Πλήγμα δέχεται η αγορά των επανδρωμένων σκαφών αναψυχής μεγαλύτερων των 35 μέτρων από το πόλεμο στην Ουκρανία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Ήδη έχουν αρχίσει οι ακυρώσεις καθώς οι Ρώσοι κατέχουν πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι Αμερικάνοι που κατέχουν μεγαλύτερο νοιώθουν ανασφάλεια να έλθουν στην Ελλάδα για διακοπές κατά τη διάρκεια του πολέμου, ανέφερε ο κ. Μιχάλης Σκουλικίδης Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, μιλώντας στο 1ο Captains Yacht Forum της Hellenic Yacht Crew Association (HYCA).
Οι πιέσεις σε αυτά τα σκάφη θα είναι τεράστιες, συμπλήρωσε και το πιθανότερο είναι όπως εκτίμησε, ότι θα γυρίσει αρνητικά η αγορά απότομα ιδίως στα μεγάλα επανδρωμένα σκάφη πάνω από 35 μέτρα .
Επιφυλακτικότητα
Αυτή τη στιγμή, συνέχισε ο κ. Σκουλικίδης, όλες οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καταβάλουν προσπάθειες ελάφρυνσης και βοήθειας στους πληττόμενους κλάδους. Τα επαγγελματικά επανδρωμένα σκάφη άνω των 35 μέτρων είναι πληττόμενος κλάδος αυτού του πολέμου και περιμένουμε την συμπαράσταση της πολιτείας.
Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί για την πορεία του κλάδου μας μετά τη λήξη της πανδημίας, αν και παρατηρώ ότι κάποιοι έχουν προεξοφλήσει την πορεία της αγοράς ξεχνώντας την εμπειρία του παρελθόντος αλλά και την πραγματικότητα του παρόντος με τον πόλεμο στην Ουκρανία, τόνισε ο πρόεδρος του του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού .
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Σκουλικίδης κάλεσε τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να επανεξετάσει ορισμένες από τις διατάξεις του νέου νόμου για τα σκάφη αναψυχής που προωθεί.
Μήπως λόγω του πολέμου μεταξύ Ρωσίας -Ουκρανίας πρέπει να μην βιαστεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και να αναθεωρήσει πολλά πράγματα στα άρθρα 8 και 9 που αφορούν τα ξένα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη, αναρωτήθηκε ο κ. Σκουλικίδης;
Ανάγκη νέου νόμου
Σίγουρα συμπλήρωσε, έχουμε ανάγκη από έναν νέο νόμο, ο οποίος, όμως, θα έπρεπε να γίνει από την αρχή, όχι inhouse αλλά σε συνεργασία και συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς και όχι εκ των υστέρων στη διαβούλευση. Η εξ αρχής εμπλοκή των φορέων έχει να κάνει βασικά με τη γνώση του εμπορικού κομματιού που οι άνθρωποι του Υπουργείου δεν κατέχουν.
Ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού επεσήμανε επίσης ότι «κακώς λέγεται ότι έχουμε καμποτάζ, ο καθένας μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα». Όπως εξήγησε ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές που προβλέπει ότι κάθε κράτος μέλος πρέπει να εφαρμόζει τους ίδιους όρους για τους υπηκόους του με τους υπηκόους των άλλων κρατών μελών εφαρμόζεται πλήρως στην Ελλάδα.
Είμαστε, συνέχισε ο κ. Σκουλικίδης, υπέρ της ελεύθερης αγοράς αλλά με ίδιους όρους για έναν υγιή και όχι αθέμιτο ανταγωνισμό. Το νέο νομοσχέδιο θέλει αρκετή επεξεργασία για να προασπίζει τα ευρύτερα συμφέροντα της Ελλάδας. Θέλει ψυχραιμία, σύνεση, σκέψη, μελέτη και όχι κραυγές και υποσχέσεις για μελλοντικά, ασαφή οφέλη, κατέληξε ο ομιλητής.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς