Την απρόσκοπτη εκτέλεση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με τα νησιά λίγες ημέρες πριν την έναρξη της νέας σεζόν υπονομεύουν οι υψηλές τιμές των καυσίμων όπως επισημάνθηκε από την νέα διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, με τον οποίο συναντήθηκε χθες.
Οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ έκαναν καθαρό ότι εάν η ακτοπλοΐα δεν ενταχθεί στη δέσμη μέτρων που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την στήριξη και άλλων «στεριανών» επιχειρήσεων τότε η διακοπή δρομολογίων με ταυτόχρονες υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων είναι μονόδρομος.
Ήδη όπως ανέφερε ο ot.gr ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν ήδη σε περικοπές κάποιων μεμονωμένων δρομολογίων.
Το υπόμνημα-επτά μέτρα
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπόμνημα που κατέθεσε στον Υπουργό το νέο προεδρείο του ΣΕΕΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η αυξανόμενη οικονομική απειλή που προκαλείται από τη συνεχή άνοδο της τιμής του ναυτιλιακού καυσίμου, πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα και αποφασιστικά ώστε να αποτραπεί η δημιουργία θέματος βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών και η εμφάνιση δυσχερειών στην εξυπηρέτηση της νησιωτικής Ελλάδος που θα επιφέρει προσκόμματα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των νησιών.
Ο ΣΕΕΝ κατέθεσε επτά συγκεκριμένες προτάσεις για την προσωρινή στήριξη του κλάδου.
Τα μέτρα αφορούν στη επιβολή ενός είδους πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου Δεκεμβρίου, την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και την επιστροφή του στο 13% εάν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του Δεκεμβρίου, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως είχε γίνει κατά την διάρκεια της πανδημίας, την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε κατά την περίοδο της πανδημίας, την αύξηση των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας κατά 30% τουλάχιστον, την προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που υλοποιούν σε διάφορες κατηγορίες επιβατών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες , την ενίσχυση της ρευστότητας με τη άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των 42 εκατ. ευρώ που οφείλει το Υπουργείο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια αγόνων γραμμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Από την πλευρά του ο κ. Πλακιωτάκης αναγνώρισε, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου, ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο έχει προκληθεί από την πανδημία και επιδεινώθηκε λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, επισημαίνοντας ότι απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή λόγω του εθνικού ρόλου της ακτοπλοΐας για την χώρα μας.
Επίσης, δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα αυτό και στα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να εξετασθεί δέσμη μέτρων τα οποία θα βελτιώσουν την κατάσταση.
Στην διάρκεια της συνάντησης επικεντρώνοντας την ανησυχία του στις τιμές των καυσίμων κίνησης των πλοίων.
Στην συνάντηση εκ μέρους του ΣΕΕΝ, συμμετείχαν ο νέος Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε εκτενώς στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, ο Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας Ευστράτιος Απέργης, ο Αντιπρόεδρος Διεθνών Πλοών Σπυρίδων Πρωτοπαπαδάκης, ο Γενικός Γραμματέας Θεολόγος Παναγιωτάκης και ο Ταμίας Διονύσης Θεοδωράτος.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons