Σ’ ένα μεγάλο έργο ανάπλασης θα προχωρήσει ο δήμος Ωρωπού, το οποίο αφορά στο παραλιακό μέτωπο Σκάλας-Νέων Παλατιών και περιλαμβάνει και το λιμάνι. Ουσιαστικά περικλείει μια μεγάλη έκταση, συνολικής επιφανείας 56.000 τ.μ., καθώς εκτείνεται δυτικά από τις παλιές φυλακές Ωρωπού μέχρι ανατολικά στο όριο Νέων Παλατιών-Μαρκοπούλου.
Πέρα από την ανάγκη για εκσυγχρονισμό της περιοχής, το έργο στοχεύει και σε πολλούς άλλους τομείς, όπως αυτόν της ανάπτυξης της τοπικής αγοράς, την προσέλκυση τουριστών, τη σύνδεση με πολιτιστικά σημεία, αλλά και με υγροβιότοπους, τη δημιουργία χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας και φυσικά στην ανακούφιση της πόλης από το φορτίο που σηκώνει λόγω του λιμανιού, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
«Περισσότερα από 40 χρόνια δεν έχει γίνει κάτι ουσιαστικό, δεν έχει αλλάξει κάτι σε αυτό το μέτωπο και είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Γιώργος Γιασημάκης και προσθέτει: «Πρόκειται για ένα μεγάλο και πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή μας, που θα αλλάξει ριζικά τη σημερινή κατάσταση. Είναι ένα τεράστιο έργο ανάπτυξης».
Τι περιλαμβάνει η μελέτη
Η μελέτη του έργου ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019 και η ανάπλαση περιλαμβάνει:
– Τη χερσαία ζώνη λιμένα.
– Τον παραλιακό δρόμο μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου.
– Τις πλατείες Αγίου Ανδρέα, Μητέρας, Ηρώων και άλλες δύο πλατείες στην οδό Προποντίδος στα Νέα Παλάτια και τους γύρω δρόμους.
– Προτείνεται η κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων και η κατασκευή οργανωμένου χώρου στάθμευσης 165 θέσεων στο δυτικό άκρο της πόλης, που σε συνδυασμό με τον νέο χώρο στάθμευσης 120 θέσεων στο ανατολικό άκρο (θ’ αρχίσει να κατασκευάζεται το επόμενο δίμηνο) θα προσφέρουν σε μεγάλο βαθμό μια λύση στο πρόβλημα στάθμευσης.
– Δημιουργία χώρων άθλησης με υπαίθρια όργανα γυμναστικής.
– Δημιουργία νέων παιδικών χαρών.
– Δημιουργία ποδηλατόδρομου.
– Δημιουργία νέου παραλιακού πεζόδρομου.
– Τοποθέτηση υπόγειων κάδων απορριμμάτων.
– Εγκατάσταση νέου συστήματος άρδευσης.
– Νέο σύστημα ηλεκτροφωτισμού.
– Δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
– Στην ενδιάμεση ζώνη με τη παραλιακή οδό, χωροθετούνται οι χρήσεις εστίασης και τοποθετούνται ομοιόμορφες κατασκευές από ξύλο, γυαλί και μέταλλο, για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
– Επεκτείνεται το κρηπίδωμα του αλιευτικού καταφυγίου αυξάνοντας τη χωρητικότητα σε σκάφη.
– Αποκαθίσταται το φυσικό παράκτιο περιβάλλον στην περιοχή επέμβασης απέναντι από την πλατεία Προποντίδος, καθαιρώντας τμήμα διαμορφώσεων που έχουν κατασκευαστεί στο παρελθόν χωρίς τις απαραίτητες άδειες.
Αλλαγή
«Θ’ αλλάξει ριζικά τη σημερινή κατάσταση και θα δώσει αναπτυξιακή προοπτική», τονίζει ακόμη ο δήμαρχος Ωρωπού στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και εξηγεί: «Η μελέτη, η οποία έγινε δωρεάν από τον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο και τον ευχαριστούμε, περιλαμβάνει έργα ουσιαστικά για το παραλιακό μέτωπο και το λιμάνι και επομένως για όλη την πόλη του Ωρωπού. Το καλοκαίρι και ειδικά τα σαββατοκύριακα προκύπτει πολύ μεγάλο πρόβλημα στο λιμάνι, μπλοκάρει όλη η παραλιακή οδός. Πλέον τα οχήματα θα μπορούν να φεύγουν απευθείας προς τη Μαλακάσα, να μην είναι αναγκασμένα να γυρνάνε μέσα στην πόλη και στην παραλιακή. Υπάρχει και η εργασία για το νέο πάρκινγκ, που σε συνδυασμό με το άλλο πάρκινγκ που δημιουργείται, διπλασιάζει τις θέσεις. Παράλληλα όμως θέλουμε να τονώσουμε και την αγορά, γι’ αυτό υπάρχουν και έργα που αφορούν για παράδειγμα στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία δουλεύουν μόνο το καλοκαίρι. Προσθέτουμε κιόσκια και ομοιόμορφες κατασκευές από ξύλο, γυαλί και μέταλλο για να δουλέψουν και τον χειμώνα. Προβλέπει ακόμη η μελέτη χώρους υπαίθριας άθλησης, παιδικές χαρές, ποδηλατόδρομο, περιλαμβάνει και πέντε πλατείες».
Και συνεχίζει ο κ. Γιασημάκης: «Ο δήμος μας είναι ένας από τους δύο μεγαλύτερους σε έκταση στην Αττική κι έτσι έχει αρκετές ιδιομορφίες, όπως για παράδειγμα τα διόδια. Εμείς στοχεύουμε και στην τουριστική ανάπτυξη, να μην είναι απλώς ένα πέρασμα από το λιμάνι, όμως για να συμβεί αυτό πρέπει να δώσεις κίνητρο στον κόσμο για να έρθει. Έτσι, η ανάπλαση είναι σε συνδυασμό και με άλλους τομείς, όπως με τη δημιουργία του Μουσείου Δημοκρατίας και Δομών Πολιτισμού στον γειτονικό χώρο των παλαιών φυλακών Ωρωπού, με την αξιοποίηση του υγροβιότοπου που υπάρχει και που δεν το γνωρίζουν πολλοί, όμως και αυτή η μελέτη είναι έτοιμη να ολοκληρωθεί. Όλα αυτά συνδέονται. Υπάρχει ακόμη το μεγάλο σχέδιο για τη δρομολόγηση του παραλιακού δρόμου, που θα ενώσει τον δήμο Ωρωπού με τον δήμο Μαραθώνα και επίσης αναμένεται να δώσει μια τεράστια αναπτυξιακή προοπτική σε όλη τη βόρεια Αττική. Επομένως, δημιουργούνται κίνητρα για όποιον θέλει να επισκεφτεί και να μείνει στον τόπο μας».
Το «πράσινο φως» δόθηκε πλέον από την Περιφέρεια Αττικής, καθώς η μελέτη «Ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Σκάλας Ωρωπού-Νέων Παλατιών» εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο και το χρονοδιάγραμμα προβλέπει να έχει γίνει η δημοπράτηση του έργου έως το τέλος της χρονιάς κι έτσι το 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες. «Ο κ. Πατούλης βοηθάει πολύ και τον ευχαριστώ για τη στήριξή του», καταλήγει ο δήμαρχος Ωρωπού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα