
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των μέτρων κατά της ακρίβειας από τους συναρμόδιους υπουργούς την Πέμπτη το πρωί, αναφέρθηκε ότι υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνουν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Μέχρι εδώ όλα καλά. Στη συνέχεια, όμως, ειπώθηκε ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο που διαθέτει αυτοκίνητο υπολογίζεται σε 54 λίτρα το μήνα. Δηλαδή μέσα σε αυτό τον μέσο όρο βάζουμε και όσους έχουν το αυτοκίνητό τους και απλώς το κυκλοφορούν 2-3 φορές το μήνα ή και εκείνους που κινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς γιατί τους συμφέρει προφανώς και έχουν το όχημα για μία βόλτα το Σαββατοκύριακο και αυτή όχι σε πολύ απομακρυσμένο σημείο από το σπίτι τους.
Εδώ λοιπόν ο μέσος όρος της στατιστικής «καίει» και όλους αυτούς που χρησιμοποιούν το όχημά τους σε καθημερινή βάση για επαγγελματικούς κυρίως λόγους και τα 54 λίτρα γέμισμα δεν τους φθάνουν ούτε για μία εβδομάδα, όχι για ένα μήνα.
Έρχεται, λοιπόν, τώρα το κράτος – που κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι πράγματι κάνει μία προσπάθεια να καλύψει μέσα από στοχευμένα μέτρα μέρος έστω της χασούρας των εισοδημάτων που έχουν υποστεί τα νοικοκυριά λόγω της ακρίβειας, ιδιαίτερα από τότε που ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αποφάσισε να εισβάλει παράνομα με τανκς στην Ουκρανία – να δώσει ένα έκτακτο βοήθημα 13,3 ευρώ το μήνα, γιατί τόσο του λέει η στατιστική ότι πρέπει να δώσει σύμφωνα με τη μέση κατανάλωση πανελλαδικά. Αν δηλαδή κανείς διαιρέσει τα 13,3 ευρώ με περίπου 22 εργάσιμες ημέρες βγαίνει ως ημερήσια επιδότηση 60 λεπτά του ευρώ. Και αυτό το ποσό θα το λάβει ο μέσος ιδιοκτήτης ΙΧ για 3 μήνες. Συνολικά δηλαδή θα εισπράξει το ποσό των 40 ευρώ!
Όσοι όμως γνωρίζουν τις πραγματικές συνθήκες και όχι αυτές της στατιστικής, αντιλαμβάνονται ότι ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί καθημερινά το όχημά του και κάνει περίπου 300 χιλιόμετρα την εβδομάδα, δηλαδή 1.200 το μήνα για τη δουλειά του όχι για να πάει μία βόλτα να ξεσκάσει, με μία μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα θέλει το μήνα 96 λίτρα βενζίνης και όχι 54 που του βγάζει η στατιστική. Δηλαδή ο συγκεκριμένος θα πληρώσει περίπου 200 ευρώ σε βενζίνες και θα λάβει επιδότηση 13,3 ευρώ, δηλαδή περίπου 6,6% του συνολικού κόστους. Δώρο άδωρο θα σκεφτεί κανείς και όχι άδικα.
Από την άλλη, η κυβέρνηση δίνει περίπου 1,1 δισ. ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους, οικογένειες με παιδιά, ενώ συνεχίζει να επιδοτεί το ρεύμα και το φυσικό αέριο κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Όμως όλοι συζητάνε για τα 13,3 ευρώ το μήνα ή 44 λεπτά την ημέρα και όχι για τα υπόλοιπα μέτρα που είναι σαφώς πιο σημαντικά από αυτό της επιδότησης του καυσίμου.
Δυστυχώς κάποιοι πιάστηκαν στην παγίδα της στατιστικής και οι πολίτες συνεχίζουν να πιάνονται στη δαγκάνα της ακρίβειας.


Latest News

Χάνεται η λογική
Μπερδεύουν στην κυβέρνηση το «κράτος-εργοδότη» με το «κοινωνικό κράτος»

Ο Τραμπ, ο γεωπολιτικός αναταγωνισμός ΗΠΑ - Κίνας και η παγίδα του Θουκυδίδη;
Το βιβλίο των Αθ. Πλατιά και Β. Τρίγκα από τον Ιωάννη Ε. Κωτούλα και η ανάλυση του επίκαιρου και διόλου ακίνδυνου ανταγωνισμού ΗΠΑ – Κίνας

Οι «κρυφές» αμυντικές βιομηχανίες και τα οικονομικά οδοφράγματα
Ουδείς είχε αντιληφθεί ότι η Ελλάδα διαθέτει τόσο πολλές βιομηχανίες παραγωγής αμυντικού υλικού κάθε είδους

Ζώντας με 743 ευρώ το μήνα
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την αύξηση του κατώτατου μισθού. Παραβλέποντας ότι αυτός αποτυπώνει ακόμη μια πολύ δύσκολη συνθήκη.

Βάζουν πλάτη οι επιχειρήσεις
Η αύξηση της τάξεως του 6% του κατώτατου μισθού, που ενέκρινε χθες το Υπουργικό Συμβούλιο, δεν είναι διόλου αμελητέα ως ποσοστό

Ο καθρέφτης του χρηματιστηρίου
Σημαντική αύξηση των συναλλαγών, επιχειρηματικές εξελίξεις, νέες συμφωνίες και μεγάλη κινητικότητα σε πολλούς κλάδους είναι ξεκάθαρο σημάδι μιας οικονομίας σε ανάπτυξη

Κλείνει υποθέσεις με το παρελθόν
Το επίσημο ελληνικό κράτος οφείλει να «ξεψαχνίσει» και να φέρει στα ταμεία και το παραμικρό από τα χρωστούμενα, πριν αποφασίσει να προχωρήσουμε ως χώρα

Από τα μπλοκάκια στις εταιρείες για να αποφύγουν την κλίμακα των μισθωτών
Η «μαύρη» εργασία σε μεγάλο βαθμό περιορίστηκε με τη χρήση της κάρτας εργασίας, αλλά και εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης εργαζομένων στην περίοδο που διαδέχτηκε τα μνημόνια

Ανισότητες: Μύθοι και πραγματικότητες
Σε αντίθεση με τις λαϊκές πεποιθήσεις τα στατικά στοιχεία δείχνουν ότι η παγκόσμια ανισότητα φθίνει και βρίσκεται στο πιο χαμηλό επίπεδο των 220 τελευταίων ετών.

Επενδυτική τοξικότητα
Οι ευκαιρίες στην εποχή μας, που τα πάντα είναι ρευστά και απρόβλεπτα, είναι για αυτούς που διαθέτουν ισχυρά αντανακλαστικά και πολίτες ενημερωμένους