Προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων, που έχουν οδηγήσει ακόμη και στην αναστολή της παραγωγής αυτοκινήτων από μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές, έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Στη χώρα βρίσκονται 38 εργοστάσια εξαρτημάτων, πολλά από τα οποία έχουν κλείσει λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων.
Οι μεγαλύτερες ελλείψεις μάλιστα καταγράφονται σε καλωδιώσεις για οχήματα, εξαρτήματα τόσο βασικά που δεν μπορούν να αντικατασταθούν με κανέναν άλλον τρόπο, αφού είναι πολύ συγκεκριμένα όχι μόνο για κάθε εταιρεία αλλά και για κάθε μοντέλο της χωριστά. Πρόκειται τόσο για καλωδιώσεις για συμβατικά όσο και για ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Αυτό έχει κάνει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και ο όμιλος Volkswagen να παγώσουν την παραγωγή μοντέλων στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία των «Financial Times».
Ηδη από τις αρχές Μαρτίου στην εταιρεία προμήθειας καλωδιώσεων Leoni έχει σημάνει συναγερμός για να αντιμετωπίσει η διακοπή της παράδοσης τέτοιων εξαρτημάτων που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Η Volkswagen, η Audi, η Porsche, η BMW και η Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να μειώσουν δραστικά την παραγωγή τους στη Γερμανία μετά την εξάντληση των προμηθειών καλωδιώσεων από τα δύο εργοστάσια της Leoni στην Ουκρανία, αναφέρει ο ιστότοπος Autonews.
Πρόκειται κυρίως για ολοκληρωμένες καλωδιώσεις («πλεξούδες» όπως είναι επίσης γνωστές στην Ελλάδα) οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του ηλεκτρικού συστήματος ενός οχήματος. Το συνολικό μήκος των καλωδίων σε ένα συμβατικό επιβατικό όχημα μπορεί να φτάνει και τα 5 χιλιόμετρα, λένε οι ειδικοί του χώρου.
«Εργαζόμαστε με πλήρη ταχύτητα – σε στενή συνεργασία με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας – για να διαχειριστούμε τις συνέπειες των τρεχουσών διακοπών παραγωγής στα δύο εργοστάσιά μας σε Stryi και Kolomyja, που προκλήθηκαν από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας», δήλωσε η Leoni στο Automotive News Europe.
«Ειδική ομάδα, η οποία έχει ενισχυθεί πολλές φορές, εργάζεται σχεδόν όλο το εικοσιτετράωρο στη Leoni για να αναλύει και να αξιολογεί συνεχώς επιτόπου τις δυναμικές εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε όλες τις επιλογές για την απορρόφηση των απωλειών στην παραγωγή» ανακοίνωσε η εταιρεία, που έχει έδρα στη Γερμανία. Τα δύο ουκρανικά εργοστάσια της Leoni απασχολούν κανονικά 7.000 εργαζομένους.
Η Leoni προμηθεύει επί του παρόντος τους πελάτες της στην αυτοκινητοβιομηχανία από εργοστάσια στο Μαρόκο, την Τυνησία, τη Σερβία και τη Ρουμανία, σύμφωνα με το Autonews. Σύμφωνα με την ουκρανική εταιρεία επενδύσεων Ukraineinvest, στην Ουκρανία υπάρχουν 22 ξένες εταιρείες με έδρα τη χώρα αυτή, οι οποίες κατασκευάζουν εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία σε 38 εργοστάσια.
Εκτός από τη Leoni, περιλαμβάνουν και άλλους κατασκευαστές συστημάτων καλωδίωσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης προετοιμάζονται για ελλείψεις μικροτσίπ, παλλαδίου για καταλυτικούς μετατροπείς και μεταλλεύματος νικελίου για μπαταρίες ιόντων λιθίου, αναφέρεται ακόμη.
«Συνεργαζόμαστε με τους προμηθευτές μας που επλήγησαν από την κρίση στην Ουκρανία για να βρούμε μαζί λύσεις και να τους υποστηρίξουμε στην εφαρμογή αυτών των λύσεων, είτε πρόκειται για διατήρηση της παραγωγής στην Ουκρανία είτε σε εναλλακτικές τοποθεσίες», δήλωσε η BMW, η οποία έκλεισε δύο γερμανικά εργοστάσια και την παραγωγή Mini στη Βρετανία, αναφέρουν οι «Financial Times».
Ορισμένοι προμηθευτές στην Ουκρανία επανεκκίνησαν τις εργασίες τους, σύμφωνα με κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές και άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση. Την Τρίτη, η VW είπε ότι εννέα από τους 11 προμηθευτές της στη χώρα λειτουργούν, αν και με μειωμένη παραγωγική ικανότητα.
Ενα μεγάλο πρόβλημα είναι η αποστολή τελικών προϊόντων μέσω των συνόρων της Πολωνίας και της Ουκρανίας. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη οδηγών φορτηγών, οι οποίοι είναι σε μεγάλο βαθμό άνδρες που έχουν επιστρατευτεί και τους απαγορεύεται να φύγουν από τη χώρα.
Ορισμένα εργοστάσια έχουν στραφεί σε συνταξιούχους, οι οποίοι έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας στρατολόγησης, προκειμένου να μεταφέρουν προϊόντα. Και οι μεταφορικές όμως της Ουκρανίας φοβούνται να στείλουν οχήματα εκτός συνόρων επειδή θεωρούν ότι πολλοί οδηγοί και οχήματα μπορεί να μην επιστρέψουν, αναφέρουν επίσης οι «Financial Times».
Latest News
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων
Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου
Ο πλουσιότερος άνδρας της Ευρώπης πηγαίνει στα δικαστήρια τον Μασκ
Ο Μπερνάρ Αρνό ετοιμάζει τη δικαστική διαμάχη των δύο πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως - Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της LVMH
Σκληρή «μάχη» στη Σερβία - Τι συμβαίνει με το μεγαλύτερο ορυχείο λιθίου στην Ευρώπη [γράφημα]
Το έργο στη Σερβία αξίας 2,55 δισ. ευρώ, έχει συμφωνήσει να αναλάβει ο κολοσσός στον κλάδο των ορυχείων Rio Tinto Group.
Οι ΗΠΑ ετοιμάζοναι για υπουργό Ίλον - Οι αλλαγές που ετοιμάζει το δεξί χέρι του Τραμπ
Ο Ίλον Μασκ, οι επιχειρήσεις του οποίου περιλαμβάνουν τις εταιρείες Tesla και SpaceX, έχει βαθιά γνώση της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος και του Πενταγώνου
Μακρόν-Ντράγκι φοβούνται ευρωδιχασμό - Κίνδυνος εμπορικού πολέμου με ΗΠΑ - Κίνα
«Σαφώς εισερχόμαστε σε έναν κόσμο δασμολογικών πολέμων», διαμήνυσαν Μακρόν - Ντράγκι και έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου
Η νίκη Τραμπ άνοιξε την... όρεξη στον Αντάνι - Επένδυση 10 δισ. του Ινδού μεγιστάνα στις ΗΠΑ
Ο ινδικός πολυκλαδικός όμιλος Αντάνι σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ.δολάρια σε έργα ενέργειας και υποδομών στις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση της Κολομβίας «επιστρέφει» 380 εκατ δολ. στην ισπανική Telefonica
Η Telefonica έχει αποσυρθεί πλέον απο αρκετές απο τις αγορές της Λατινικής Αμερικής