Ένα βήμα εγγύτερα στη χρήση τρένων για τη μεταφορά επιβατών που θα χρησιμοποιούν καθαρή ενέργεια ήρθε αυτή την εβδομάδα η Γερμανία.
Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευάστρια Siemens Mobility και ο σιδηροδρομικός φορέας του ομόσπονδου κρατιδίου της Βαυαρίας, Bayerische Regiobahn, υπέγραψαν συμφωνία για τη χρήση τρένων που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμη ύλη.
Σε ανακοίνωσή της η Siemens αναφέρει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν περί τα μέσα του 2023, με τα επίσημα δρομολόγια μεταφοράς επιβατών να ξεκινούν από τον Ιανουάριο του 2024.
Διαβάστε ακόμη: Ενέργεια σε ηλεκτροκίνητα φορτηγά από εναέριες γραμμές
Η λύση που επιλέχθηκε βασίζεται στην πλατφόρμα Mireo Plus που έχει αναπτύξει η Siemens Mobility, η οποία χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου τοποθετημένες στην οροφή συνδυασμένες με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο.
Διαβάστε ακόμη: Πώς θα μπει η Ελλάδα στις ράγες του υδρογόνου;
«Οι μηχανές που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο δεν εκπέμπουν καυσαέρια, είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος μετάδοσης κίνησης σε ένα τρένο που θα επιτρέψει την ελαχιστοποίηση εκπομπών άνθρακα από τους σιδηροδρόμους και θα επιτρέψει να επιτευχθούν ευκολότερα οι κλιματικοί στόχοι», ανέφερε σε δήλωσή του ο CEO της Siemens Mobility, Άλμπρεχτ Νόιμαν.
Συστήματα ανάλογα της Siemens Mobility κατασκευάζουν ήδη η ιαπωνική East Japan Railway αλλά και η ευρωπαϊκή Alstom, μάλιστα τρένα της τελευταίας που κινούνται με υδρογόνο χρησιμοποιούνται ήδη σε Γερμανία και Αυστρία.
Διαβάστε ακόμη: Το αεροπλάνο υδρογόνου είναι «η τέλεια λύση»
Σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου ασχολείται ήδη η ιαπωνική Toyota, ενώ ανάλογα συστήματα δημιουργούν και μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple. Στον τομέα της αεροπορικής βιομηχανίας, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020 η Airbus έχει παρουσιάσει τρεις εναλλακτικές προτάσεις υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε υπηρεσία έως το έτος 2035.
Latest News
Η Καλιφόρνια προτείνει εκπτώσεις για αγορά EV ως απάντηση στα σχέδια Τραμπ
Η μεταβατική ομάδα του Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει την κατάργηση της ομοσπονδιακής έκπτωσης φόρου για αγορές σε ηλεκτρικά οχήματα
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων