Η μεγαλύτερη «διαταραχή της ζήτησης» για πετρέλαιο από την εποχή της μεγάλης πετρελαϊκής κρίσης της δεκαετίας του 1970, θα πυροδοτήσει μια αύξηση στις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό εκτιμά ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής σερ Κρίστοφερ Χον, το fund του οποίου έχει επενδύσει σε διάφορα assets πάνω από 40 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με τον Χον, οι υψηλές τιμές του πετρελαίου είναι «ένα θετικό πράγμα» για το κλίμα, καθώς η ενεργειακή κρίση προκαλεί μια «δραματική επιτάχυνση» στην προσπάθεια για απανθρακοποίηση.

«Πρόκειται για ένα τεράστιο κάλεσμα αφύπνισης που μπορεί να επιταχύνει την προσπάθεια για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και να ενισχύσει τις πράσινες επενδύσεις από χώρες και κυβερνήσεις», είπε ο Χον μιλώντας στο συνέδριο Climate Capital των Financial Times.

«Όλος ο κόσμος θα πρέπει τώρα να επικεντρωθεί στην αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων, είτε πρόκειται για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είτε για πυρηνική ενέργεια ή υδρογόνο ή συνθετικά καύσιμα», πρόσθεσε ο επενδυτής.

Ποιοι θα ωφεληθούν μακροπρόθεσμα από το ράλι τιμών;

Παρόλο που οι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου αποκομίζουν κέρδη ρεκόρ από τις υψηλές τιμές, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο Χον εκτίμησε ότι οι επενδυτές που επικεντρώνονται σε επενδύσεις σχετικές με την κλιματική αλλαγή, τελικά θα ωφεληθούν από το σημερινό σοκ των τιμών της ενέργειας.

«Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου πρέπει να οδηγήσει σε κίνητρα για ταχεία απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα», είπε ο Χον.

Ο Χον έχει καταστήσει τη δημοσιοποίηση πληροφοριών σχετικά με την κλιματική αλλαγή σε ένα από τα χαρακτηριστικά του «ακτιβισμού» του fund του, TCI, πιέζοντας εταιρείες να δώσουν στους μετόχους τους τη δυνατότητα να ψηφίσουν τα σχέδιά τους για το κλίμα. Ως αποτέλεσμα, η ισπανική εταιρεία αεροδρομίων Aena και η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Airbus βελτίωσαν τους στόχους των εκπομπών άνθρακα.

Ως επενδυτής σε πολλές εταιρείες σιδηροδρόμων της Βόρειας Αμερικής, η TCI πιέζει επίσης τους Canadian National Railway, Canadian Pacific Railway και Union Pacific Railway να διαμορφώσουν κανονισμούς που να οδηγούν σε περιορισμό των εκπομπών στον κλάδο. Τα τρένα κινούνται με καύσιμο ντίζελ υψηλής ρύπανσης και ο Χον πιστεύει ότι η ρύθμιση είναι αναπόφευκτη και απαραίτητη για την ενθάρρυνση των επενδύσεων σε άλλες τεχνολογίες καυσίμων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα