Η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να παλεύει με την ενεργειακή κρίση και ενώ οι τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου εξακολουθούν να είναι σε υψηλά επίπεδα, όλοι προσπαθούν να βρουν μια φθηνότερη και πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση κάτι που σημαίνει όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv «την επιστροφή του κάρβουνου στο προσκήνιο».
Ο άνθρακας
Παρά το γεγονός ότι η τιμή του άνθρακα έχει φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών στα 425 δολ/τόνο κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, η ζήτηση άνθρακα συνεχίζει να αυξάνεται με την Αυστραλία να εξάγει όλο και περισσότερα φορτία στην Ευρώπη, οδηγώντας τους ναύλους για τα bulkers Capesize σε υψηλά που δεν έχουν δει από την 21η Δεκεμβρίου 2021. Ο δείκτης Capesize έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στις 2.676 μονάδες, έχοντας αυξηθεί κατά 64% εντός της εβδομάδας με τη διαδρομή C16 (Ασία προς Ευρώπη) την Παρασκευή να σημειώνει άνοδο κατά 141% στα 14.550 δολ την ημέρα.
Εναλλακτικές
Τόσο οι αγορές Panamax όσο και Supramax κινούνται επίσης ανοδικά καθώς οι οικονομίες προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις για το ρωσικό και το ουκρανικό σιτάρι. Η σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας, του μεγαλύτερου εξαγωγέα σιταριού, και της Ουκρανίας, του πέμπτου στη σειρά, θα δημιουργήσει μια τεράστια αναταραχή στις εξαγωγές σιταριού. Εν τω μεταξύ, η Ευρώπη και η Ασία αναζητούν εναλλακτικούς παραγωγούς/εξαγωγείς, κυρίως στον Καναδά και την Αυστραλία. Ο δείκτης BPI έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στις 3.187 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 14,5%, ο BSI έκλεισε στις 2.939 μονάδες, αυξημένος κατά 13,6%, ενώ ο BHSI έκλεισε στις 1.548 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 7,3%.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου