
Προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων, που έχουν οδηγήσει ακόμη και στην αναστολή της παραγωγής αυτοκινήτων από μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές, έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Στη χώρα βρίσκονται 38 εργοστάσια εξαρτημάτων, πολλά από τα οποία έχουν κλείσει λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων.
Οι μεγαλύτερες ελλείψεις μάλιστα καταγράφονται σε καλωδιώσεις για οχήματα, εξαρτήματα τόσο βασικά που δεν μπορούν να αντικατασταθούν με κανέναν άλλον τρόπο, αφού είναι πολύ συγκεκριμένα όχι μόνο για κάθε εταιρεία αλλά και για κάθε μοντέλο της χωριστά. Πρόκειται τόσο για καλωδιώσεις για συμβατικά όσο και για ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Αυτό έχει κάνει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και ο όμιλος Volkswagen να παγώσουν την παραγωγή μοντέλων στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία των «Financial Times».
Ηδη από τις αρχές Μαρτίου στην εταιρεία προμήθειας καλωδιώσεων Leoni έχει σημάνει συναγερμός για να αντιμετωπίσει η διακοπή της παράδοσης τέτοιων εξαρτημάτων που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Η Volkswagen, η Audi, η Porsche, η BMW και η Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να μειώσουν δραστικά την παραγωγή τους στη Γερμανία μετά την εξάντληση των προμηθειών καλωδιώσεων από τα δύο εργοστάσια της Leoni στην Ουκρανία, αναφέρει ο ιστότοπος Autonews.

Πρόκειται κυρίως για ολοκληρωμένες καλωδιώσεις («πλεξούδες» όπως είναι επίσης γνωστές στην Ελλάδα) οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του ηλεκτρικού συστήματος ενός οχήματος. Το συνολικό μήκος των καλωδίων σε ένα συμβατικό επιβατικό όχημα μπορεί να φτάνει και τα 5 χιλιόμετρα, λένε οι ειδικοί του χώρου.
«Εργαζόμαστε με πλήρη ταχύτητα – σε στενή συνεργασία με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας – για να διαχειριστούμε τις συνέπειες των τρεχουσών διακοπών παραγωγής στα δύο εργοστάσιά μας σε Stryi και Kolomyja, που προκλήθηκαν από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας», δήλωσε η Leoni στο Automotive News Europe.
«Ειδική ομάδα, η οποία έχει ενισχυθεί πολλές φορές, εργάζεται σχεδόν όλο το εικοσιτετράωρο στη Leoni για να αναλύει και να αξιολογεί συνεχώς επιτόπου τις δυναμικές εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε όλες τις επιλογές για την απορρόφηση των απωλειών στην παραγωγή» ανακοίνωσε η εταιρεία, που έχει έδρα στη Γερμανία. Τα δύο ουκρανικά εργοστάσια της Leoni απασχολούν κανονικά 7.000 εργαζομένους.
Η Leoni προμηθεύει επί του παρόντος τους πελάτες της στην αυτοκινητοβιομηχανία από εργοστάσια στο Μαρόκο, την Τυνησία, τη Σερβία και τη Ρουμανία, σύμφωνα με το Autonews. Σύμφωνα με την ουκρανική εταιρεία επενδύσεων Ukraineinvest, στην Ουκρανία υπάρχουν 22 ξένες εταιρείες με έδρα τη χώρα αυτή, οι οποίες κατασκευάζουν εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία σε 38 εργοστάσια.
Εκτός από τη Leoni, περιλαμβάνουν και άλλους κατασκευαστές συστημάτων καλωδίωσης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης προετοιμάζονται για ελλείψεις μικροτσίπ, παλλαδίου για καταλυτικούς μετατροπείς και μεταλλεύματος νικελίου για μπαταρίες ιόντων λιθίου, αναφέρεται ακόμη.
«Συνεργαζόμαστε με τους προμηθευτές μας που επλήγησαν από την κρίση στην Ουκρανία για να βρούμε μαζί λύσεις και να τους υποστηρίξουμε στην εφαρμογή αυτών των λύσεων, είτε πρόκειται για διατήρηση της παραγωγής στην Ουκρανία είτε σε εναλλακτικές τοποθεσίες», δήλωσε η BMW, η οποία έκλεισε δύο γερμανικά εργοστάσια και την παραγωγή Mini στη Βρετανία, αναφέρουν οι «Financial Times».
Ορισμένοι προμηθευτές στην Ουκρανία επανεκκίνησαν τις εργασίες τους, σύμφωνα με κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές και άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση. Την Τρίτη, η VW είπε ότι εννέα από τους 11 προμηθευτές της στη χώρα λειτουργούν, αν και με μειωμένη παραγωγική ικανότητα.
Ενα μεγάλο πρόβλημα είναι η αποστολή τελικών προϊόντων μέσω των συνόρων της Πολωνίας και της Ουκρανίας. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη οδηγών φορτηγών, οι οποίοι είναι σε μεγάλο βαθμό άνδρες που έχουν επιστρατευτεί και τους απαγορεύεται να φύγουν από τη χώρα.
Ορισμένα εργοστάσια έχουν στραφεί σε συνταξιούχους, οι οποίοι έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας στρατολόγησης, προκειμένου να μεταφέρουν προϊόντα. Και οι μεταφορικές όμως της Ουκρανίας φοβούνται να στείλουν οχήματα εκτός συνόρων επειδή θεωρούν ότι πολλοί οδηγοί και οχήματα μπορεί να μην επιστρέψουν, αναφέρουν επίσης οι «Financial Times».


Latest News

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου