
Σε μια επιστροφή, δυναμική μεν αλλά «και με κρατημένη την ανάσα καθώς ένας πόλεμος έρχεται να συναντήσει τη πανδημία» όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στην παρουσίαση του προγράμματός του, στοχεύει το 22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου το οποίο επανέρχεται αυτήν την Άνοιξη στις αίθουσες από τις οποίες επί δυο χρόνια απείχε λόγω της πανδημίας COVID 19.
Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 29 Μαρτίου ως τις 6 Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με την Εμανουέλ Μπεάρ στην καρδιά της διοργάνωσης καθότι εφέτος κρατά καθήκοντα προέδρου της κριτικής επιτροπής και συγχρόνως είναι τιμώμενο πρόσωπο. Επίσης, η Μπεάρ ως Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της Unicef θα λάβει μέρος σε ένα φιλανθρωπικό gala, τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στην The HOME Project για τους ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες.
Ποικιλομορφία και εφέτος στο πρόγραμμα του 22ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Τόσο στις κατηγορίες και τα είδη των ταινιών, όσο και στην πλοκή, στη μορφή και φυσικά στην εκπροσώπηση της Γαλλοφωνίας σε έξι προγράμματα, ανάμεσα στα οποία το Διεθνές Διαγωνιστικό, το Πανόραμα και εκείνο των Ειδικών Προβολών (εκτός από την Γαλλία, χώρες που προτείνουν γαλλόφωνες παραγωγές είναι το Βέλγιο, ο Καναδάς, το Λουξεμβούργο, η Ελβετία και η Τυνησία).
Ταινία έναρξης της διοργάνωσης θα είναι το «Αϊφελ» του Μαρτέν Μπουρμπουλόν που αναφέρεται στην δημιουργία του γνωστού πύργου από του Γκουστάβ Αϊφελ και ταινία λήξης θα είναι η ήδη διακεκριμένη ταινία «Χαμένες ψευδαισθήσεις» του Ξαβιέ Τζιανολί που θριάμβευσε στα εφετινά Σεζάρ κερδίζοντας επτά βραβεία ,ανάμεσα στα οποία και το καλύτερης ταινίας.

Η Εμα Μακέι και ο Ρομάν Ντουρίς σε σκηνή από την ταινία «Αϊφελ» του Μαρτέν Μπουρμπουλόν που θα ανοίξει την διοργάνωση
Εκτός από την Εμ. Μπεάρ την διοργάνωση θα τιμήσουν με την παρουσία τους αρκετοί εκπρόσωποι γαλλικού σινεμά. Ανάμεσά τους οποίους οι Λουντοβίκ Μπερζερί, σκηνοθέτης της ταινίας «L’étreinte» (Κράτα με σφιχτά), Κατρίν Κορσινί, σκηνοθέτις της ταινίας «La Fracture», Ολιβιέ Πεϊόν, σκηνοθέτης της ταινίας «Tokyo Shaking» και Αλμα Χοντορόφσκι, ηθοποιός στην ταινία «L’ennemi» (Δωμάτιο 108).
Παρών θα είναι και ο Σαρλ Τεσόν, κριτικός κινηματογράφου και Διευθυντής του προγράμματος Εβδομάδας Κριτικής (Semaine de la Critique) του Φεστιβάλ Καννών που θα λάβει μέρος σε μια εκδήλωση – συνάντηση επαγγελματιών του κινηματογράφου και κριτικών κινηματογράφου.
Φέτος θα δοθούν δύο βραβεία στις ταινίες που συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα: το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής (τα υπόλοιπα μέλη είναι οι Θάνος Αναστόπουλος, Έλις Κις, Γιάννα Σαρρή και Λευτέρης Χαρίτος) και το Βραβείο Κοινού που απονέμεται κατόπιν ψηφοφορίας των θεατών κατά την έξοδό τους από τις προβολές των ταινιών που συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα.
Το πρόγραμμα ανά κατηγορία
ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
PROJECTIONS SPÉCIALES
Eiffel | Άϊφελ — Martin Bourboulon
Illusions perdues | Χαμένες ψευδαισθήσεις — Xavier Giannoli
Nona et ses filles | Η Νόνα και οι κόρες της — Valérie Donzelli
La Traversée | Η φυγή — Florence Miailhe
Nelly et Monsieur Arnaud | Η Νέλλη και ο κύριος Αρνώ — Claude Sautet
Animals | Κτήνη — Nabil Ben Yadir
ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗ | ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
SELECTION OFFICIELLE | FILMS EN COMPETITION
À plein temps | Full Time — Eric Gravel
L’ennemi | Δωμάτιο 208 — Stephan Streker
Antoinette dans les Cévennes | Ο γάιδαρος, ο εραστής μου και εγώ — Caroline Vignal
Les Amours d’Anaïs | Οι Έρωτες της Αναΐς — Charline Bourgeois-Tacquet
Amants | Εραστές — Nicole Garcia
Ouistreham | Ανάμεσα σε δύο κόσμους — Emmanuel Carrère
Boîte Noire | Το μαύρο κουτί — Yann Gozlan
Madeleine Collins — Antoine Barraud
La Fracture — Catherine Corsini
ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
PANORAMA DU CINEMA FRANCOPHONE DE GRÈCE
Médecin de nuit | Νυχτερινός γιατρός — Elie Wajeman
Le Test | Το τεστ — Emmanuel Poulain-Arnaud
Sous le ciel d’Alice | Οι Ουρανοί του Λιβάνου — Chloé Mazlo
Serre moi fort | Κράτα με σφιχτά — Mathieu Amalric
Robuste | Σθένος — Constance Meyer
Tokyo Shaking | Tokyo Shaking — Olivier Peyon
Entre les vagues | Ανάμεσα στα κύματα — Anaïs Volpé
Tralala | Τραλαλά — Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu
Maudit ! | Καταραμένος! — Emmanuel Parraud
De son vivant | Γαλήνια — Emmanuelle Bercot
Ibrahim | Ιμπραΐμ — Samir Guesmi
L’étreinte | Πάρε με αγκαλιά — Ludovic Bergery
Mandibules | Σαγόνια — Quentin Dupieux
Rouge | Κόκκινη λάσπη — Farid Bentoumi
Suprêmes | Authentik Audrey — Estrougo
La dernière tentation des Belges | Ο τελευταίος πειρασμός των Βέλγων — Jan Bucquoy
Presque | Σχεδόν — Bernard Campan, Alexandre Jollien
Io sto bene | Είμαι καλά — Donato Rotunno
Aline | Αλίν, η φωνή της αγάπης — Valérie Lemercier
El Jaida | El Jaida — Salma Baccar
ΛΕΥΚH ΚAΡΤΑ
CARTE BLANCHE: FEMA – LA ROCHELLE
Peaux de vaches / Χοντρόπετσοι Patricia Mazuy
Le Kiosque / Το κιόσκι Alexandra Pianelli
Albatros / Άλμπατρος Xavier Beauvois
ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΟΡΕΞΗ
L’APPETIT VIENT EN REGARDANT
Le Grand restaurant | Το Μεγάλο Εστιατόριο — Jacques Besnard
La Grande Bouffe | Το Μεγάλο Φαγοπότι — Marco Ferreri
La graine et le mulet | Κους Κους με Φρέσκο Ψάρι — Abdellatif Kechiche
Saint Amour | Saint Amour: ο δρόμος του κρασιού Gustave — Kervern & Benoit Delépine
Delicatessen | Ντελικατέσεν — Jean-Pierre Jeunet, Marc Caro
ΝΕΑΝΙΚEΣ ΠΡΟΒΟΛEΣ
JEUNE PUBLIC
Le Brize Kaolin | Θα Γίνω Πρωταθλήτρια — Corentin Lemetayer
Marmote Intrépide | Επιχείρηση Διάσωσης — Miguel Lambert
Un caillou dans la chaussure | Πέτρα στο Παπούτσι — Eric Montchaud
Twin Trees | Δίδυμα Δέντρα — Emmanuel Ollivier
Un long trajet | Μια Μεγάλη Βόλτα με το Αυτοκίνητο — Axel De Lafforest
Kiki la plume Κικί | Το Καναρίνι — Nicolas Bianco-Levrin, Julie Rembauville
Kiko et les animaux | O Kίκο και τα Ζώα — Yawen Zheng
Lupin | Το Λυκάκι — Hélène Ducrocq
Comment j’ai vaincu ma peur des humains | Πώς Ξεπέρασα το Φόβο μου για τους Ανθρώπους – Hélène Ducrocq
Bémol | Το Τραγούδι του Δάσους — Oana Lacroix
Princesse Dragon | Πριγκίπισσα Δράκος — Jean-Jacques Denis & Anthony Roux


Latest News

Super αθλητικά παπούτσια σε υψηλές τιμές αλλά με μικρή διάρκεια
Καθώς αυξάνονται τα χιλιόμετρα, τα περισσότερα σούπερ παπούτσια χάνουν γρήγορα την πρόσφυση και τις ..super ιδιότητες

Τα απίστευτα ποσά που έχει μοιράσει έως τώρα το Champions League
Η φάση των «16» του Champions League κλείδωσε και μαζί το πόσα χρήματα μοιράζονται οι σύλλογοι που συνεχίζουν δείχνουν τη δύναμη της διοργάνωσης

Τι φέρνει μαζί του το νέο σύστημα κοστολόγησης ΕΟΠΥΥ- Θετική η πιλοτική εφαρμογή
Το νέο σύστημα κοστολόγησης, θα επεκταθεί και στην ψυχική υγεία και στην αποκατάσταση

Το γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που πωλήθηκε για 3,7 εκατ. ευρώ
Το γλυπτό «La Jeunesse et L’Age Mûr» (Νεότητα και ωριμότητα) της Καμίλ Κλοντέλ είναι ένα γλυπτό που αναπαριστά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της

Ζιντάν, ένας πετυχημένος επενδυτής
Ο Ζινεντίν Ζιντάν κάνει νέα επένδυση πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε αθλητικό συγκρότημα

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής

Χένα Βιρκούνεν: Αναγκαία η ρύθμιση των κολοσσών τεχνολογίας
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν μιλάει στα «ΝΕΑ» για τις προτεραιότητές της και για την αντιμετώπιση του Χ από την Ευρώπη, παρά τις πίεσεις των ΗΠΑ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Η άνοδος της βιομηχανίας των 21 δισ. των anime - Πώς η Ιαπωνία προσπαθεί να πατάξει την εκμετάλλευση
Η βιομηχανία των anime είναι διαβόητη για τα εξαντλητικά ωράρια και τις χαμηλές αποδοχές των εργαζομένων της