
Πλήγμα δέχεται η αγορά των επανδρωμένων σκαφών αναψυχής μεγαλύτερων των 35 μέτρων από το πόλεμο στην Ουκρανία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Ήδη έχουν αρχίσει οι ακυρώσεις καθώς οι Ρώσοι κατέχουν πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι Αμερικάνοι που κατέχουν μεγαλύτερο νοιώθουν ανασφάλεια να έλθουν στην Ελλάδα για διακοπές κατά τη διάρκεια του πολέμου, ανέφερε ο κ. Μιχάλης Σκουλικίδης Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, μιλώντας στο 1ο Captains Yacht Forum της Hellenic Yacht Crew Association (HYCA).
Οι πιέσεις σε αυτά τα σκάφη θα είναι τεράστιες, συμπλήρωσε και το πιθανότερο είναι όπως εκτίμησε, ότι θα γυρίσει αρνητικά η αγορά απότομα ιδίως στα μεγάλα επανδρωμένα σκάφη πάνω από 35 μέτρα .
Επιφυλακτικότητα
Αυτή τη στιγμή, συνέχισε ο κ. Σκουλικίδης, όλες οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καταβάλουν προσπάθειες ελάφρυνσης και βοήθειας στους πληττόμενους κλάδους. Τα επαγγελματικά επανδρωμένα σκάφη άνω των 35 μέτρων είναι πληττόμενος κλάδος αυτού του πολέμου και περιμένουμε την συμπαράσταση της πολιτείας.
Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί για την πορεία του κλάδου μας μετά τη λήξη της πανδημίας, αν και παρατηρώ ότι κάποιοι έχουν προεξοφλήσει την πορεία της αγοράς ξεχνώντας την εμπειρία του παρελθόντος αλλά και την πραγματικότητα του παρόντος με τον πόλεμο στην Ουκρανία, τόνισε ο πρόεδρος του του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού .
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Σκουλικίδης κάλεσε τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να επανεξετάσει ορισμένες από τις διατάξεις του νέου νόμου για τα σκάφη αναψυχής που προωθεί.
Μήπως λόγω του πολέμου μεταξύ Ρωσίας -Ουκρανίας πρέπει να μην βιαστεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και να αναθεωρήσει πολλά πράγματα στα άρθρα 8 και 9 που αφορούν τα ξένα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη, αναρωτήθηκε ο κ. Σκουλικίδης;
Ανάγκη νέου νόμου
Σίγουρα συμπλήρωσε, έχουμε ανάγκη από έναν νέο νόμο, ο οποίος, όμως, θα έπρεπε να γίνει από την αρχή, όχι inhouse αλλά σε συνεργασία και συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς και όχι εκ των υστέρων στη διαβούλευση. Η εξ αρχής εμπλοκή των φορέων έχει να κάνει βασικά με τη γνώση του εμπορικού κομματιού που οι άνθρωποι του Υπουργείου δεν κατέχουν.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού επεσήμανε επίσης ότι «κακώς λέγεται ότι έχουμε καμποτάζ, ο καθένας μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα». Όπως εξήγησε ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές που προβλέπει ότι κάθε κράτος μέλος πρέπει να εφαρμόζει τους ίδιους όρους για τους υπηκόους του με τους υπηκόους των άλλων κρατών μελών εφαρμόζεται πλήρως στην Ελλάδα.
Είμαστε, συνέχισε ο κ. Σκουλικίδης, υπέρ της ελεύθερης αγοράς αλλά με ίδιους όρους για έναν υγιή και όχι αθέμιτο ανταγωνισμό. Το νέο νομοσχέδιο θέλει αρκετή επεξεργασία για να προασπίζει τα ευρύτερα συμφέροντα της Ελλάδας. Θέλει ψυχραιμία, σύνεση, σκέψη, μελέτη και όχι κραυγές και υποσχέσεις για μελλοντικά, ασαφή οφέλη, κατέληξε ο ομιλητής.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»