Στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) αναφέρεται δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, το οποίο σε μεγάλο βαθμό έχει αναπαραχθεί και σε δημοσίευμα της Deutsche Welle.
Το δημοσίευμα αναφέρεται στη διάθεση του 67% των μετοχών του ΟΛΑ και στο γεγονός ότι ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους διεκδικητές είναι και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Μόνο που σχεδόν το 72% του ΟΛΘ ανήκει στην Belterra Investments Ltd, εταιρεία συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, τον οποίο η γερμανική εφημερίδα περιγράφει ως «Ρώσο ολιγάρχη» που είναι «κοντά στον Πούτιν».
Το δημοσίευμα εξηγεί την αμερικανική ανησυχία για το ενδεχόμενο να είναι ο Ιβάν Σαββίδης ο πλειοδότης, στη βάση της ιδιαίτερης σημασίας που έχει για τις ΗΠΑ η Αλεξανδρούπολη. Για τις ΗΠΑ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει στρατηγική σημασία που έχει αναδειχτεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οχήματα και εξοπλισμός μεταφέρεται από την Αλεξανδρούπολη προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
«Μεγάλα σχέδια»
Όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ της Handelsblatt «οι ΗΠΑ έχουν ακόμη μεγάλα σχέδια για το λιμάνι. Ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, δεν έχει επισκεφθεί καμία άλλη επαρχιακή πόλη τόσο συχνά όσο η Αλεξανδρούπολη τα τελευταία χρόνια. Στις αρχές Δεκεμβρίου 2021, οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ μετέφεραν στην Αλεξανδρούπολη περίπου 150 επιθετικά ελικόπτερα, αρκετές εκατοντάδες τανκς και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό στο πλαίσιο της επιχείρησης Atlantic Resolve. “Οι σταθερά αυξανόμενες στρατιωτικές δραστηριότητες δείχνουν τον αυξανόμενο στρατηγικό ρόλο του λιμανιού για την Ελλάδα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την περιοχή”, δήλωσε ο Αμερικανός πρέσβης Πάιατ».
Ταυτόχρονα το άρθρο επισημαίνει ότι η Αλεξανδρούπολη δεν είναι σημαντική για τους Αμερικανούς μόνο ως κόμβος στρατιωτικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Αναφέρεται και στο γεγονός ότι μια ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία κατασκευάζει δύο τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εκεί. Παραθέτει και τη δήλωση του Τζέφρι Πάιατ ότι η Αλεξανδρούπολη «θα διαδραματίσει έτσι έναν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης».
Αλεξανδρούπολη, Πειραιάς και Open
Για όλους αυτούς τους λόγους οι ΗΠΑ δεν βλέπουν με καλό μάτι το ενδεχόμενο να αποκτήσει ο Ιβάν Σαββίδης και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Άλλωστε, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα «το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αυτό του Πειραιά, βρίσκεται υπό τον έλεγχο της Κίνας από τότε που η κρατική εταιρεία Cosco ανέλαβε το πλειοψηφικό μερίδιο της λιμενικής εταιρείας OLP το 2016.
Το ρεπορτάζ της Handelsblatt αναφέρεται ακόμη στη συνολική διαδρομή του Ιβάν Σαββίδη, ενώ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι πρόσφατα η Ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα «υπέδειξε» το δικό του κανάλι, το OPEN, ως το μέσο στο οποίο θα μπορούσαν να δουν «κάτι άλλο εκτός από ψεύτικη προπαγάνδα για την κατάσταση στην Ουκρανία».
Γι’ αυτό και η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζει ότι «με αυτή την παρέμβαση της ρωσικής πρεσβείας, το μακροχρόνιο ερώτημα στην Ελλάδα για το τι ρόλο παίζει ο Σαββίδης και ποια μπορεί να είναι η πραγματική του αποστολή έχει αποκτήσει νέα επικαιρότητα».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ