Μπορεί μέχρι στιγμής οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων να μην έχουν επηρεαστεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία, ωστόσο οι οικονομικές και χρηματοοικονομικές κυρώσεις που αποφάσισε να επιβάλει η Δύση προς τη Ρωσία θα μπορούσαν να έχουν πολλές επιπτώσεις στο κόστος της μεταφοράς εμπορευμάτων. Αυτό αναφέρουν αναλυτές της Alphaliner, υπογραμμίζοντας ότι βραχυπρόθεσμα η διακοπή δρομολογίων από και προς Ρωσία και Ουκρανία θα έχει ως αποτέλεσμα αλλαγές στα δρομολόγια φορτίων επιδεινώνοντας τις καθυστερήσεις σε λιμάνια και τερματικούς σταθμούς, πολλά από τα οποία ήδη υποφέρουν από σοβαρά προβλήματα συνωστισμού.
Οπως εξηγούν, περισσότερη συμφόρηση στα λιμάνια σημαίνει και μεγαλύτερη συγκράτηση της ναυτιλιακής μεταφορικής ικανότητας και περαιτέρω πίεση στην προσφορά χωρητικότητας, η οποία συμβάλλει στη διατήρηση των ναύλων σε υψηλά επίπεδα. Επιπρόσθετα, σπεύδουν να προσθέσουν, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ιδιαίτερα για μικρότερα πλοία, θα μπορούσε να επηρεαστεί αρνητικά εάν τα δρομολόγια παραμείνουν σε αναστολή, με τους μεταφορείς να χρειάζονται πιθανώς λιγότερα ή μικρότερα πλοία για να καλύψουν εμπορικές διαδρομές που κάποτε περιλάμβαναν τη Ρωσία ή την Ουκρανία.
Την ίδια στιγμή, σε σοβαρό πρόβλημα για τις ναυτιλιακές εξελίσσεται η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων, με το καύσιμο χαμηλού θείου (VLSFO) να αγγίζει τα 1.000 δολάρια ανά τόνο σε ορισμένα λιμάνια την Τρίτη, το υψηλότερο επίπεδο που καταγράφηκε ποτέ. Αυτό, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο αντίκτυπο των κυρώσεων σε φορτία που σχετίζονται με τη Ρωσία τις επόμενες εβδομάδες και την επιστροφή των ναύλων σε πιο φυσιολογικά επίπεδα από τα ιστορικά υψηλά, θα μπορούσε τελικά να φέρει νέα μεγάλα προβλήματα στον κλάδο μεταφορών παγκοσμίως. Προς το παρόν ωστόσο οι θεμελιώδεις αρχές της έλλειψης χωρητικότητας και της ισχυρής ζήτησης για όλα τα μεγέθη πλοίων παραμένουν σταθερές. Οι ναύλοι στο μεταξύ συνεχίζουν να αυξάνονται, έχοντας φτάσει τις τελευταίες ημέρες σε περαιτέρω ιστορικά υψηλά σε διάφορα μεγέθη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τάνκερ – LNG
Την ίδια στιγμή οι αγορές δεξαμενοπλοίων αντιμετωπίζουν περαιτέρω αναταραχή μετά την απαγόρευση των εισαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η κίνηση εντείνει την πίεση στους πλοιοκτήτες, ορισμένοι από τους οποίους είναι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης – που συνέχισαν να φορτώνουν αργό και προϊόντα πετρελαίου από τη Ρωσική Ομοσπονδία, σύμφωνα με τη Lloyd’s List.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποκάλυψε επίσης σχέδια για σταδιακή κατάργηση της εισαγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη Ρωσία έως το 2030, γεγονός που, παράλληλα με τις απαγορεύσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ, θα προκαλέσει σημαντική αλλαγή στις θαλάσσιες εμπορικές ροές για τον παγκόσμιο στόλο των δεξαμενοπλοίων και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου. Οι πολιτικές κινήσεις έχουν άμεσο αντίκτυπο στα ρωσικά φορτία που μεταφέρονται με πλοία. Να σημειωθεί ότι το δεξαμενόπλοιο κατηγορίας Aframax «Elli» με προορισμό το Χιούστον σταμάτησε το δρομολόγιο καθώς ήταν φορτωμένο με 100.000 τόνους αργού πετρελαίου από το Νοβοροσίσκ. Ενα άλλο δεξαμενόπλοιο άλλαξε πορεία και μείωσε την ταχύτητα λίγο αφότου έφυγε από το στενό του Γιβραλτάρ. Το αν το πλοίο «STI Wembley» θα ξεφορτώσει τώρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως σηματοδοτεί αυτή τη στιγμή, είναι αβέβαιο. Η συντονισμένη κίνηση των δυτικών κυβερνήσεων σκληραίνει το περιβάλλον λειτουργίας για τα δεξαμενόπλοια που εξακολουθούν να ασχολούνται με ρωσικές συναλλαγές.
Οι πλοιοκτήτες στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο πιθανότατα θα αναθεωρήσουν και θα επανεκτιμήσουν τη συμμετοχή τους, καθώς οι εμπορικές ροές αλλάζουν γρήγορα για να συμμορφωθούν με τις κυρώσεις εν μέσω του κινδύνου να πληγεί η φήμη τους.
Οι εξαγωγές αργού και πετρελαϊκών προϊόντων από τη Ρωσία λέγεται ότι μειώθηκαν κατά περίπου 1,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα τις τελευταίες δύο εβδομάδες, από προηγούμενα εκτιμώμενα επίπεδα περίπου 7 εκατ. βαρελιών την ημέρα πριν από την εισβολή. Στην Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα μπορούσε να προμηθευτεί περίπου τα δύο τρίτα του φυσικού αερίου από το Κατάρ και τις ΗΠΑ, καθώς ανακοίνωσε τη στρατηγική της να μειώσει την εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα.
Τα δρομολόγια με φορτία LNG εξακολουθούν να πραγματοποιούν αδιάκοπα δρομολόγια από το ρωσικό λιμάνι Γιαμάλ της Αρκτικής αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων, και τα περισσότερα έχουν προορισμό την Ευρώπη.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων