![Τουρισμός: «Κλειδί» για το μέλλον η αξιοποίηση της τεχνολογίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/santorini-2-600x400-1.jpg)
Με αιχμή του δόρατος την τεχνολογία και την ανάλυση δεδομένων για να γίνεται η αναπροσαρμογή κάθε φορά που αυτό απαιτείται, σε συνδυασμό με ένα σαφές πλάνο στρατηγικής θα καταφέρει η Ελλάδα να παραμείνει ανθεκτική στον τομέα του τουρισμού, παρά τις κρίσεις που αυτός υφίσταται. Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο του webinar «Travel resilience» που διοργάνωσε το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο τουρισμός είναι και θα είναι ανθεκτικός και όπως έχει διαπιστωθεί στο πέρασμα του χρόνου κάθε φορά ανακάμπτει και θα συνεχίσει να το κάνει. Σε αυτό συμφώνησαν και οι τρεις ομιλητές, ενώ τόνισαν ότι το κλειδί για να ξεπεράσουμε τις κρίσεις, είναι η αξιοποίηση μοντέλων που δίνει η τεχνολογία και βοηθά τις επιχειρήσεις και τους προορισμούς να παραμένουν ανταγωνιστικές.
Η καινοτομία
Σύμφωνα με τον καθηγητή Τουρισμού στο Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ Δημήτρη Μπούχαλη, για να καταστεί το τουριστικό προϊόν ανθεκτικό απαιτείται καινοτομία και τεχνολογία η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα. «Είναι σημαντικό να φτιάξουμε τους χρηματοοικονομικούς πυλώνες μας. Οι λέξεις κλειδιά είναι ρευστότητα, διοίκηση και διανομή. Ειδικά στο θέμα της διοίκησης προσωπικού, θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα φέτος, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, καθώς έχουμε χάσει πάρα πολλούς εργαζόμενους, εκ των οποίων ένας πολύ μεγάλος αριθμός μεταπήδησε σε άλλους κλάδους και διαπιστώνουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να γυρίσουν πίσω στον τουρισμό και στην ξενοδοχία. Ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα φέτος θα είναι τα κόστη. Η τιμή της ενέργειας θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και θα έχει τεράστια επίδραση και στις αγορές μας καθώς θα μειωθεί το budget του ταξιδιώτη», σημείωσε ο κ. Μπούχαλης.
«Είναι σημαντικό να συμβουλευτούμε τις έρευνες και τη βιβλιογραφία που αναπτύσσεται εδώ και 35 χρόνια, για την τουριστική ανάπτυξη, τη διοίκηση, το marketing, την διανομή και την αειφόρο λειτουργία. Όσο αφορά την τεχνολογία παρατηρείται έλλειψη στην απορρόφηση της καινοτομίας που δημιουργεί στρατηγικά μειονεκτήματα. Στην εποχή του smart τουρισμού και του metaverse, η τεχνολογία θα είναι βασικός συντελεστής της ανταγωνιστικότητας», τόνισε ο κ. Μπούχαλης.
«Με τα δεδομένα που υπάρχουν στον κόσμο και την ανάπτυξη της τεχνολογίας δημιουργούνται μοντέλα που πρέπει να αξιοποιούμε και να έχουμε την ευελιξία να αναπροσαρμοζόμαστε», τόνισε ο CEO της AQ Strategy Γιάννης Τσάκαλος, ωστόσο επεσήμανε ότι η στρατηγική επικοινωνίας έρχεται ως αποτέλεσμα μιας γενικότερης στρατηγικής, η οποία πρέπει να μπορεί να εφαρμόζεται και να διαθέτει μηχανισμό διαχείρισης της όποιας κατάστασης προκύπτει, καθώς και να υπάρχει η ευελιξία τόσο στον προορισμό όσο και στην επιχείρηση να ανταποκριθεί στις αλλαγές.
Ριζικές αλλαγές
Ήδη, όπως σημείωσε ο κ. Τσάκαλος οι αλλαγές που έρχονται είναι ριζικές. «Το 60% πληθυσμού παγκοσμίως είναι κάτω των 40 ετών. Πρόκειται για γενιές εντελώς διαφορετικές από τους boomers και την Generation x. Αναζητούν εντελώς διαφορετικά πράγματα, νέους προορισμούς, νέες εμπειρίες, λαμβάνουν υπόψη την αειφορία και την κλιματική αλλαγή. Η εκθετική ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλάζει ήδη όλα τα δεδομένα στον τουρισμό. Μπορεί και πρέπει η τεχνολογία να είναι αρωγός στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης ή προορισμού. Αυτό απαιτεί νέα διαχείριση δυναμική με μοντέλα που μπορούν να προσαρμοστούν ανά πάσα στιγμή, αναλύοντας συνεχώς τα δεδομένα. Είναι λοιπόν σημαντικό να υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο που μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια μια επιχείρηση ή έναν προορισμό, όμως εξίσου σημαντική είναι και η εφαρμογή. Εκεί πάσχουμε», τόνισε.
Προώθηση νεοφυών επιχειρήσεων
Προς αυτήν την κατεύθυνση, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος υλοποιεί από το 2019 την πρωτοβουλία για την προώθηση των νεοφυών επιχειρήσεων, με σκοπό, όπως ανέφερε η διευθύντρια Capsule T travel και Accelerator Hospitality Κατερίνα Σαριδάκη, να στηρίξει αφενός το κομμάτι των start ups όχι μόνο για να ενισχυθεί η προσπάθεια των νέων ανθρώπων αλλά και για να βοηθηθούν οι ξενοδόχοι να αξιοποιήσουν τα εργαλεία της τεχνολογίας. «Η τεχνολογία δεν είναι τα social media. Αυτί είναι ένα μικρό κομμάτι και αποτέλεσε το πρώτο βήμα αλλά είναι μόνο ένα μικρό εργαλείο. Όλο το υπόλοιπο κομμάτι που αφορά τον τρόπο άντλησης δεδομένων, την εξοικονόμηση ενέργειας και τον ανταγωνισμό με άλλους προορισμούς όχι μόνο εντός αλλά και εκτός Ελλάδας θέλει πολλή δουλειά και θέλει τις κατάλληλες υποδομές, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις αλλά και για τον προορισμό. Η τεχνολογία παρέχει τα συστήματα που θα εξοικονομήσουν χρόνο και κόστος», σημείωσε. Μάλιστα, η κ. Σαριδάκη υπογράμμισε ότι μέσα στην πανδημία πολλές start ups άλλαξαν προσανατολισμό προκειμένου να βρουν λύσεις στα νέα ζητήματα που προέκυψαν λόγω της κρίσης. Αναφέρθηκε επίσης στους digital nomads ως μια νέα πραγματικότητα που μπορεί να συνδράμει στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και στην ανάγκη που υπάρχει για υποδομές και δίκτυο, τα οποία θα στηρίξουν αυτήν την κατηγορία εργαζομένων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/klostoi-768x512-1-600x400.jpg)
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
![DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Attica-1-600x400.jpg)
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια