλλειψη θα υποχρεώσει τους πλοιοκτήτες να αυξήσουν τους μισθούς των ναυτικών στο πλαίσιο της πολιτικής προσέλκυσης πληρωμάτων με αποτέλεσμα και την άνοδο του λειτουργικού κόστους του πλοίου, σύμφωνα με εκτιμήσεις του οίκου αναλύσεων Drewry που ειδικεύεται και στη μέτρηση του λειτουργικού κόστους στη ναυτιλία.
Τόσο η Ρωσία όσο και η Ουκρανία παρέχουν εδώ και πολλές δεκαετίες έναν μεγάλο αριθμό αξιωματικών αλλά και κατωτέρων πληρωμάτων στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο. Ο Drewry εκτιμά ότι οι Ρώσοι αξιωματικοί ανέρχονται σε 46.500 και οι ουκρανοί σε 41.000, ενώ τα κατώτερα πληρώματα υπολογίζονται σε περίπου 41.200 και 32.400 αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι οι αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού στο σύνολό τους είναι περίπου 650.000 και ως κατώτερα πληρώματα υπηρετούν περίπου 920.000 ναυτικοί. Οι Ρώσοι και οι ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν επομένως περίπου το 13% των αξιωματικών του παγκόσμιου στόλου, ενώ τα κατώτερα ρωσοουκρανικά πληρώματα αντιπροσωπεύουν το 8%.
O Drewry σημειώνει ότι δεν θα επηρεαστεί ολόκληρη η «δεξαμενή» Ρώσων και ουκρανών ναυτικών, όμως όσο η σύγκρουση συνεχίζεται τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να επηρεαστεί η προσφορά μεγάλου μέρους των διαθέσιμων αξιωματικών. Όσον αφορά τα κατώτερα πληρώματα η προσφορά είναι πιο ευέλικτη, καθώς η απαιτούμενη περίοδος εκπαίδευσης είναι πολύ μικρότερη από ό,τι για τους αξιωματικούς και συνεπώς μπορεί να βρεθούν νέες «πηγές» ναυτικών.
Επίσης Ρώσοι και ουκρανοί αξιωματικοί απασχολούνται κυρίως σε δεξαμενόπλοια, τόσο πετρελαίου όσο και φυσικού αερίου, τα οποία απαιτούν ιδιαίτερα εξειδικευμένους και έμπειρους αξιωματικούς. Ως εκ τούτου, σε αυτούς τους κλάδους θα γίνουν αισθητές οι κύριες επιπτώσεις.
Αν και ένα μέρος των ναυτικών (Ρώσων και Ουκρανών) μπορεί να μένουν εκτός των δύο εμπόλεμων χωρών, εντούτοις το ποσοστό αυτό είναι μικρό, συνεπώς θα υπάρξει πρόβλημα με τη μετάβαση των Ουκρανών από τη χώρα τους στα πλοία αλλά και από τα πλοία στη χώρα τους.
Η εναλλακτική πηγή
Ειδικά για τους Ρώσους ναυτικούς, η απαγόρευση σε πολλές μη ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο τους και οι αμοιβαίες απαγορεύσεις για τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανό να επηρεάσουν τα ταξίδια προς και από πλοία. Επίσης, η προσφορά Ρώσων ναυτικών μπορεί να επηρεαστεί περισσότερο από τους περιορισμούς της έκδοσης θεωρήσεων που επιβάλλονται από τη διεθνή κοινότητα.
Δεδομένης της ταχέως μεταβαλλόμενης κατάστασης, οι εργοδότες μπορεί να σκεφτούν δύο φορές να προσλάβουν Ρώσους ναυτικούς εάν δεν μπορούν να τους μεταφέρουν με αξιοπιστία στα πλοία όπως έχει προγραμματιστεί. Οι τραπεζικοί περιορισμοί επίσης που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μπορεί να καταστήσουν προβληματικές τις πληρωμές των ναυτικών. Για τον Drewry οι Ινδοί ναυτικοί είναι πιθανό να είναι η κύρια εναλλακτική επιλογή, αν και υπάρχουν και άλλες εθνικότητες.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023