![22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Focus στο ουκρανικό ζήτημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/thumbnail_TOLOKA_2.jpg)
Το ποίημα του εθνικού ποιητή της Ουκρανίας Τάρας Σεβτσένκο «Εκείνη η καλύβα της Καταρίνα στον λόφο…» λειτουργεί ως παραβολή στην ποιητική ταινία μυθοπλασίας του Ουκρανού σκηνοθέτη Μιχαίλ Ιλιένκο «Toloka» που αύριο Πέμπτη 17 Μαρτίου, θα προβληθεί εκτάκτως στο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αυτές τις μέρες λαμβάνει χώρα στη πόλη.
Η προβολή της «Toloka» θα γίνει στις 12:00, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης με παρόντα τον Μ. Ιλιένκο ο οποίος μάλιστα πριν μερικές ημέρες φυγαδεύτηκε από το Κίεβο, προκειμένου να ξεφύγει από τη φρίκη του πολέμου.
Διατρέχοντας την ιστορία της Ουκρανίας και αναπλάθοντας τα δραματικά, τραγικά και ηρωικά συμβάντα που συντάραξαν τη χώρα, ο έμπειρος σκηνοθέτης δημιούργησε μια ονειρώδη περιπλάνηση, με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, χαρτογραφώντας μια διαδρομή λύτρωσης για την κεντρική ηρωίδα, την Κατερίνα: κάθε πρόκληση, κάθε συμφορά, κάθε καταστροφικό ιστορικό γεγονός αφήνει την Καταρίνα δίχως σπιτικό αλλά εκείνη είναι πεισματάρα και αρνείται να το βάλει κάτω. Ακριβώς όπως η χώρα της και αμέτρητες γενιές Ουκρανών, κάθε φορά που δέχεται ένα χτύπημα σηκώνεται και αρχίζει από την μηδέν.
Την αμέσως επόμενη μέρα, Παρασκευή 18 Μαρτίου στην ίδια αίθουσα στις 12.00 το μεσημέρι, το φεστιβάλ στο πλαίσιο της προσπάθειας του να αφουγκραστεί με τον δικό του τρόπο το τεράστιο ζήτημα της Ουκρανίας, προγραμμάτισε επίσης εκτάκτως την προβολή της ταινίας ντοκιμαντέρ «Η μεγάλη ουτοπία» του Φώτου Λαμπρινού.
Επιστήθιος φίλος και συμφοιτητής του Ιλιένκο στο Κινηματογραφικό Ινστιτούτο της Μόσχας κατά τη δεκαετία του 1960, ο Λαμπρινός, εδώ, επικεντρώνεται στην περίοδο 1917-1934 της σοβιετικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως άγνωστες πτυχές της μεγαλύτερης ουτοπίας που γνώρισε η ανθρωπότητα τον 20ό αιώνα.
Ολες αυτές οι κινήσεις της τελευταίας στιγμής αποδεικνύουν πόσο αποτελεσματικά είναι τα αντανακλαστικά του ΦΝΘ, το οποίο ,θυμίζουμε, λίγο πριν την εναρξη του την περασμένη Πέμπτη 10 Μαρτίου, είχε βάλει εκτάκτως στο πρόγραμμά του τρία ντοκιμαντέρ που μάς υπενθυμίζουν πως εκεί που μαίνεται τώρα ο εφιάλτης του πολέμου, οι άνθρωποι ζούνε εδώ και χρόνια στα χαρακώματα.
Πρόκειται για τις ταινίες «Χαρακώματα» του γάλλου πολεμικού ανταποκριτή Λουπ Μπιρό, «Σπίτι από θραύσματα» του δανού σκηνοθέτη Σάιμον Λέρενγκ Βιλμόντ και «F@ck this Job» της Βέρα Κριτσέφσκαγια, που αναφέρεται στο μικρό κανάλι Dozhd TV, μια φωνή διαμαρτυρίας και ανεξαρτησίας στο ασφυκτικό δημοσιογραφικό τοπίο της Ρωσίας Του Βλαντιμίρ Πούτιν._
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Aπαγορεύεται η χρήση πλαστικών, εκτός εάν είναι Coca Cola](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-70-600x397.jpg)
Aπαγορεύεται η χρήση πλαστικών στους Ολυμπιακούς, εκτός εάν είναι... Coca Cola
Οι Αγώνες του Παρισιού θριαμβευτικά διακηρύσσουν την απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης, ενώ ο μεγάλος χορηγός τους χρησιμοποιεί εκατομμύρια από αυτά
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Ποιοι γόνοι κροίσων αγωνίζονται στο Παρίσι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-69.jpg)
Ποιοι γόνοι κροίσων αγωνίζονται στους Ολυμπιακούς Αγώνες
Η πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες απαιτεί πειθαρχία, χρόνια εκπαίδευσης και δέσμευση - Και, βέβαια, εννοείται ότι μια καλή χρηματοδότηση συμβάλλει τα μέγιστα
![Μάρμαρα του Παρθενώνα: Οι Times βλέπουν «πράσινο φως» για τον δανεισμό των Γλυπτών στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/marbles-parthenon-600x360.jpg)
Οι Times βλέπουν «πράσινο φως» για τον δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα
«Η κυβέρνηση άνοιξε λογικά την πόρτα για δανεισμό των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα» γράφουν οι Times.
![Άνγκελα Κάγια – Goethe Institut: «Έχουμε πάντα επίγνωση της ιστορικής μας ευθύνης»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/angelakaya-600x371.png)
Η διευθύντρια του Goethe Institute στον ΟΤ: «Έχουμε πάντα επίγνωση της ιστορικής μας ευθύνης»
Η διευθύντρια του Goehte Institut στην Αθήνα, Άνγκελα Κάγια μιλά για τον ρόλο του Ινστιτούτου στις διμερείς σχέσεις
![Deadpool & Wolverine: Ρεκόρ εισπράξεων στο αμερικανικό box office](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/deadpool_wolverine-600x338.jpeg)
Ρεκόρ εισπράξεων στο αμερικανικό box office για το Deadpool & Wolverine
Το Deadpool & Wolverine επιταχύνει την ανάκαμψη του κινηματογραφικού τμήματος της Disney
![Formula 1: Ποια ωρολογοποιία κυνηγάει την επίσημη χορηγία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/formula1-600x382.jpeg)
Ποια ωρολογοποιία κυνηγάει την pole position στη Formula 1
Η θέση του επίσημου χορηγού σημαίνει τεράστιες πωλήσεις
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Τα αεροδρόμια του Παρισιού είναι ολυμπιονίκες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/PARIS-ent-600x337.jpg)
Τα αεροδρόμια του Παρισιού είναι ολυμπιονίκες
Αυτή την εβδομάδα, η πόλη του φωτός είναι η πόλη των πτήσεων
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Αέρας πολυτέλειας στο Παρίσι – Η δυναμική παρουσία των επώνυμων brand](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-26T221120Z_1068908957_RC2A39A6G7LL_RTRMADP_5_OLYMPICS-2024-OPENING-CEREMONY-600x400.jpg)
Αέρας πολυτέλειας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού - Δυναμικό «παρών» από επώνυμα brand
Πώς τα brand πολυτελείας προσπαθούν να αξιοποιήσουν τη φήμη της γαλλικής πρωτεύουσας για να ξανακερδίσουν το μεγάλο κοινό - «Χρυσή ευκαιρία» οι Ολυμπιακοί Αγώνες
![Αθλητισμός: Οι εργαζόμενοι στην ΕΕ φτάνουν τα 1,55 εκατομμύρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/sport-congresse-600x338.jpg)
Στα 1,55 εκατ. οι εργαζόμενοι στον αθλητικό τομέα της ΕΕ
Στη Σουηδία το μεγαλύτερο ποσοστό - Στον αθλητισμό εργάζεται το 1,33% της συνολικής απασχόλησης στη χώρα
![Αλκοόλ: Μελέτη αποδεικνύει πως δεν υπάρχει «ασφαλής» ποσότητα κατανάλωσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/pexels-life-of-pix-3540-600x400.jpg)
Αλκοόλ: Μελέτη αποδεικνύει πως δεν υπάρχει «ασφαλής» ποσότητα κατανάλωσης
Το Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου σημειώνει πως οι ποσότητες κατανάλωσης που έχουν χαρακτηριστεί «χαμηλού κινδύνου» δεν σημαίνει πως είναι και «ασφαλείς»