Η μεγαλύτερη «διαταραχή της ζήτησης» για πετρέλαιο από την εποχή της μεγάλης πετρελαϊκής κρίσης της δεκαετίας του 1970, θα πυροδοτήσει μια αύξηση στις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό εκτιμά ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής σερ Κρίστοφερ Χον, το fund του οποίου έχει επενδύσει σε διάφορα assets πάνω από 40 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τον Χον, οι υψηλές τιμές του πετρελαίου είναι «ένα θετικό πράγμα» για το κλίμα, καθώς η ενεργειακή κρίση προκαλεί μια «δραματική επιτάχυνση» στην προσπάθεια για απανθρακοποίηση.
«Πρόκειται για ένα τεράστιο κάλεσμα αφύπνισης που μπορεί να επιταχύνει την προσπάθεια για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και να ενισχύσει τις πράσινες επενδύσεις από χώρες και κυβερνήσεις», είπε ο Χον μιλώντας στο συνέδριο Climate Capital των Financial Times.
«Όλος ο κόσμος θα πρέπει τώρα να επικεντρωθεί στην αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων, είτε πρόκειται για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είτε για πυρηνική ενέργεια ή υδρογόνο ή συνθετικά καύσιμα», πρόσθεσε ο επενδυτής.
Ποιοι θα ωφεληθούν μακροπρόθεσμα από το ράλι τιμών;
Παρόλο που οι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου αποκομίζουν κέρδη ρεκόρ από τις υψηλές τιμές, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο Χον εκτίμησε ότι οι επενδυτές που επικεντρώνονται σε επενδύσεις σχετικές με την κλιματική αλλαγή, τελικά θα ωφεληθούν από το σημερινό σοκ των τιμών της ενέργειας.
«Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου πρέπει να οδηγήσει σε κίνητρα για ταχεία απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα», είπε ο Χον.
Ο Χον έχει καταστήσει τη δημοσιοποίηση πληροφοριών σχετικά με την κλιματική αλλαγή σε ένα από τα χαρακτηριστικά του «ακτιβισμού» του fund του, TCI, πιέζοντας εταιρείες να δώσουν στους μετόχους τους τη δυνατότητα να ψηφίσουν τα σχέδιά τους για το κλίμα. Ως αποτέλεσμα, η ισπανική εταιρεία αεροδρομίων Aena και η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Airbus βελτίωσαν τους στόχους των εκπομπών άνθρακα.
Ως επενδυτής σε πολλές εταιρείες σιδηροδρόμων της Βόρειας Αμερικής, η TCI πιέζει επίσης τους Canadian National Railway, Canadian Pacific Railway και Union Pacific Railway να διαμορφώσουν κανονισμούς που να οδηγούν σε περιορισμό των εκπομπών στον κλάδο. Τα τρένα κινούνται με καύσιμο ντίζελ υψηλής ρύπανσης και ο Χον πιστεύει ότι η ρύθμιση είναι αναπόφευκτη και απαραίτητη για την ενθάρρυνση των επενδύσεων σε άλλες τεχνολογίες καυσίμων.
Latest News
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου