
Την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία ανέλυσε ο Timothy Ash της Bluebay Asset Management, κατά τη διάρκεια του 5ου ετήσιου συνεδρίου Slide2Open Shipping Finance, συζητώντας με τον Yuri Bender των Financial Times.
Όπως τόνισε ο Timothy Ash, αναλύοντας την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία, η περιοχή είναι σημαντική δεδομένου του μεγάλου αριθμού πλοίων που πλέουν στη Μαύρη Θάλασσα, της σημασίας των ουκρανικών λιμένων για την παγκόσμια ναυτιλία και του ότι το 15% περίπου των ναυτικών παγκοσμίως προέρχονται από τη Ρωσία και την Ουκρανία.
Ειδικά για τον πρόεδρο Πούτιν, σημείωσε ότι «έχει γίνει ένας διεθνής παρίας» και ότι «οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί δεν έχουν προηγούμενο». Τόνισε δε ότι ακόμη και αν επιβληθεί ο Πούτιν, η Ρωσία δεν θα ανακάμψει οικονομικά καθώς το κόστος ανοικοδόμησης θα είναι τεράστιο και το μόνο σίγουρο για το μέλλον της Ρωσίας είναι η «οικονομική κατάρρευση και η φτώχεια».
Για το σενάριο να κερδίσει τον πόλεμο ο Πούτιν και ακολούθως να εγκαταστήσει μια κυβέρνηση στην Ουκρανία, «αυτή η κυβέρνηση δεν θα μπορεί να αναπτύξει εμπορικές συναλλαγές με τον υπόλοιπο κόσμο» είπε. «Στο τέλος οι Ρώσοι θα είναι φτωχότεροι εξαιτίας του πολέμου, και αυτό θα σημάνει το τέλος του καθεστώτος Πούτιν», κατέληξε.
Ο Timothy Ash ανέφερε επίσης για την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ότι πρόκειται για μια «Σύγκρουση των Πολιτισμών», μια σύγκρουση συστημάτων διακυβέρνησης, όπου «μπορεί να νοθευτούν οι εκλογές και να αγοραστούν πολιτικοί». «Είναι μια σύγκρουση που αφορά την έννομη τάξη και τη δημοκρατία, γι’ αυτό άλλωστε πρώην σύμμαχοι της Ρωσίας αλλάζουν πλευρά και υποστηρίζουν την Ουκρανία. Αυτό μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για βελτίωση των σχέσεων της Κίνας με τη Δύση».
Αναφερόμενος στη συμμετοχή της ναυτιλίας στις κυρώσεις, σημείωσε το παράδειγμα της Maersk η οποία δεν μεταφέρει πια κοντέινερ στη Ρωσία. «Οι περισσότεροι δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ενέργεια αλλά, συνολικά, οι επιχειρήσεις θα μειώσουν τις συναλλαγές τους με τη Ρωσία, με καταστροφικές συνέπειες». τόνισε.
Υπενθύμισε επίσης ότι ο παγκόσμιος αντίκτυπος θα είναι τεράστιος, θα υπάρξουν διαταραχές στις αλυσίδες προσφοράς και αύξηση των τιμών.
Το Συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2022 παρακολούθησαν ζωντανά περισσότεροι από 15.000 θεατές από την Ελλάδα και 52 χώρες, στην πλειοψηφία τους μέλη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, επενδυτές, καθώς και στελέχη και ειδικοί από τον χώρο της τεχνολογίας.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα