Πανευρωπαϊκό πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου επιζητά η Γαλλία, προκειμένου τα μέλη της Ένωσης να βρίσκονται σε καλύτερη θέση να διαπραγματευτούν με τους παραγωγούς, όμως κάποια κράτη μέλη δεν συμφωνούν. Την αποκάλυψη έκανε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ.
O Γάλλος υπουργός μιλώντας στη Βουλή αποκάλυψε πως η γαλλική προεδρία της Ε.Ε. έχει καταθέσει πρόταση προς τους εταίρους για μια κοινή γραμμή στην επιβολή ανώτατου ορίου στις τιμές του φυσικού αερίου, ώστε οι χώρες να βρίσκονται σε καλύτερη διαπραγματευτική θέση απέναντι σε εταιρείες προμηθειών όπως η ρωσική Gazprom και η αλγερική Sonatrach. Όμως, παραδέχτηκε πως υπάρχουν ενστάσεις από κάποιες χώρες, χωρίς να τις κατονομάζει.
Πάντως, η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις χώρες που είναι θετική στην πρόταση, έχοντας προτείνει και η ίδια πλαφόν στις τιμές φυσικού αερίου στην Ε.Ε. Μάλιστα, εν όψει και της επικείμενης συνόδου κορυφής φαίνεται πως δημιουργείται ένα μέτωπο των κρατών του νότου υπέρ του συγκεκριμένου ζητήματος, με τη συμμετοχή επίσης Ιταλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας, όπως φάνηκε και από τις δηλώσεις του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης της τετραμερούς.
«Πρόκειται για μια παρέμβαση στην αγορά που προκαλεί νευρικότητα σε κάποιους από τους Ευρωπαίους εταίρους μας, αλλά είναι μια πρόταση που κάνουμε με τον πρόεδρο (Μακρόν), ώστε να βάλουμε ένα ταβάνι στις τιμές φυσικού αερίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο» σχολίασε.
Αντιμέτωπες με την ενεργειακή κρίση που πιέζει επιχειρήσεις και νοικοκυριά, οι περισσότερες χώρες της περιοχής έχουν δρομολογήσει έκτακτα μέτρα στήριξης.
Η ίδια η Γαλλία «πάγωσε» τις εγχώριες τιμές φυσικού αερίου με το κράτος να αναλαμβάνει να καλύψει την διαφορά προς τις γαλλικές εταιρείες φυσικού αερίου. Ένα μέτρο που εκτιμάται πως θα κοστίσει φέτος στα ταμεία 6,4 δισ. ευρώ.
Συνολικό το πακέτο των μέτρων και των επιδοτήσεων για την στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων από την ενεργειακή κρίση, συμπεριλαμβανόμενης της επιδότησης μιας έκπτωσης 0,15 λεπτά ανά λίτρο στην τιμή της βενζίνης για όλους τους οδηγούς, θα κοστίσει 22 δισ. ευρώ.
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της