
Η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να παλεύει με την ενεργειακή κρίση και ενώ οι τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου εξακολουθούν να είναι σε υψηλά επίπεδα, όλοι προσπαθούν να βρουν μια φθηνότερη και πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση κάτι που σημαίνει όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv «την επιστροφή του κάρβουνου στο προσκήνιο».
Ο άνθρακας
Παρά το γεγονός ότι η τιμή του άνθρακα έχει φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών στα 425 δολ/τόνο κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, η ζήτηση άνθρακα συνεχίζει να αυξάνεται με την Αυστραλία να εξάγει όλο και περισσότερα φορτία στην Ευρώπη, οδηγώντας τους ναύλους για τα bulkers Capesize σε υψηλά που δεν έχουν δει από την 21η Δεκεμβρίου 2021. Ο δείκτης Capesize έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στις 2.676 μονάδες, έχοντας αυξηθεί κατά 64% εντός της εβδομάδας με τη διαδρομή C16 (Ασία προς Ευρώπη) την Παρασκευή να σημειώνει άνοδο κατά 141% στα 14.550 δολ την ημέρα.
Εναλλακτικές
Τόσο οι αγορές Panamax όσο και Supramax κινούνται επίσης ανοδικά καθώς οι οικονομίες προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις για το ρωσικό και το ουκρανικό σιτάρι. Η σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας, του μεγαλύτερου εξαγωγέα σιταριού, και της Ουκρανίας, του πέμπτου στη σειρά, θα δημιουργήσει μια τεράστια αναταραχή στις εξαγωγές σιταριού. Εν τω μεταξύ, η Ευρώπη και η Ασία αναζητούν εναλλακτικούς παραγωγούς/εξαγωγείς, κυρίως στον Καναδά και την Αυστραλία. Ο δείκτης BPI έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στις 3.187 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 14,5%, ο BSI έκλεισε στις 2.939 μονάδες, αυξημένος κατά 13,6%, ενώ ο BHSI έκλεισε στις 1.548 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 7,3%.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί