Με μια σκληρή ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) επιτίθεται κατά της διοίκησης της Πανελλήνιας Ένωσης Θαλαμηπόλων (ΠΕΑΘΕΝ), γιατί όπως υποστηρίζει ανοίγει με αποφάσεις τον δρόμο για την είσοδο αλλοδαπών κοινοτικών Ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα και «ξεμπερδεύει» έτσι με το ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό.
Στην ανακοίνωση της η ΠΕΝΕΝ υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι «μια πρωτοφανή επαίσχυντη επιχείρηση βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε εξέλιξη που στο επίκεντρό της είναι ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θαλαμηπόλων (ΠΕΑΘΕΝ) ο οποίος ανέλαβε τον ρόλο να πρωταγωνιστήσει στην πάγια επιδίωξη εφοπλιστών – κυβέρνησης να ξεμπερδέψουν με το ελληνικό Ναυτεργατικό δυναμικό στην Ακτοπλοΐα ανοίγοντας τον δρόμο για την είσοδο αλλοδαπών κοινοτικών Ναυτεργατών! Δηλαδή στην κατηγορία πλοίων που έως και σήμερα απασχολούνται αμιγώς ελληνικά πληρώματα στο 100%!!.
Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης υπογραμμίζει ότι «το πρωτοφανές επιχείρημα ναυτιλιακών εταιριών και του Προέδρου της ΠΕΑΘΕΝ είναι ότι δήθεν δεν προσφέρονται για εργασία στα πλοία επίκουροι για την κάλυψη των αναγκών. Μάλιστα ο ίδιος επικαλέστηκε σχετικό αίτημα δύο Ακτοπλοϊκών εταιριών».
Αβάσιμος ισχυρισμός
Η ΠΕΝΕΝ ισχυρίζεται ότι «πρόκειται για εντελώς αβάσιμο και γελοίο ισχυρισμό αφού αποδεδειγμένα στις θέσεις των επικούρων υπάρχει καταγεγραμμένη υπερπροσφορά εργασίας, αλλά πέρα από αυτό μια οργανωμένη καμπάνια ΥΕΝ- εταιριών κυρίως προς τους νέους – νέες που το ποσοστό ανεργίας φθάνει το 35% στην χώρα μας είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσει πλήρως και σε κάθε περίπτωση τις όποιες ανάγκες στην επιβατηγό ναυτιλία».
Όπως εκτιμά η ΠΕΝΕΝ τυχόν είσοδος αλλοδαπών στην Ακτοπλοΐα οδηγεί σε άμεση διακοπή της ανανέωσης και της αναπαραγωγής όλων των βασικών ειδικοτήτων όπως ο Θαλαμηπόλος, ο Ναύτης, ο βοηθός Φροντιστή, ο Γ΄ Μάγειρας, ο Μηχανοδηγός κ.λπ.
Ξεκαθαρίζουμε, τονίζει η ΠΕΝΕΝ, ότι «το πρόβλημά μας δεν είναι η απασχόληση αλλοδαπών κοινοτικών Ναυτεργατών στην Ακτοπλοΐα αλλά η άνιση αμοιβή – μεταχείριση που οδηγεί στην υπονόμευση της ισχύουσας ελληνικής ΣΣΕ και των δικαιωμάτων διαμορφώνοντας κανόνες για ναυτεργάτες δύο ταχυτήτων και τελικά με αυτόν τον τρόπο να εμπεδώνεται η γραμμή της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας!!»
Latest News
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Έληξε η απεργία της ΠΝΟ - Αναχωρούν από τις 14:00 τα πλοία
Οι δεσμεύσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας στην ΠΝΟ
Νέα πρόταση από ακτοπλόους σε ναυτεργάτες για αυξήσεις 7% στη διετία
Η πρόταση κατατέθηκε προκειμένου να αρθεί ένα διαφαινόμενο αδιέξοδο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών
Συνεχίζεται η απεργία - Χωρίς πλοία για άλλες 48 ώρες
Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα
Η απεργία της ΠΝΟ δένει τα πλοία στα λιμάνια στις 22 και 23 Οκτωβρίου
Τι ζητούν οι εργαζόμενοι στα πλοία και τι καταγγέλουν - Η ΠΝΟ ζητάει την υπογραφή ΣΣΕ
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη και Τετάρτη
Βασικό αίτημα των απεργών η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για αυξήσεις μισθών