Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τα τελευταίας τεχνολογίας πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) είναι μέχρι στιγμής οι κερδισμένοι από την ενεργειακή κρίση και την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία. Σύμφωνα με αναλυτές, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σημαντική αύξηση των εξαγωγών LNG από τις ΗΠΑ, τη στιγμή που μέχρι πρότινος οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Ατλαντικό κινούνταν πτωτικά, καθώς μειώθηκαν τα δρομολόγια μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης.
Την ίδια ώρα, κερδισμένες είναι και οι ναυτιλιακές που έχουν συνάψει μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης LNG Carriers καθώς θα επωφεληθούν από την άνοδο της ζήτησης LNG. Ηδη οι ναύλοι spot LNG έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν και παράλληλα τα σύγχρονα LNG Carriers τύπου MEGI με δίχρονες μηχανές (two stroke) εμφανίζουν μέχρι και 50.000-60.000 δολ. την ημέρα επιπλέον κέρδη από τα παλαιότερης τεχνολογίας LNG Carriers.
Σχολιάζοντας τον αντίκτυπο του πολέμου και την επίδραση στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, οι αναλυτές της VesselsValue αναφέρουν ότι η Ρωσία εξακολουθεί να εξάγει περίπου 23 δισεκατομμύρια CBM φυσικού αερίου κάθε μέρα στην Ευρώπη με περίπου το ήμισυ των εξαγωγών να πηγαίνει στη Γερμανία, στην Ιταλία, στη Γαλλία και στη Λευκορωσία, υπογραμμίζοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία διοχετεύεται με αγωγούς και προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια αλλαγή. Επισημαίνουν ακόμη ότι, παρά το γεγονός ότι μεγάλες ενεργειακές εταιρείες φέρονται να αποεπενδύουν από τη Ρωσία, δεν υπάρχει ακόμη ορατή μείωση του όγκου LNG.
Μπορεί το μερίδιο της Ρωσίας στη αγορά LNG να είναι μεγάλο, όμως είναι αρκετά μικρότερο από άλλες εξαγωγικές χώρες. Από τις 20 κορυφαίες εξαγωγικές περιοχές τους τελευταίους 12 μήνες η Ρωσία αντιπροσωπεύεται με δύο, την περιοχή της Αρκτικής που συνεισέφερε το 4% των συνολικών εξαγωγικών όγκων, και την περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού, που συνεισέφερε άλλο ένα 2%. Ωστόσο, υπάρχουν τέσσερις πολύ μεγαλύτερες εξαγωγικές περιοχές, που η καθεμία έχει διψήφια μερίδια: ο Κόλπος της Μέσης Ανατολής (20%), ο Κόλπος του Μεξικού (14%), η Νοτιοανατολική Ασία (12%) και η Δυτική Ακτή της Αυστραλίας (δηλαδή 12%).
Οι κυρώσεις
Οι δυο ρωσικές περιοχές συνεισφέρουν με 2 εκατ. κυβικά μέτρα κάθε μέρα στην παγκόσμια αγορά και παραμένει στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων τριών χρόνων. Αντιθέτως αυτό που δείχνουν τα στοιχεία της VesseslValue, είναι μία μείωση κατά 2 εκατ. κυβικά μέτρα την ημέρα από τον Περσικό Κόλπο σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τριών τελευταίων ετών.
Επιπλέον, προς το παρόν φαίνεται ότι ένα κέρδος 3 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων την ημέρα που εξάγεται από τον Κόλπο του Μεξικού είναι υπεραρκετό για να καλυφθεί το κενό της Μέσης Ανατολής, σημειώνει η VesselsValue. Η περιοχή είναι σχετικά νεοεισερχόμενη στην αγορά, με αποτέλεσμα οι περισσότερες ποσότητες να αφορούν τη spot αγορά και συνεπώς να επηρεάζεται περισσότερο από τις τρέχουσες τιμές. Σύμφωνα με τον Drewry, οι βασικές κυρώσεις που θα επηρεάσουν τη ναυτιλία LNG το επόμενο διάστημα είναι: η απαγόρευση ρωσικών πλοίων από τις ευρωπαϊκές χώρες, η αποχώρηση μεγάλων εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου (Shell, BP, Total) από ρωσικά έργα LNG, οι ρωσικές τράπεζες που δεν μπορούν να συμμετάσχουν στα συστήματα SWIFT και η απροθυμία πολλών χωρών να εισαγάγουν ρωσικό LNG.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%