Η μεγαλύτερη «διαταραχή της ζήτησης» για πετρέλαιο από την εποχή της μεγάλης πετρελαϊκής κρίσης της δεκαετίας του 1970, θα πυροδοτήσει μια αύξηση στις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό εκτιμά ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής σερ Κρίστοφερ Χον, το fund του οποίου έχει επενδύσει σε διάφορα assets πάνω από 40 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τον Χον, οι υψηλές τιμές του πετρελαίου είναι «ένα θετικό πράγμα» για το κλίμα, καθώς η ενεργειακή κρίση προκαλεί μια «δραματική επιτάχυνση» στην προσπάθεια για απανθρακοποίηση.
«Πρόκειται για ένα τεράστιο κάλεσμα αφύπνισης που μπορεί να επιταχύνει την προσπάθεια για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και να ενισχύσει τις πράσινες επενδύσεις από χώρες και κυβερνήσεις», είπε ο Χον μιλώντας στο συνέδριο Climate Capital των Financial Times.
«Όλος ο κόσμος θα πρέπει τώρα να επικεντρωθεί στην αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων, είτε πρόκειται για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είτε για πυρηνική ενέργεια ή υδρογόνο ή συνθετικά καύσιμα», πρόσθεσε ο επενδυτής.
Ποιοι θα ωφεληθούν μακροπρόθεσμα από το ράλι τιμών;
Παρόλο που οι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου αποκομίζουν κέρδη ρεκόρ από τις υψηλές τιμές, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο Χον εκτίμησε ότι οι επενδυτές που επικεντρώνονται σε επενδύσεις σχετικές με την κλιματική αλλαγή, τελικά θα ωφεληθούν από το σημερινό σοκ των τιμών της ενέργειας.
«Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου πρέπει να οδηγήσει σε κίνητρα για ταχεία απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα», είπε ο Χον.
Ο Χον έχει καταστήσει τη δημοσιοποίηση πληροφοριών σχετικά με την κλιματική αλλαγή σε ένα από τα χαρακτηριστικά του «ακτιβισμού» του fund του, TCI, πιέζοντας εταιρείες να δώσουν στους μετόχους τους τη δυνατότητα να ψηφίσουν τα σχέδιά τους για το κλίμα. Ως αποτέλεσμα, η ισπανική εταιρεία αεροδρομίων Aena και η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Airbus βελτίωσαν τους στόχους των εκπομπών άνθρακα.
Ως επενδυτής σε πολλές εταιρείες σιδηροδρόμων της Βόρειας Αμερικής, η TCI πιέζει επίσης τους Canadian National Railway, Canadian Pacific Railway και Union Pacific Railway να διαμορφώσουν κανονισμούς που να οδηγούν σε περιορισμό των εκπομπών στον κλάδο. Τα τρένα κινούνται με καύσιμο ντίζελ υψηλής ρύπανσης και ο Χον πιστεύει ότι η ρύθμιση είναι αναπόφευκτη και απαραίτητη για την ενθάρρυνση των επενδύσεων σε άλλες τεχνολογίες καυσίμων.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας