
Στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) αναφέρεται δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, το οποίο σε μεγάλο βαθμό έχει αναπαραχθεί και σε δημοσίευμα της Deutsche Welle.
Το δημοσίευμα αναφέρεται στη διάθεση του 67% των μετοχών του ΟΛΑ και στο γεγονός ότι ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους διεκδικητές είναι και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Μόνο που σχεδόν το 72% του ΟΛΘ ανήκει στην Belterra Investments Ltd, εταιρεία συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, τον οποίο η γερμανική εφημερίδα περιγράφει ως «Ρώσο ολιγάρχη» που είναι «κοντά στον Πούτιν».
Το δημοσίευμα εξηγεί την αμερικανική ανησυχία για το ενδεχόμενο να είναι ο Ιβάν Σαββίδης ο πλειοδότης, στη βάση της ιδιαίτερης σημασίας που έχει για τις ΗΠΑ η Αλεξανδρούπολη. Για τις ΗΠΑ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει στρατηγική σημασία που έχει αναδειχτεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οχήματα και εξοπλισμός μεταφέρεται από την Αλεξανδρούπολη προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
«Μεγάλα σχέδια»
Όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ της Handelsblatt «οι ΗΠΑ έχουν ακόμη μεγάλα σχέδια για το λιμάνι. Ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, δεν έχει επισκεφθεί καμία άλλη επαρχιακή πόλη τόσο συχνά όσο η Αλεξανδρούπολη τα τελευταία χρόνια. Στις αρχές Δεκεμβρίου 2021, οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ μετέφεραν στην Αλεξανδρούπολη περίπου 150 επιθετικά ελικόπτερα, αρκετές εκατοντάδες τανκς και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό στο πλαίσιο της επιχείρησης Atlantic Resolve. “Οι σταθερά αυξανόμενες στρατιωτικές δραστηριότητες δείχνουν τον αυξανόμενο στρατηγικό ρόλο του λιμανιού για την Ελλάδα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την περιοχή”, δήλωσε ο Αμερικανός πρέσβης Πάιατ».
Ταυτόχρονα το άρθρο επισημαίνει ότι η Αλεξανδρούπολη δεν είναι σημαντική για τους Αμερικανούς μόνο ως κόμβος στρατιωτικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Αναφέρεται και στο γεγονός ότι μια ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία κατασκευάζει δύο τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εκεί. Παραθέτει και τη δήλωση του Τζέφρι Πάιατ ότι η Αλεξανδρούπολη «θα διαδραματίσει έτσι έναν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης».
Αλεξανδρούπολη, Πειραιάς και Open
Για όλους αυτούς τους λόγους οι ΗΠΑ δεν βλέπουν με καλό μάτι το ενδεχόμενο να αποκτήσει ο Ιβάν Σαββίδης και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Άλλωστε, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα «το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αυτό του Πειραιά, βρίσκεται υπό τον έλεγχο της Κίνας από τότε που η κρατική εταιρεία Cosco ανέλαβε το πλειοψηφικό μερίδιο της λιμενικής εταιρείας OLP το 2016.
Το ρεπορτάζ της Handelsblatt αναφέρεται ακόμη στη συνολική διαδρομή του Ιβάν Σαββίδη, ενώ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι πρόσφατα η Ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα «υπέδειξε» το δικό του κανάλι, το OPEN, ως το μέσο στο οποίο θα μπορούσαν να δουν «κάτι άλλο εκτός από ψεύτικη προπαγάνδα για την κατάσταση στην Ουκρανία».
Γι’ αυτό και η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζει ότι «με αυτή την παρέμβαση της ρωσικής πρεσβείας, το μακροχρόνιο ερώτημα στην Ελλάδα για το τι ρόλο παίζει ο Σαββίδης και ποια μπορεί να είναι η πραγματική του αποστολή έχει αποκτήσει νέα επικαιρότητα».


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.