Εφικτή χαρακτήρισε την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας μέσα στο 2023, παρά τις επιπτώσεις της ρωσο-ουκρανικής κρίσης, ο επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης, μιλώντας στο ελληνοκυπριακό επενδυτικό συνέδριο του Economist στο Λονδίνο.
Όπως είπε, η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει παρά να συνεχίσει να κάνει τη δουλειά της, ανεξάρτητα από τους εξωγενείς παράγοντες, σημειώνοντας με νόημα ότι η ελληνική οικονομία αναβαθμίστηκε δύο φορές μέσα στην περίοδο της πανδημίας. «Αν η κυβέρνηση συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις, αν οι τράπεζες συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους, και με την προϋπόθεση της πολιτικής σταθερότητας, τότε δεν βρίσκω τον λόγο να μην ανακτήσουμε την επενδυτική βαθμίδα μέσα στο 2023», είπε ο κ. Πατέλης.
«Το υψηλό χρέος είναι πρόβλημα μακροπρόθεσμα μόνο αν δεν μπορείς να το μειώσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση ενισχύει την ανάπτυξη και έτσι θα μειώσει το χρέος. Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Πατέλης ανέφερε ότι ο ελληνικός τουρισμός ενδέχεται να χάσει φέτος έσοδα ύψους 400 εκατ. ευρώ, που είναι το ετήσιο μερίδιο από τη Ρωσία.
Ο ίδιος εξέφρασε την εκτίμηση ότι, μέσω της πράσινης μετάβασης, και λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών, η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί από εισαγωγέας σε εξαγωγέα ενέργειας, τονίζοντας ότι η νέα γεωπολιτική αβεβαιότητα που πλήττει την Ελλάδα, κυρίως μέσω της αγοράς εμπορευμάτων, δεν σταματά τη μεταρρυθμιστική της προσπάθεια.
Ο κ. Πατέλης έκανε λόγο για 250 νομοθετικές παρεμβάσεις – μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα από το καλοκαίρι του 2019 και στάθηκε αφενός στη μείωση της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών, αφετέρου στη νομοθεσία περί αφερεγγυότητας για το ιδιωτικό χρέος.
Latest News
Νέα βαφή στην EasyJet για να μειώσει... βάρος και καύσιμα στα αεροπλάνα της
Η EasyJet αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 1.296 τόνους καυσίμων, όταν ολόκληρος ο στόλος της χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα βαφής
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά λιμάνια
Η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου
Στόχος του «Εξοικονομώ 2025» η ενεργειακή αναβάθμιση 11.400 κατοικιών
Το Εξοικονομώ 2025 αφορά κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla
Τσουχτερό πρόστιμο για οδήγηση πατινιού σε πεζοδρόμιο - Τι αποφάσισε η Βαρκελώνη
Υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα στην πόλη της Βαρκελώνης
Πώς η Γροιλανδία απώλεσε 2.300 κυβικά χλμ πάγου σε 13 χρόνια
Το λιώσιμο των πάγων στη Γροιλανδία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας πίσω από την άνοδο της στάθμης των ωκεανών.
Πώς να αλλάξετε θερμοσίφωνα - Δικαιούχοι και διαδικασία για την επιδότηση
Στα 223,2 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις βιομηχανίες EV το 2025
Οι πωλήσεις EV θα μειωθούν το 2025. Τι σημαίνει για την Tesla και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.
Το 2024 είχε το θερμότερο καλοκαίρι και τον θερμότερο χειμώνα στην Ελλάδα - Τι αναφέρει το meteo.gr
Το meteo.gr συγκέντρωσε τα ρεκόρ βροχόπτωσης και θερμοκρασιών για το 2024, καθώς και άλλα αξιοσημείωτα μετεωρολογικά στοιχεία του έτους.