
Ένα βήμα εγγύτερα στη χρήση τρένων για τη μεταφορά επιβατών που θα χρησιμοποιούν καθαρή ενέργεια ήρθε αυτή την εβδομάδα η Γερμανία.
Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευάστρια Siemens Mobility και ο σιδηροδρομικός φορέας του ομόσπονδου κρατιδίου της Βαυαρίας, Bayerische Regiobahn, υπέγραψαν συμφωνία για τη χρήση τρένων που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμη ύλη.
Σε ανακοίνωσή της η Siemens αναφέρει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν περί τα μέσα του 2023, με τα επίσημα δρομολόγια μεταφοράς επιβατών να ξεκινούν από τον Ιανουάριο του 2024.
Διαβάστε ακόμη: Ενέργεια σε ηλεκτροκίνητα φορτηγά από εναέριες γραμμές
Η λύση που επιλέχθηκε βασίζεται στην πλατφόρμα Mireo Plus που έχει αναπτύξει η Siemens Mobility, η οποία χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου τοποθετημένες στην οροφή συνδυασμένες με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο.
Διαβάστε ακόμη: Πώς θα μπει η Ελλάδα στις ράγες του υδρογόνου;
«Οι μηχανές που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο δεν εκπέμπουν καυσαέρια, είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος μετάδοσης κίνησης σε ένα τρένο που θα επιτρέψει την ελαχιστοποίηση εκπομπών άνθρακα από τους σιδηροδρόμους και θα επιτρέψει να επιτευχθούν ευκολότερα οι κλιματικοί στόχοι», ανέφερε σε δήλωσή του ο CEO της Siemens Mobility, Άλμπρεχτ Νόιμαν.
Συστήματα ανάλογα της Siemens Mobility κατασκευάζουν ήδη η ιαπωνική East Japan Railway αλλά και η ευρωπαϊκή Alstom, μάλιστα τρένα της τελευταίας που κινούνται με υδρογόνο χρησιμοποιούνται ήδη σε Γερμανία και Αυστρία.
Διαβάστε ακόμη: Το αεροπλάνο υδρογόνου είναι «η τέλεια λύση»
Σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανίας, με τη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου ασχολείται ήδη η ιαπωνική Toyota, ενώ ανάλογα συστήματα δημιουργούν και μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple. Στον τομέα της αεροπορικής βιομηχανίας, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020 η Airbus έχει παρουσιάσει τρεις εναλλακτικές προτάσεις υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε υπηρεσία έως το έτος 2035.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X