![Ουκρανία: «Βραχυκύκλωσαν» οι μεγάλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/car2-768x513-1.jpg)
Προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων, που έχουν οδηγήσει ακόμη και στην αναστολή της παραγωγής αυτοκινήτων από μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές, έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Στη χώρα βρίσκονται 38 εργοστάσια εξαρτημάτων, πολλά από τα οποία έχουν κλείσει λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων.
Οι μεγαλύτερες ελλείψεις μάλιστα καταγράφονται σε καλωδιώσεις για οχήματα, εξαρτήματα τόσο βασικά που δεν μπορούν να αντικατασταθούν με κανέναν άλλον τρόπο, αφού είναι πολύ συγκεκριμένα όχι μόνο για κάθε εταιρεία αλλά και για κάθε μοντέλο της χωριστά. Πρόκειται τόσο για καλωδιώσεις για συμβατικά όσο και για ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Αυτό έχει κάνει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και ο όμιλος Volkswagen να παγώσουν την παραγωγή μοντέλων στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία των «Financial Times».
Ηδη από τις αρχές Μαρτίου στην εταιρεία προμήθειας καλωδιώσεων Leoni έχει σημάνει συναγερμός για να αντιμετωπίσει η διακοπή της παράδοσης τέτοιων εξαρτημάτων που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Η Volkswagen, η Audi, η Porsche, η BMW και η Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να μειώσουν δραστικά την παραγωγή τους στη Γερμανία μετά την εξάντληση των προμηθειών καλωδιώσεων από τα δύο εργοστάσια της Leoni στην Ουκρανία, αναφέρει ο ιστότοπος Autonews.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/vw-600x400.jpg)
Πρόκειται κυρίως για ολοκληρωμένες καλωδιώσεις («πλεξούδες» όπως είναι επίσης γνωστές στην Ελλάδα) οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του ηλεκτρικού συστήματος ενός οχήματος. Το συνολικό μήκος των καλωδίων σε ένα συμβατικό επιβατικό όχημα μπορεί να φτάνει και τα 5 χιλιόμετρα, λένε οι ειδικοί του χώρου.
«Εργαζόμαστε με πλήρη ταχύτητα – σε στενή συνεργασία με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας – για να διαχειριστούμε τις συνέπειες των τρεχουσών διακοπών παραγωγής στα δύο εργοστάσιά μας σε Stryi και Kolomyja, που προκλήθηκαν από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας», δήλωσε η Leoni στο Automotive News Europe.
«Ειδική ομάδα, η οποία έχει ενισχυθεί πολλές φορές, εργάζεται σχεδόν όλο το εικοσιτετράωρο στη Leoni για να αναλύει και να αξιολογεί συνεχώς επιτόπου τις δυναμικές εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε όλες τις επιλογές για την απορρόφηση των απωλειών στην παραγωγή» ανακοίνωσε η εταιρεία, που έχει έδρα στη Γερμανία. Τα δύο ουκρανικά εργοστάσια της Leoni απασχολούν κανονικά 7.000 εργαζομένους.
Η Leoni προμηθεύει επί του παρόντος τους πελάτες της στην αυτοκινητοβιομηχανία από εργοστάσια στο Μαρόκο, την Τυνησία, τη Σερβία και τη Ρουμανία, σύμφωνα με το Autonews. Σύμφωνα με την ουκρανική εταιρεία επενδύσεων Ukraineinvest, στην Ουκρανία υπάρχουν 22 ξένες εταιρείες με έδρα τη χώρα αυτή, οι οποίες κατασκευάζουν εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία σε 38 εργοστάσια.
Εκτός από τη Leoni, περιλαμβάνουν και άλλους κατασκευαστές συστημάτων καλωδίωσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης προετοιμάζονται για ελλείψεις μικροτσίπ, παλλαδίου για καταλυτικούς μετατροπείς και μεταλλεύματος νικελίου για μπαταρίες ιόντων λιθίου, αναφέρεται ακόμη.
«Συνεργαζόμαστε με τους προμηθευτές μας που επλήγησαν από την κρίση στην Ουκρανία για να βρούμε μαζί λύσεις και να τους υποστηρίξουμε στην εφαρμογή αυτών των λύσεων, είτε πρόκειται για διατήρηση της παραγωγής στην Ουκρανία είτε σε εναλλακτικές τοποθεσίες», δήλωσε η BMW, η οποία έκλεισε δύο γερμανικά εργοστάσια και την παραγωγή Mini στη Βρετανία, αναφέρουν οι «Financial Times».
Ορισμένοι προμηθευτές στην Ουκρανία επανεκκίνησαν τις εργασίες τους, σύμφωνα με κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές και άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση. Την Τρίτη, η VW είπε ότι εννέα από τους 11 προμηθευτές της στη χώρα λειτουργούν, αν και με μειωμένη παραγωγική ικανότητα.
Ενα μεγάλο πρόβλημα είναι η αποστολή τελικών προϊόντων μέσω των συνόρων της Πολωνίας και της Ουκρανίας. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη οδηγών φορτηγών, οι οποίοι είναι σε μεγάλο βαθμό άνδρες που έχουν επιστρατευτεί και τους απαγορεύεται να φύγουν από τη χώρα.
Ορισμένα εργοστάσια έχουν στραφεί σε συνταξιούχους, οι οποίοι έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας στρατολόγησης, προκειμένου να μεταφέρουν προϊόντα. Και οι μεταφορικές όμως της Ουκρανίας φοβούνται να στείλουν οχήματα εκτός συνόρων επειδή θεωρούν ότι πολλοί οδηγοί και οχήματα μπορεί να μην επιστρέψουν, αναφέρουν επίσης οι «Financial Times».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![UniCredit: Σφοδρός ανταγωνισμός με Commerzbank για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ot_unicredit_commerzbank2-600x352.png)
Στα χαρακώματα UniCredit και Commerzbank για τις γερμανικές ΜμΕ
Η UniCredit έχει εξαπολύσει μιντιακή επίθεση μέσω της θυγατρικής της στη Γερμανία θέλοντας να δείξει στους συντηρητικούς Γερμανούς επιχειρηματίες ότι τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη
![Amazon: Ανοίγει κατάστημα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης στο Μιλάνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Amazon-parafarmacia-600x331.png)
Με... ιταλικό αέρα το νέο φυσικό κατάστημα της Amazon
Η Amazon ανοίγει ένα «παραφαρμακείο» στο Μιλάνο, που θα διαθέτει μια σειρά από είδη ομορφιάς και προσωπικής φρροντίδας
![Πολυτέλεια: Η νέα τάση των πλούσιων Κινέζων που τρομοκρατεί τους οίκους πολυτελείας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Η νέα τάση στην Κίνα που προκαλεί τρόμο στους οίκους πολυτελείας
Πριν όχι πολλά χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν τα αστέρια για όσους πούλαγαν πολυτέλεια, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει για την πλούσια ελίτ της τεράστιας χώρας.
![JPMorgan: Εργαζόμενοι υποβάλλουν αίτημα να σταματήσει η πλήρης επιστροφή στο γραφείο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Οχι στην επιστροφή στο γραφείο, λένε οι εργαζόμενοι της JPMorgan
Το αίτημα των εργαζομένων της JPMorgan έρχεται καθώς αυξάνονται και οι προσπάθειες για συνδικαλισμό
![Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία
Η αναστάτωση στις αμερικανικές επιχειρήσεις, οι προετοιμασίες και η πίεση προς την κυβέρνηση
![Ευρωπαϊκές startup άμυνας: Σε ύψη ρεκόρ η ροή ιδιωτικών κεφαλαίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/EUROFIGHTER_J-600x400.jpg)
Στα ύψη οι επενδύσεις σε ευρωπαϊκές startup του αμυντικού τομέα
Οι επενδύσεις σε ευρωπαϊκές startup που ασχολούνται με την άμυνα και συναφείς τεχνολογίες αυξήθηκαν κατά 24% το 2024 φτάνοντας στο ποσό ρεκόρ των 5,2 δισ. δολαρίων
![Μεξικό: Η πρόεδρος Κλαούντια Σεϊνμπάουμ γράφει το εγχειρίδιο χειρισμού του Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/Claudia-Sheinbaum-1-600x400.jpg)
Η πρόεδρος του Μεξικού γράφει το εγχειρίδιο χειρισμού του Τραμπ, λέει η WSJ
Η πρόεδρος του Μεξικού Κλαούντια Σεϊνμπάουμ «εντυπωσίασε τον Τραμπ μένοντας πιστή στα όπλα της και χωρίς να τον ανταγωνιστεί»
![ΕΕ: Προτιμούμε τις διαπραγματεύσεις απο τα αντίποινα στους δασμούς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/usa-europe-kivotia-600x300.jpg)
Ποιά είναι η «γραμμή» που αποφάσισαν οι 27 της ΕΕ απέναντι στους δασμούς Τραμπ
Η «γραμμή» που αποφασίστηκε στην διαδικτυακή σύσκεψη των υπουργών Εμπορίου της ΕΕ
![Meta: Απολύει όσους έχουν «χαμηλές επιδόσεις» και τους στιγματίζει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/ot_zuckerberg_sad-600x352.png)
Η Meta απολύει με γνώμονα «χαμηλές επιδόσεις» κάνοντας δυσκολότερη τη ζωή των απολυμένων
Η ταμπέλα που βάζει η Meta χειροτερεύει τα πράγματα για όσους απολύονται.
![Commerzbank: Περικοπή 4.000 θέσεων εργασίας για να αποφύγει την εξαγορά από την Unicredit](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/Commerzbank-1-600x400.jpg)
Χιλιάδες απολύσεις στην Commerzbank για να αποφύγει την εξαγορά από την Unicredit
Η Commerzbank σχεδιάζει να περικόψει 3.000-4.000 θέσεις εργασίας, επί συνόλου 42.000 υπαλλήλων