
Με την επιβολή πλαφόν στην πώληση ηλιέλαιου επιχειρούν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να φέρουν σε λογαριασμό τις ελλείψεις που έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται στην αγορά ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία.
Προς ώρας ο «κόφτης» έχει μπει στα ηλεκτρονικά καταστήματα των επιχειρήσεων της οργανωμένης λιανικής, ενώ στα φυσικά καταστήματα δεν έχει τεθεί ακόμη κάποιος περιορισμός σε ότι αφορά τις ποσότητες ηλιέλαιου ανά πελάτη παρότι τις τελευταίες ημέρες τα ράφια αδειάζουν με μεγάλη ταχύτητα.
Στόχος είναι, όπως υποστηρίζεται, να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι καταναλωτές.
Ήδη πλαφόν έχουν βάλει η Σκλαβενίτης στο ηλεκτρονικό της κατάστημα (4 συσκευασίες ηλιέλαιο ή/και αραβοσιτέλαιο ανά πελάτη, 2 συσκευασίες εάν πρόκειται για 5λιτρο , ενώ στα άλευρα 4 συσκευασίες ανά πελάτη), προληπτικά όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην αλυσίδα, το ηλεκτρονικό κατάστημα της My Market (4 συσκευασίες ηλιελαίου και συναφών προϊόντων) και το ηλεκτρονικό κατάστημα της Κρητικός (6 5λιτρες συσκευασίες).
Να σημειωθεί ότι ειδικά για το ηλιέλαιο, η επιβολή «κόφτη» στις ποσότητες, μια τακτική που έχουν υιοθετήσει αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σε Ιταλία, Ισπανία και Γερμανία, μπήκε σε πρώτη φάση στη χονδρική.
«Λόγω των ειδικών συνθηκών, στις κατηγορίες σπορέλαια, ζάχαρη, όσπρια & άλευρα, παρατηρείται περιορισμένος αριθμός διαθεσιμότητας.
Ειδικότερα στα σπορέλαια, παρακαλούμε όπως προμηθεύεστε έως 4 τμχ. συνολικά.
Στην παραγγελία σας ενδέχεται να υπάρξει αναπροσαρμογή ποσοτήτων κατά την τιμολόγηση εφόσον προκύψουν θέματα διαθεσιμότητας.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»
Αυτή την ανακοίνωση σε κόκκινο φόντο διαβάζουν όσοι επιχειρούν να ολοκληρώσουν την ηλεκτρονική παραγγελία τους στην αλυσίδα χονδρικού εμπορίου The Mart του ομίλου Σκλαβενίτη.
Ηλεκτρονική καταγραφή
Η κυβέρνηση από την πλευρά της ετοιμάζεται να επαναφέρει το σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής των αποθεμάτων σε μεταποιητικές και εμπορικές (χονδρεμπορικές και λιανεμπορικές) επιχειρήσεις, εστιάζοντας στα είδη διατροφής επηρεάζονται από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει έλεγχος σε ποσότητες και τιμές προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα ακραίων ανατιμήσεων.
«Τα άλευρα και το ηλιέλαιο, πλην της ενέργειας, είναι τα βασικά προϊόντα που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Έχω ζητήσει να γίνουν πλατφόρμες για τα προϊόντα αυτά, για να ξέρουμε τα αποθέματα που υπάρχουν. Σε ευρωπαϊκές χώρες έχει τεθεί και όριο στην πώληση τους από σούπερ μάρκετ», σημείωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης.
Προσέθεσε μάλιστα πως δεν μπορεί να αποκλείσει μείωση του ΦΠΑ σε προϊόντα όπως αυτά. «Η κυβέρνηση είναι πάνω από το πρόβλημα, ενώ πιέζει την ΕΕ για να δοθεί μια πανευρωπαϊκή λύση. Τι να κάνω; Να πάω να φέρω άλευρα μόνος μου;», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αυξήσεις έως 9,3% σε λάδια, αλεύρι, ψωμί και ζυμαρικά
Την ίδια ώρα, οι τιμές καταναλωτή στα λάδια, το αλεύρι, το ψωμί του τοστ και τα ζυμαρικά έχουν πάρει την ανηφόρα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τις μέσες τιμές που συγκεντρώνει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και εμφανίζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα e-Καταναλωτής.
Για παράδειγμα, η τιμή του ηλιέλαιου την 1η Μαρτίου ήταν για το 1 λίτρο στα 3,62 ευρώ. Στις 19 Μαρτίου το ίδιο προϊόν πωλούνταν 3,76 ευρώ. Αύξηση 3,8%.
Αντίστοιχα το επώνυμο αραβοσιτέλαιο (συσκευασία του 1 λίτρου) στο διάστημα μεταξύ 1ης Μαρτίου και 19ης Μαρτίου ακρίβυνε 1,2%. Ωστόσο, το τελευταίο 4μηνο η τιμή ανέβει κατά 8,5% (από 3,75 ευρώ το 1 λίτρο στις 13 Νοεμβρίου 2021 έφθασε 4,07 στις 19 Μαρτίου 2022).
Υπερδιπλάσια ήταν η αύξηση στο παρθένο ελαιόλαδο και συγκεκριμένα 2,7%. Από 7,66 ευρώ το ένα λίτρο την 1η Μαρτίου, το Σάββατο 19 Μαρτίου η μέση τιμή είχε ανέβει στα 7,87 ευρώ.
Η αύξηση στην τιμή λιανικής στο αλεύρι για όλες τις χρήσεις έφθασε το 9,3% μέσα σε 18 ημέρες. Από 1,28 ευρώ το ένα κιλό την 1η Μαρτίου, το Σάββατο 19 Μαρτίου η μέση τιμή με βάση τα στοιχεία της πλατφόρμας e-Καταναλωτής είχε ανέβει στο 1,4 ευρώ.
Στα ζυμαρικά ένα πακέτο μακαρόνια Νο6 των 500g είχε 0,97 ευρώ την 1η Μαρτίου και προχθές 19 Μαρτίου είχε φτάσει στο 1,04 ευρώ (+7,2%). Στις 13 Νοεμβρίου 2021 το ίδιο προϊόν πωλούνταν στο ράφι 0,82 ευρώ. Δηλαδή μέσα σε 4 μήνες η τιμή αυξήθηκε κατά 26,8%!
Σε ποσοστό 7,5% αυξήθηκε και η τιμή του ψωμιού για τοστ. Συγκεκριμένα, μια συσκευασία των 500g είχε τιμή 1,85 την 1η Μαρτίου, ενώ στις 19 Μαρτίου είχε φθάσει στο 1,99 ευρώ.


Latest News

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW