Η τουρκική τουριστική βιομηχανία χτυπήθηκε από τον πόλεμο της Ουκρανίας. H εισβολή της Ρωσίας έπληξε τον τουριστικό τομέα της Τουρκίας. Ο πόλεμος αρχικά σταμάτησε τις κρατήσεις από την Ουκρανία, ενώ ακολούθησαν ακυρώσεις και από τη Ρωσία.
Ο Σερντάρ Καρτσιλιούγλου, πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Διευθυντών Ξενοδοχείων της Αλικαρνασσού, λέει πως «αυτός ο πόλεμος σπρώχνει πιο βαθιά στην ύφεση τον τουρισμό μας, που έχει ήδη πιάσει πάτο».
Ο κλάδος είχε ήδη πληγεί σκληρά από την πανδημία. Το 2021, το 27,3% των τουριστών προέρχονταν από τη Ρωσία και την Ουκρανία. Οι δύο αυτές χώρες αντιστάθμιζαν την πτώση από την ευρωπαϊκή αγορά. Θα μπορούσε όμως τώρα να αντιστραφεί η κατάσταση;
Μεγάλα προβλήματα με τα αεροπλάνα
«Οι πελάτες μας από τη Ρωσία έρχονται εδώ για το ζεστό καιρό και όχι για πολιτιστικό τουρισμό. Αλλά τώρα οι Ευρωπαίοι, για παράδειγμα, αλλά και οι Καναδοί, Αμερικανοί ή Αυστραλοί μπορεί να μην έρχονται στην Κωνσταντινούπολη, γιατί όταν κοιτάζουν τον χάρτη, βλέπουν τη Μαύρη Θάλασσα μεταξύ ημών και της Ρωσίας και μπορεί να πιστεύουν ότι είμαστε κοντά ο ένας στον άλλον» λέει ο Χασάν Ντουζέν, ιδιοκτήτης του καταστήματος Empress Istanbul που πουλάει τουρκικά χαλιά.
Δεν ακυρώθηκαν όλες οι κρατήσεις από τη Ρωσία, όμως η έλλειψη πτήσεων παραμένει ένα σημαντικό εμπόδιο. O Οζγκεν Ιζάλ, από την Ένωση Τουρκικών Ταξιδιωτικών Γραφείων επισημαίνει:
«Τα αεροσκάφη που είναι εγγεγραμμένα στη Ρωσία ενδέχεται να ανακληθούν από εταιρείες μίσθωσης στην Ευρώπη. Γι’ αυτό δεν μπορούν να πετάξουν αυτήν τη στιγμή. Οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες και η ρωσική εθνική αεροπορική εταιρεία Aeroflot έχουν μεγάλα προβλήματα. Η Boeing και η Airbus είπαν ότι δεν θα προμηθεύουν ανταλλακτικά. Με άλλα λόγια, ακόμα κι αν υπάρχουν εκατομμύρια κρατήσεις, όταν δεν μπορεί να πετάξει το αεροπλάνο λόγω των εξαρτημάτων που λείπουν, οι τουρίστες δεν θα είχαν έτσι κι αλλιώς την ευκαιρία να έρθουν από τη Ρωσία με πλοίο ή λεωφορείο».
Μεγάλες ζημιές
Μελλοντικές κρατήσεις από τη Ρωσία ενδέχεται να μην είναι δυνατές. Η κατάσταση είναι δύσκολη για Τούρκους ταξιδιωτικούς πράκτορες όπως ο Ισμαϊλ Γιτμέν. «Ένα γκρουπ έπρεπε να φτάσει στην Τουρκία σε δύο μήνες, αλλά δεν μπορέσαμε να λάβουμε τα χρήματα, οπότε ακυρώθηκε, επειδή σταμάτησαν τα εμβάσματα μέσω SWIFT», λέει ο ίδιος. «Είχαμε ήδη πληρώσει για τα ξενοδοχεία. Έχω χάσει χρήματα. Δεν είναι επίσης σαφές πότε θα ερχόντουσαν οι άλλοι. Χάσαμε πολλά λόγω της ματαίωσης αυτών των τουριστικών ομάδων».
Οι Ρώσοι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πιστωτικές κάρτες Visa και Mastercard στην Τουρκία. Ωστόσο το σύστημα εγχώριων πληρωμών της Ρωσίας Mir και το κινεζικό OnionPay εξακολουθούν να λειτουργούν. Το 28% των ρωσικών καρτών χρησιμοποιεί το σύστημα Mir και ορισμένες τράπεζες στην Τουρκία περιλαμβάνονται σε αυτό το σύστημα. Οι Ρώσοι τουρίστες χωρίς κάρτες θα πρέπει να διαθέτουν αρκετά μετρητά.
Μπαζάκ Σεζέν
Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου
Πηγή: DW
Latest News
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του