Ένα βήμα εγγύτερα στη χρήση τρένων για τη μεταφορά επιβατών που θα χρησιμοποιούν καθαρή ενέργεια ήρθε αυτή την εβδομάδα η Γερμανία.
Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευάστρια Siemens Mobility και ο σιδηροδρομικός φορέας του ομόσπονδου κρατιδίου της Βαυαρίας, Bayerische Regiobahn, υπέγραψαν συμφωνία για τη χρήση τρένων που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμη ύλη.
Σε ανακοίνωσή της η Siemens αναφέρει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν περί τα μέσα του 2023, με τα επίσημα δρομολόγια μεταφοράς επιβατών να ξεκινούν από τον Ιανουάριο του 2024.
Διαβάστε ακόμη: Ενέργεια σε ηλεκτροκίνητα φορτηγά από εναέριες γραμμές
Η λύση που επιλέχθηκε βασίζεται στην πλατφόρμα Mireo Plus που έχει αναπτύξει η Siemens Mobility, η οποία χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου τοποθετημένες στην οροφή συνδυασμένες με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο.
Διαβάστε ακόμη: Πώς θα μπει η Ελλάδα στις ράγες του υδρογόνου;
«Οι μηχανές που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο δεν εκπέμπουν καυσαέρια, είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος μετάδοσης κίνησης σε ένα τρένο που θα επιτρέψει την ελαχιστοποίηση εκπομπών άνθρακα από τους σιδηροδρόμους και θα επιτρέψει να επιτευχθούν ευκολότερα οι κλιματικοί στόχοι», ανέφερε σε δήλωσή του ο CEO της Siemens Mobility, Άλμπρεχτ Νόιμαν.
Συστήματα ανάλογα της Siemens Mobility κατασκευάζουν ήδη η ιαπωνική East Japan Railway αλλά και η ευρωπαϊκή Alstom, μάλιστα τρένα της τελευταίας που κινούνται με υδρογόνο χρησιμοποιούνται ήδη σε Γερμανία και Αυστρία.
Διαβάστε ακόμη: Το αεροπλάνο υδρογόνου είναι «η τέλεια λύση»
Σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου ασχολείται ήδη η ιαπωνική Toyota, ενώ ανάλογα συστήματα δημιουργούν και μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple. Στον τομέα της αεροπορικής βιομηχανίας, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020 η Airbus έχει παρουσιάσει τρεις εναλλακτικές προτάσεις υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε υπηρεσία έως το έτος 2035.
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις