
Την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία ανέλυσε ο Timothy Ash της Bluebay Asset Management, κατά τη διάρκεια του 5ου ετήσιου συνεδρίου Slide2Open Shipping Finance, συζητώντας με τον Yuri Bender των Financial Times.
Όπως τόνισε ο Timothy Ash, αναλύοντας την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία, η περιοχή είναι σημαντική δεδομένου του μεγάλου αριθμού πλοίων που πλέουν στη Μαύρη Θάλασσα, της σημασίας των ουκρανικών λιμένων για την παγκόσμια ναυτιλία και του ότι το 15% περίπου των ναυτικών παγκοσμίως προέρχονται από τη Ρωσία και την Ουκρανία.
Ειδικά για τον πρόεδρο Πούτιν, σημείωσε ότι «έχει γίνει ένας διεθνής παρίας» και ότι «οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί δεν έχουν προηγούμενο». Τόνισε δε ότι ακόμη και αν επιβληθεί ο Πούτιν, η Ρωσία δεν θα ανακάμψει οικονομικά καθώς το κόστος ανοικοδόμησης θα είναι τεράστιο και το μόνο σίγουρο για το μέλλον της Ρωσίας είναι η «οικονομική κατάρρευση και η φτώχεια».
Για το σενάριο να κερδίσει τον πόλεμο ο Πούτιν και ακολούθως να εγκαταστήσει μια κυβέρνηση στην Ουκρανία, «αυτή η κυβέρνηση δεν θα μπορεί να αναπτύξει εμπορικές συναλλαγές με τον υπόλοιπο κόσμο» είπε. «Στο τέλος οι Ρώσοι θα είναι φτωχότεροι εξαιτίας του πολέμου, και αυτό θα σημάνει το τέλος του καθεστώτος Πούτιν», κατέληξε.
Ο Timothy Ash ανέφερε επίσης για την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ότι πρόκειται για μια «Σύγκρουση των Πολιτισμών», μια σύγκρουση συστημάτων διακυβέρνησης, όπου «μπορεί να νοθευτούν οι εκλογές και να αγοραστούν πολιτικοί». «Είναι μια σύγκρουση που αφορά την έννομη τάξη και τη δημοκρατία, γι’ αυτό άλλωστε πρώην σύμμαχοι της Ρωσίας αλλάζουν πλευρά και υποστηρίζουν την Ουκρανία. Αυτό μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για βελτίωση των σχέσεων της Κίνας με τη Δύση».
Αναφερόμενος στη συμμετοχή της ναυτιλίας στις κυρώσεις, σημείωσε το παράδειγμα της Maersk η οποία δεν μεταφέρει πια κοντέινερ στη Ρωσία. «Οι περισσότεροι δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ενέργεια αλλά, συνολικά, οι επιχειρήσεις θα μειώσουν τις συναλλαγές τους με τη Ρωσία, με καταστροφικές συνέπειες». τόνισε.
Υπενθύμισε επίσης ότι ο παγκόσμιος αντίκτυπος θα είναι τεράστιος, θα υπάρξουν διαταραχές στις αλυσίδες προσφοράς και αύξηση των τιμών.
Το Συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2022 παρακολούθησαν ζωντανά περισσότεροι από 15.000 θεατές από την Ελλάδα και 52 χώρες, στην πλειοψηφία τους μέλη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, επενδυτές, καθώς και στελέχη και ειδικοί από τον χώρο της τεχνολογίας.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά