
Η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να παλεύει με την ενεργειακή κρίση και ενώ οι τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου εξακολουθούν να είναι σε υψηλά επίπεδα, όλοι προσπαθούν να βρουν μια φθηνότερη και πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση κάτι που σημαίνει όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv «την επιστροφή του κάρβουνου στο προσκήνιο».
Ο άνθρακας
Παρά το γεγονός ότι η τιμή του άνθρακα έχει φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών στα 425 δολ/τόνο κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, η ζήτηση άνθρακα συνεχίζει να αυξάνεται με την Αυστραλία να εξάγει όλο και περισσότερα φορτία στην Ευρώπη, οδηγώντας τους ναύλους για τα bulkers Capesize σε υψηλά που δεν έχουν δει από την 21η Δεκεμβρίου 2021. Ο δείκτης Capesize έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στις 2.676 μονάδες, έχοντας αυξηθεί κατά 64% εντός της εβδομάδας με τη διαδρομή C16 (Ασία προς Ευρώπη) την Παρασκευή να σημειώνει άνοδο κατά 141% στα 14.550 δολ την ημέρα.
Εναλλακτικές
Τόσο οι αγορές Panamax όσο και Supramax κινούνται επίσης ανοδικά καθώς οι οικονομίες προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις για το ρωσικό και το ουκρανικό σιτάρι. Η σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας, του μεγαλύτερου εξαγωγέα σιταριού, και της Ουκρανίας, του πέμπτου στη σειρά, θα δημιουργήσει μια τεράστια αναταραχή στις εξαγωγές σιταριού. Εν τω μεταξύ, η Ευρώπη και η Ασία αναζητούν εναλλακτικούς παραγωγούς/εξαγωγείς, κυρίως στον Καναδά και την Αυστραλία. Ο δείκτης BPI έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στις 3.187 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 14,5%, ο BSI έκλεισε στις 2.939 μονάδες, αυξημένος κατά 13,6%, ενώ ο BHSI έκλεισε στις 1.548 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 7,3%.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ