![Μέτρα και στατιστική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/benzinadiko.jpg)
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των μέτρων κατά της ακρίβειας από τους συναρμόδιους υπουργούς την Πέμπτη το πρωί, αναφέρθηκε ότι υπάρχουν περίπου 3 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνουν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Μέχρι εδώ όλα καλά. Στη συνέχεια, όμως, ειπώθηκε ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο που διαθέτει αυτοκίνητο υπολογίζεται σε 54 λίτρα το μήνα. Δηλαδή μέσα σε αυτό τον μέσο όρο βάζουμε και όσους έχουν το αυτοκίνητό τους και απλώς το κυκλοφορούν 2-3 φορές το μήνα ή και εκείνους που κινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς γιατί τους συμφέρει προφανώς και έχουν το όχημα για μία βόλτα το Σαββατοκύριακο και αυτή όχι σε πολύ απομακρυσμένο σημείο από το σπίτι τους.
Εδώ λοιπόν ο μέσος όρος της στατιστικής «καίει» και όλους αυτούς που χρησιμοποιούν το όχημά τους σε καθημερινή βάση για επαγγελματικούς κυρίως λόγους και τα 54 λίτρα γέμισμα δεν τους φθάνουν ούτε για μία εβδομάδα, όχι για ένα μήνα.
Έρχεται, λοιπόν, τώρα το κράτος – που κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι πράγματι κάνει μία προσπάθεια να καλύψει μέσα από στοχευμένα μέτρα μέρος έστω της χασούρας των εισοδημάτων που έχουν υποστεί τα νοικοκυριά λόγω της ακρίβειας, ιδιαίτερα από τότε που ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αποφάσισε να εισβάλει παράνομα με τανκς στην Ουκρανία – να δώσει ένα έκτακτο βοήθημα 13,3 ευρώ το μήνα, γιατί τόσο του λέει η στατιστική ότι πρέπει να δώσει σύμφωνα με τη μέση κατανάλωση πανελλαδικά. Αν δηλαδή κανείς διαιρέσει τα 13,3 ευρώ με περίπου 22 εργάσιμες ημέρες βγαίνει ως ημερήσια επιδότηση 60 λεπτά του ευρώ. Και αυτό το ποσό θα το λάβει ο μέσος ιδιοκτήτης ΙΧ για 3 μήνες. Συνολικά δηλαδή θα εισπράξει το ποσό των 40 ευρώ!
Όσοι όμως γνωρίζουν τις πραγματικές συνθήκες και όχι αυτές της στατιστικής, αντιλαμβάνονται ότι ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί καθημερινά το όχημά του και κάνει περίπου 300 χιλιόμετρα την εβδομάδα, δηλαδή 1.200 το μήνα για τη δουλειά του όχι για να πάει μία βόλτα να ξεσκάσει, με μία μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα θέλει το μήνα 96 λίτρα βενζίνης και όχι 54 που του βγάζει η στατιστική. Δηλαδή ο συγκεκριμένος θα πληρώσει περίπου 200 ευρώ σε βενζίνες και θα λάβει επιδότηση 13,3 ευρώ, δηλαδή περίπου 6,6% του συνολικού κόστους. Δώρο άδωρο θα σκεφτεί κανείς και όχι άδικα.
Από την άλλη, η κυβέρνηση δίνει περίπου 1,1 δισ. ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους, οικογένειες με παιδιά, ενώ συνεχίζει να επιδοτεί το ρεύμα και το φυσικό αέριο κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Όμως όλοι συζητάνε για τα 13,3 ευρώ το μήνα ή 44 λεπτά την ημέρα και όχι για τα υπόλοιπα μέτρα που είναι σαφώς πιο σημαντικά από αυτό της επιδότησης του καυσίμου.
Δυστυχώς κάποιοι πιάστηκαν στην παγίδα της στατιστικής και οι πολίτες συνεχίζουν να πιάνονται στη δαγκάνα της ακρίβειας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Μετα-ανθρωπότητα και η πρόκληση ενός άλλου τρόπου ζωής…](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/people-600x397.jpg)
Μετα-ανθρωπότητα και η πρόκληση ενός άλλου τρόπου ζωής…
Όταν οι πολιτικοί αδυνατούν να δουν πιο μακριά από την ρουτίνα, οι εξελίξεις και οι αλλαγές που εμπεριέχουν προκαλούν κρίσεις πού ενδέχεται να είναι καταλυτικές για την ίδια τη ζωή
![Η επενδυτική ελευθερία ξεκίνησε από τα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/heraklion-port2-600x369.jpg)
Η επενδυτική ελευθερία ξεκίνησε από τα λιμάνια
Μέσα στους επόμενους μήνες θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου με τίμημα 80 εκατ. ευρώ
![Κι αν ο αμερικανικός καπιταλισμός τα βρει με τον αντίστοιχο ασιατικό;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/2023-10-02T150309Z_674453546_RC2EK3AA6QUZ_RTRMADP_5_USA-TRUMP-NEW-YORK-600x400.jpg)
Κι αν ο αμερικανικός καπιταλισμός τα βρει με τον αντίστοιχο ασιατικό;
Αν υπό τον Τράμπ ο αμερικανικός καπιταλισμός τα βρεί με τον αντίστοιχο ασιατικό, τότε το μέλλον της Ευρώπης θα σκοτεινιάσει για πολλούς λόγους και για πολλά χρόνια
![Κι όμως οι καταθέσεις αυξάνονται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/30310601_katathes-600x435.jpg)
Κι όμως οι καταθέσεις αυξάνονται
Παρά την ακρίβεια οι καταθέσεις συνεχίζουν την ανηφόρα
![Αναζητούνται μεγάλες επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/epixeirimaties_1-768x480-1-600x375.jpg)
Αναζητούνται μεγάλες επιχειρήσεις
Στην Ελλάδα υπάρχουν μόλις έξι εταιρείες με πάνω από 10.000 εργαζομένους
![Πόσο πρέπει να μας ανησυχεί το εμπορικό μας έλλειμμα;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/ot-greek_economy331-1024x600-1-768x450-1-2-1-600x352.jpg)
Πόσο πρέπει να μας ανησυχεί το εμπορικό μας έλλειμμα;
Σε εμάς τους Ελληνες η αλήθεια είναι ότι δεν αποτελεί άγνωστο φαινόμενο η συγκεκριμένη εξέλιξη, αλλά υποτίθεται ότι με όσα πάθαμε την προηγούμενη δεκαετία θα παρατηρούνταν μια αλλαγή στο μοντέλο ανάπτυξής μας
![Η παράταση δεν είναι ντροπή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/forologikes_diloseis-768x489-2-600x382.jpg)
Η παράταση δεν είναι ντροπή
Οι λογιστές διαμαρτύρονται ότι ειδικά για εφέτος έχει προκύψει πολύ μεγάλος όγκος εργασίας
![Το ρίσκο στον συνταξιούχο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/syntaxiouxoi-600x400.jpg)
Το ρίσκο στον συνταξιούχο
Το ερώτημα είναι αν αντέχουν τα ασφαλιστικά συστήματα να παρέχουν τις ίδιες γενναιόδωρες εγγυήσεις στους ηλικιωμένους όταν αποτελούν τόσο μεγάλο μερίδιο πλέον του πληθυσμού
![Οι κρίσεις στην ενέργεια ζητούν παρεμβάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/DIKTYO-ENERGEIAS-600x400.jpg)
Οι κρίσεις στην ενέργεια ζητούν παρεμβάσεις
Ο οίκος αξιολόγησης S&Ρ σε πρόσφατη ανάλυσή του θεωρεί ότι βαίνει προς τη λήξη της η έκρηξη των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας, που εκτίναξε την κερδοφορία των εταιρειών παραγωγής ενέργειας στην Ευρώπη
![Οι πολίτες την ακρίβεια τη ζουν στο πετσί τους. Δεν τους χρειάζονται εξυπνάδες, αλλά μέτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/BlobServlet-600x308.jpg)
Οι πολίτες την ακρίβεια τη ζουν στο πετσί τους. Δεν τους χρειάζονται εξυπνάδες, αλλά μέτρα
Η ακρίβεια παραμένει ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα. Και θα παραμείνει όσο δεν κοιτάμε το πρόβλημα κατάματα