
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των μέτρων κατά της ακρίβειας από τους συναρμόδιους υπουργούς την Πέμπτη το πρωί, αναφέρθηκε ότι υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνουν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Μέχρι εδώ όλα καλά. Στη συνέχεια, όμως, ειπώθηκε ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο που διαθέτει αυτοκίνητο υπολογίζεται σε 54 λίτρα το μήνα. Δηλαδή μέσα σε αυτό τον μέσο όρο βάζουμε και όσους έχουν το αυτοκίνητό τους και απλώς το κυκλοφορούν 2-3 φορές το μήνα ή και εκείνους που κινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς γιατί τους συμφέρει προφανώς και έχουν το όχημα για μία βόλτα το Σαββατοκύριακο και αυτή όχι σε πολύ απομακρυσμένο σημείο από το σπίτι τους.
Εδώ λοιπόν ο μέσος όρος της στατιστικής «καίει» και όλους αυτούς που χρησιμοποιούν το όχημά τους σε καθημερινή βάση για επαγγελματικούς κυρίως λόγους και τα 54 λίτρα γέμισμα δεν τους φθάνουν ούτε για μία εβδομάδα, όχι για ένα μήνα.
Έρχεται, λοιπόν, τώρα το κράτος – που κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι πράγματι κάνει μία προσπάθεια να καλύψει μέσα από στοχευμένα μέτρα μέρος έστω της χασούρας των εισοδημάτων που έχουν υποστεί τα νοικοκυριά λόγω της ακρίβειας, ιδιαίτερα από τότε που ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αποφάσισε να εισβάλει παράνομα με τανκς στην Ουκρανία – να δώσει ένα έκτακτο βοήθημα 13,3 ευρώ το μήνα, γιατί τόσο του λέει η στατιστική ότι πρέπει να δώσει σύμφωνα με τη μέση κατανάλωση πανελλαδικά. Αν δηλαδή κανείς διαιρέσει τα 13,3 ευρώ με περίπου 22 εργάσιμες ημέρες βγαίνει ως ημερήσια επιδότηση 60 λεπτά του ευρώ. Και αυτό το ποσό θα το λάβει ο μέσος ιδιοκτήτης ΙΧ για 3 μήνες. Συνολικά δηλαδή θα εισπράξει το ποσό των 40 ευρώ!
Όσοι όμως γνωρίζουν τις πραγματικές συνθήκες και όχι αυτές της στατιστικής, αντιλαμβάνονται ότι ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί καθημερινά το όχημά του και κάνει περίπου 300 χιλιόμετρα την εβδομάδα, δηλαδή 1.200 το μήνα για τη δουλειά του όχι για να πάει μία βόλτα να ξεσκάσει, με μία μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα θέλει το μήνα 96 λίτρα βενζίνης και όχι 54 που του βγάζει η στατιστική. Δηλαδή ο συγκεκριμένος θα πληρώσει περίπου 200 ευρώ σε βενζίνες και θα λάβει επιδότηση 13,3 ευρώ, δηλαδή περίπου 6,6% του συνολικού κόστους. Δώρο άδωρο θα σκεφτεί κανείς και όχι άδικα.
Από την άλλη, η κυβέρνηση δίνει περίπου 1,1 δισ. ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους, οικογένειες με παιδιά, ενώ συνεχίζει να επιδοτεί το ρεύμα και το φυσικό αέριο κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Όμως όλοι συζητάνε για τα 13,3 ευρώ το μήνα ή 44 λεπτά την ημέρα και όχι για τα υπόλοιπα μέτρα που είναι σαφώς πιο σημαντικά από αυτό της επιδότησης του καυσίμου.
Δυστυχώς κάποιοι πιάστηκαν στην παγίδα της στατιστικής και οι πολίτες συνεχίζουν να πιάνονται στη δαγκάνα της ακρίβειας.


Latest News

Οταν διώχνεις έναν κεντρικό τραπεζίτη
Ο Τραμπ βλέπει τον εκπρόσωπο ενός ανεξάρτητου θεσμού, όπως είναι η κεντρική του τράπεζα, είτε ως κομματικό αντίπαλο είτε ως ένα απλό στέλεχος της διοίκησης

Η τεχνολογία και τα νέα σύνορα των επιχειρήσεων
Η ψηφιοποίηση δεν αλλάζει μόνον τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν, αλλά υπαγορεύουν και πώς ή πού θα έπρεπε να λειτουργήσουν….

Φραγκίσκος: Ο Πάπας που ξανάδωσε ηθικό κύρος στην Καθολική Εκκλησία
Σε μια δύσκολη περίοδο για την Καθολική Εκκλησία ο Πάπας Φραγκίσκος κατάφερε να ξαναδώσει στην Καθολική Εκκλησία ένα μέρος από το χαμένο κύρος της

Τι κάνει η Ελλάδα;
Το πρόβλημά μας είναι ότι συνήθως όλα αυτά τα «θάβουμε κάτω από το χαλί» και όταν σκάει μια κρίση, αρχίζουμε να τα συζητάμε

Αδιέξοδη πολιτική
Η εισαγωγή των δασμών έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αρνητικές οικονομικές συνέπειες για την οικονομία των ΗΠΑ

Η πολιτική Τραμπ απειλεί το οικοδόμημα της Δύσης
Η δασμολογική πολιτική Τραμπ είναι βραχυπρόθεσμα στασιμοπληθωριστική για τις ΗΠΑ, αυξάνοντας τον εγχώριο πληθωρισμό και συρρικνώνοντας την οικονομική δραστηριότητα

Ανάσταση! Δηλαδή, ζωή, ανάσα και ελπίδα
Ανάσταση σημαίνει τερματισμός κάθε λογής θανάτου, νίκη απέναντι σε ό,τι σκοτώνει τη ζωή. Να ξαναβρούμε τον τρόπο να ζούμε, να ανασαίνουμε και να ελπίζουμε

Ο μεγάλος αστερίσκος
Το θέμα του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων, η κυβέρνηση το άφησε στα χέρια των επιχειρήσεων

Όταν η Blue Skies αποδεικνύεται ότι ήταν ένα κομματικό «μαύρο ταμείο» της Νέας Δημοκρατίας
Το γεγονός ότι τόσα στελέχη της ΝΔ μισθοδοτούνταν από την Blue Skies των Θωμά Βαρβιτσιώτη και Γιάννη Ολύμπιου, χωρίς να το λένε δημοσίως, εγείρει πολύ σοβαρά ζητήματα ηθικής τάξης, ανεξαρτήτως τυπικής νομιμότητας

Το μίσος για τα Πανεπιστήμια
Γιατί η ακροδεξιά – σε όλες τις παραλλαγές της… – μισεί τα πανεπιστήμια όταν κάνουν τη δουλειά τους