
Πλήγμα δέχεται η αγορά των επανδρωμένων σκαφών αναψυχής μεγαλύτερων των 35 μέτρων από το πόλεμο στην Ουκρανία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Ήδη έχουν αρχίσει οι ακυρώσεις καθώς οι Ρώσοι κατέχουν πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι Αμερικάνοι που κατέχουν μεγαλύτερο νοιώθουν ανασφάλεια να έλθουν στην Ελλάδα για διακοπές κατά τη διάρκεια του πολέμου, ανέφερε ο κ. Μιχάλης Σκουλικίδης Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, μιλώντας στο 1ο Captains Yacht Forum της Hellenic Yacht Crew Association (HYCA).
Οι πιέσεις σε αυτά τα σκάφη θα είναι τεράστιες, συμπλήρωσε και το πιθανότερο είναι όπως εκτίμησε, ότι θα γυρίσει αρνητικά η αγορά απότομα ιδίως στα μεγάλα επανδρωμένα σκάφη πάνω από 35 μέτρα .
Επιφυλακτικότητα
Αυτή τη στιγμή, συνέχισε ο κ. Σκουλικίδης, όλες οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καταβάλουν προσπάθειες ελάφρυνσης και βοήθειας στους πληττόμενους κλάδους. Τα επαγγελματικά επανδρωμένα σκάφη άνω των 35 μέτρων είναι πληττόμενος κλάδος αυτού του πολέμου και περιμένουμε την συμπαράσταση της πολιτείας.
Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί για την πορεία του κλάδου μας μετά τη λήξη της πανδημίας, αν και παρατηρώ ότι κάποιοι έχουν προεξοφλήσει την πορεία της αγοράς ξεχνώντας την εμπειρία του παρελθόντος αλλά και την πραγματικότητα του παρόντος με τον πόλεμο στην Ουκρανία, τόνισε ο πρόεδρος του του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού .
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Σκουλικίδης κάλεσε τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να επανεξετάσει ορισμένες από τις διατάξεις του νέου νόμου για τα σκάφη αναψυχής που προωθεί.
Μήπως λόγω του πολέμου μεταξύ Ρωσίας -Ουκρανίας πρέπει να μην βιαστεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και να αναθεωρήσει πολλά πράγματα στα άρθρα 8 και 9 που αφορούν τα ξένα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη, αναρωτήθηκε ο κ. Σκουλικίδης;
Ανάγκη νέου νόμου
Σίγουρα συμπλήρωσε, έχουμε ανάγκη από έναν νέο νόμο, ο οποίος, όμως, θα έπρεπε να γίνει από την αρχή, όχι inhouse αλλά σε συνεργασία και συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς και όχι εκ των υστέρων στη διαβούλευση. Η εξ αρχής εμπλοκή των φορέων έχει να κάνει βασικά με τη γνώση του εμπορικού κομματιού που οι άνθρωποι του Υπουργείου δεν κατέχουν.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού επεσήμανε επίσης ότι «κακώς λέγεται ότι έχουμε καμποτάζ, ο καθένας μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα». Όπως εξήγησε ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές που προβλέπει ότι κάθε κράτος μέλος πρέπει να εφαρμόζει τους ίδιους όρους για τους υπηκόους του με τους υπηκόους των άλλων κρατών μελών εφαρμόζεται πλήρως στην Ελλάδα.
Είμαστε, συνέχισε ο κ. Σκουλικίδης, υπέρ της ελεύθερης αγοράς αλλά με ίδιους όρους για έναν υγιή και όχι αθέμιτο ανταγωνισμό. Το νέο νομοσχέδιο θέλει αρκετή επεξεργασία για να προασπίζει τα ευρύτερα συμφέροντα της Ελλάδας. Θέλει ψυχραιμία, σύνεση, σκέψη, μελέτη και όχι κραυγές και υποσχέσεις για μελλοντικά, ασαφή οφέλη, κατέληξε ο ομιλητής.


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα