Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τα τελευταίας τεχνολογίας πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) είναι μέχρι στιγμής οι κερδισμένοι από την ενεργειακή κρίση και την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία. Σύμφωνα με αναλυτές, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σημαντική αύξηση των εξαγωγών LNG από τις ΗΠΑ, τη στιγμή που μέχρι πρότινος οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Ατλαντικό κινούνταν πτωτικά, καθώς μειώθηκαν τα δρομολόγια μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης.
Την ίδια ώρα, κερδισμένες είναι και οι ναυτιλιακές που έχουν συνάψει μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης LNG Carriers καθώς θα επωφεληθούν από την άνοδο της ζήτησης LNG. Ηδη οι ναύλοι spot LNG έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν και παράλληλα τα σύγχρονα LNG Carriers τύπου MEGI με δίχρονες μηχανές (two stroke) εμφανίζουν μέχρι και 50.000-60.000 δολ. την ημέρα επιπλέον κέρδη από τα παλαιότερης τεχνολογίας LNG Carriers.
Σχολιάζοντας τον αντίκτυπο του πολέμου και την επίδραση στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, οι αναλυτές της VesselsValue αναφέρουν ότι η Ρωσία εξακολουθεί να εξάγει περίπου 23 δισεκατομμύρια CBM φυσικού αερίου κάθε μέρα στην Ευρώπη με περίπου το ήμισυ των εξαγωγών να πηγαίνει στη Γερμανία, στην Ιταλία, στη Γαλλία και στη Λευκορωσία, υπογραμμίζοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία διοχετεύεται με αγωγούς και προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια αλλαγή. Επισημαίνουν ακόμη ότι, παρά το γεγονός ότι μεγάλες ενεργειακές εταιρείες φέρονται να αποεπενδύουν από τη Ρωσία, δεν υπάρχει ακόμη ορατή μείωση του όγκου LNG.
Μπορεί το μερίδιο της Ρωσίας στη αγορά LNG να είναι μεγάλο, όμως είναι αρκετά μικρότερο από άλλες εξαγωγικές χώρες. Από τις 20 κορυφαίες εξαγωγικές περιοχές τους τελευταίους 12 μήνες η Ρωσία αντιπροσωπεύεται με δύο, την περιοχή της Αρκτικής που συνεισέφερε το 4% των συνολικών εξαγωγικών όγκων, και την περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού, που συνεισέφερε άλλο ένα 2%. Ωστόσο, υπάρχουν τέσσερις πολύ μεγαλύτερες εξαγωγικές περιοχές, που η καθεμία έχει διψήφια μερίδια: ο Κόλπος της Μέσης Ανατολής (20%), ο Κόλπος του Μεξικού (14%), η Νοτιοανατολική Ασία (12%) και η Δυτική Ακτή της Αυστραλίας (δηλαδή 12%).
Οι κυρώσεις
Οι δυο ρωσικές περιοχές συνεισφέρουν με 2 εκατ. κυβικά μέτρα κάθε μέρα στην παγκόσμια αγορά και παραμένει στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων τριών χρόνων. Αντιθέτως αυτό που δείχνουν τα στοιχεία της VesseslValue, είναι μία μείωση κατά 2 εκατ. κυβικά μέτρα την ημέρα από τον Περσικό Κόλπο σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τριών τελευταίων ετών.
Επιπλέον, προς το παρόν φαίνεται ότι ένα κέρδος 3 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων την ημέρα που εξάγεται από τον Κόλπο του Μεξικού είναι υπεραρκετό για να καλυφθεί το κενό της Μέσης Ανατολής, σημειώνει η VesselsValue. Η περιοχή είναι σχετικά νεοεισερχόμενη στην αγορά, με αποτέλεσμα οι περισσότερες ποσότητες να αφορούν τη spot αγορά και συνεπώς να επηρεάζεται περισσότερο από τις τρέχουσες τιμές. Σύμφωνα με τον Drewry, οι βασικές κυρώσεις που θα επηρεάσουν τη ναυτιλία LNG το επόμενο διάστημα είναι: η απαγόρευση ρωσικών πλοίων από τις ευρωπαϊκές χώρες, η αποχώρηση μεγάλων εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου (Shell, BP, Total) από ρωσικά έργα LNG, οι ρωσικές τράπεζες που δεν μπορούν να συμμετάσχουν στα συστήματα SWIFT και η απροθυμία πολλών χωρών να εισαγάγουν ρωσικό LNG.
Latest News
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός