
Με μια σκληρή ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) επιτίθεται κατά της διοίκησης της Πανελλήνιας Ένωσης Θαλαμηπόλων (ΠΕΑΘΕΝ), γιατί όπως υποστηρίζει ανοίγει με αποφάσεις τον δρόμο για την είσοδο αλλοδαπών κοινοτικών Ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα και «ξεμπερδεύει» έτσι με το ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό.
Στην ανακοίνωση της η ΠΕΝΕΝ υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι «μια πρωτοφανή επαίσχυντη επιχείρηση βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε εξέλιξη που στο επίκεντρό της είναι ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θαλαμηπόλων (ΠΕΑΘΕΝ) ο οποίος ανέλαβε τον ρόλο να πρωταγωνιστήσει στην πάγια επιδίωξη εφοπλιστών – κυβέρνησης να ξεμπερδέψουν με το ελληνικό Ναυτεργατικό δυναμικό στην Ακτοπλοΐα ανοίγοντας τον δρόμο για την είσοδο αλλοδαπών κοινοτικών Ναυτεργατών! Δηλαδή στην κατηγορία πλοίων που έως και σήμερα απασχολούνται αμιγώς ελληνικά πληρώματα στο 100%!!.
Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης υπογραμμίζει ότι «το πρωτοφανές επιχείρημα ναυτιλιακών εταιριών και του Προέδρου της ΠΕΑΘΕΝ είναι ότι δήθεν δεν προσφέρονται για εργασία στα πλοία επίκουροι για την κάλυψη των αναγκών. Μάλιστα ο ίδιος επικαλέστηκε σχετικό αίτημα δύο Ακτοπλοϊκών εταιριών».
Αβάσιμος ισχυρισμός
Η ΠΕΝΕΝ ισχυρίζεται ότι «πρόκειται για εντελώς αβάσιμο και γελοίο ισχυρισμό αφού αποδεδειγμένα στις θέσεις των επικούρων υπάρχει καταγεγραμμένη υπερπροσφορά εργασίας, αλλά πέρα από αυτό μια οργανωμένη καμπάνια ΥΕΝ- εταιριών κυρίως προς τους νέους – νέες που το ποσοστό ανεργίας φθάνει το 35% στην χώρα μας είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσει πλήρως και σε κάθε περίπτωση τις όποιες ανάγκες στην επιβατηγό ναυτιλία».
Όπως εκτιμά η ΠΕΝΕΝ τυχόν είσοδος αλλοδαπών στην Ακτοπλοΐα οδηγεί σε άμεση διακοπή της ανανέωσης και της αναπαραγωγής όλων των βασικών ειδικοτήτων όπως ο Θαλαμηπόλος, ο Ναύτης, ο βοηθός Φροντιστή, ο Γ΄ Μάγειρας, ο Μηχανοδηγός κ.λπ.
Ξεκαθαρίζουμε, τονίζει η ΠΕΝΕΝ, ότι «το πρόβλημά μας δεν είναι η απασχόληση αλλοδαπών κοινοτικών Ναυτεργατών στην Ακτοπλοΐα αλλά η άνιση αμοιβή – μεταχείριση που οδηγεί στην υπονόμευση της ισχύουσας ελληνικής ΣΣΕ και των δικαιωμάτων διαμορφώνοντας κανόνες για ναυτεργάτες δύο ταχυτήτων και τελικά με αυτόν τον τρόπο να εμπεδώνεται η γραμμή της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας!!»


Latest News

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή