
Στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) αναφέρεται δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, το οποίο σε μεγάλο βαθμό έχει αναπαραχθεί και σε δημοσίευμα της Deutsche Welle.
Το δημοσίευμα αναφέρεται στη διάθεση του 67% των μετοχών του ΟΛΑ και στο γεγονός ότι ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους διεκδικητές είναι και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Μόνο που σχεδόν το 72% του ΟΛΘ ανήκει στην Belterra Investments Ltd, εταιρεία συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, τον οποίο η γερμανική εφημερίδα περιγράφει ως «Ρώσο ολιγάρχη» που είναι «κοντά στον Πούτιν».
Το δημοσίευμα εξηγεί την αμερικανική ανησυχία για το ενδεχόμενο να είναι ο Ιβάν Σαββίδης ο πλειοδότης, στη βάση της ιδιαίτερης σημασίας που έχει για τις ΗΠΑ η Αλεξανδρούπολη. Για τις ΗΠΑ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει στρατηγική σημασία που έχει αναδειχτεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οχήματα και εξοπλισμός μεταφέρεται από την Αλεξανδρούπολη προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
«Μεγάλα σχέδια»
Όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ της Handelsblatt «οι ΗΠΑ έχουν ακόμη μεγάλα σχέδια για το λιμάνι. Ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, δεν έχει επισκεφθεί καμία άλλη επαρχιακή πόλη τόσο συχνά όσο η Αλεξανδρούπολη τα τελευταία χρόνια. Στις αρχές Δεκεμβρίου 2021, οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ μετέφεραν στην Αλεξανδρούπολη περίπου 150 επιθετικά ελικόπτερα, αρκετές εκατοντάδες τανκς και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό στο πλαίσιο της επιχείρησης Atlantic Resolve. “Οι σταθερά αυξανόμενες στρατιωτικές δραστηριότητες δείχνουν τον αυξανόμενο στρατηγικό ρόλο του λιμανιού για την Ελλάδα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την περιοχή”, δήλωσε ο Αμερικανός πρέσβης Πάιατ».
Ταυτόχρονα το άρθρο επισημαίνει ότι η Αλεξανδρούπολη δεν είναι σημαντική για τους Αμερικανούς μόνο ως κόμβος στρατιωτικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Αναφέρεται και στο γεγονός ότι μια ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία κατασκευάζει δύο τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εκεί. Παραθέτει και τη δήλωση του Τζέφρι Πάιατ ότι η Αλεξανδρούπολη «θα διαδραματίσει έτσι έναν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης».
Αλεξανδρούπολη, Πειραιάς και Open
Για όλους αυτούς τους λόγους οι ΗΠΑ δεν βλέπουν με καλό μάτι το ενδεχόμενο να αποκτήσει ο Ιβάν Σαββίδης και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Άλλωστε, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα «το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αυτό του Πειραιά, βρίσκεται υπό τον έλεγχο της Κίνας από τότε που η κρατική εταιρεία Cosco ανέλαβε το πλειοψηφικό μερίδιο της λιμενικής εταιρείας OLP το 2016.
Το ρεπορτάζ της Handelsblatt αναφέρεται ακόμη στη συνολική διαδρομή του Ιβάν Σαββίδη, ενώ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι πρόσφατα η Ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα «υπέδειξε» το δικό του κανάλι, το OPEN, ως το μέσο στο οποίο θα μπορούσαν να δουν «κάτι άλλο εκτός από ψεύτικη προπαγάνδα για την κατάσταση στην Ουκρανία».
Γι’ αυτό και η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζει ότι «με αυτή την παρέμβαση της ρωσικής πρεσβείας, το μακροχρόνιο ερώτημα στην Ελλάδα για το τι ρόλο παίζει ο Σαββίδης και ποια μπορεί να είναι η πραγματική του αποστολή έχει αποκτήσει νέα επικαιρότητα».


Latest News

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων