Η 1η Ιανουαρίου 2023 είναι η επόμενη ημερομηνία-ορόσημο του οδικού χάρτη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) προς την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την ημέρα αυτή θα απαιτείται πλέον από όλα τα πλοία να υπολογίζουν τον δικό τους Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (EEXI) και να καθιερώσουν ετήσιο επιχειρησιακό Δείκτη Εντασης Ανθρακα (CII).
Πρόκειται για το πρώτο μέτρο εν όψει του 2030, έτους κατά το οποίο σύμφωνα με τον ΙΜΟ θα πρέπει να μειωθεί κατά τουλάχιστον 40% η ένταση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ναυτιλίας σε σύγκριση με το 2008. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων αυτών θα παίξουν ως σύμβουλοι της πλοιοκτησίας όλοι οι διεθνείς νηογνώμονες, οι οποίοι, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση των διοργανωτών της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2022, θα παρουσιάσουν αναλυτικά τις πρωτοβουλίες τους στη διεθνή έκθεση που θα πραγματοποιηθεί φέτος το διάστημα 6-10 Ιουνίου στην Αθήνα.
«Γνωρίζουμε ότι το ταξίδι προς έναν προορισμό με μηδενικές εκπομπές έως το 2050 πρέπει να ξεκινήσει και πολλοί πλοιοκτήτες και ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο. Ωστόσο εταιρείες και ιδιώτες θα κινηθούν με διαφορετικές ταχύτητες. Οι νηογνώμονες θα παίξουν βασικό και ζωτικό ρόλο στην πορεία προς μηδενικές εκπομπές, υποστηρίζοντας τα ενδιαφερόμενα μέρη, ανεξάρτητα από την ταχύτητα προσαρμογής τους, ωστόσο μάλλον πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για εκπλήξεις» δηλώνει η Παγιέτ Παλαιολόγου, αντιπρόεδρος Marine & Offshore Division, SE Europe, Black Sea & Adriatic Zone του Bureau Veritas.
Από την πλευρά του ο Γεώργιος Πλευράκης, αντιπρόεδρος του ABS, Global Sustainability, δηλώνει: «Τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργική απόδοσή τους, με βελτιστοποίηση ταχύτητας και ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτές οι παρεμβάσεις προσφέρουν βραχυπρόθεσμα εξοικονόμηση, η οποία στη συνέχεια πρέπει να παρακολουθείται για να πιστοποιηθεί η μείωση των εκπομπών άνθρακα. Ο πιο δύσκολος γρίφος βρίσκεται στις νέες κατασκευαστικές επιλογές, με τους κανονισμούς μείωσης του άνθρακα να υποδηλώνουν ότι ένα πλοίο που κατασκευάζεται σήμερα πρέπει να είναι 40% πιο αποδοτικό ενεργειακά σε 20 χρόνια από σήμερα. Δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον χώρο, βοηθώντας τους πλοιοκτήτες να κατανοήσουν πώς η επιλογή μιας τεχνολογίας ή ενός καυσίμου έναντι ενός άλλου επηρεάζει την πορεία τους».
Μεγάλη πρόκληση
Σύμφωνα με την DNV, η απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μια πρόκληση που καμία εταιρεία ή και ολόκληρος κλάδος δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν από μόνα του. «Σήμερα έχουμε περάσει από τις δηλώσεις πρόθεσης στη δράση. Χρειαζόμαστε μια συλλογική προσπάθεια, με ενοποιημένες υποδομές, ενέργεια, τεχνολογία, κατανόηση, κανονισμούς και οικονομική υποστήριξη, όλα εστιασμένα στον ίδιο στόχο. Διαμορφώνεται, πραγματικά, μια δυναμική και όλοι πρέπει να παραμείνουμε προσηλωμένοι στο να κάνουμε το επόμενο βήμα προς τα εμπρός για να φτάσουμε σε αυτόν τον στόχο», δήλωσε ο Knut Οrbeck-Nilssen, διευθύνων σύμβουλος της DNV Maritime.
Ολοι οι μεγάλοι νηογνώμονες έχουν ανανεώσει το ραντεβού τους με την πλοιοκτησία στην προγραμματισμένη για τις 6-10 Ιουνίου διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια 2022, η οποία θα προσφέρει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα την κατάλληλη πλατφόρμα για να συναντηθεί με νηογνώμονες, μεταξύ άλλων, ώστε να σχεδιάσει μια συλλογική απάντηση στις υποχρεώσεις που θέτει ο ΙΜΟ, αλλά και να καλύψει τα τελευταία «μίλια» που απομένουν πριν από την προθεσμία εφαρμογής για τις απαιτήσεις EEXI και CII, τονίζουν οι διοργανωτές της έκθεσης.
Εναλλακτικά καύσιμα
Ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια ΑΕ, διοργανώτριας της εκδήλωσης, τονίζει ότι «ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και οι προκλήσεις που ο στόχος αυτός δημιουργεί στις νέες τεχνολογίες πρόωσης, στα εναλλακτικά καύσιμα και στις απαιτούμενες υποδομές, θα συζητηθούν εκτενώς στο συνεδριακό πρόγραμμα των Ποσειδωνίων 2022, όπως και όλα τα άλλα θέματα που ενδιαφέρουν και απασχολούν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία».
«Για άλλη μια φορά, φέτος τον Ιούνιο», συνεχίζει ο κ. Βώκος, «τα Ποσειδώνια θα προσφέρουν μια σημαντική πλατφόρμα στα μέλη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για να συζητήσουν, να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, να μάθουν ο ένας από τον άλλον, να χτίσουν νέες συνεργασίες και να ανακαλύψουν τις τελευταίες τάσεις και τεχνολογίες που θα επηρεάσουν τον κλάδο τα επόμενα χρόνια».
Η έκθεση Ποσειδώνια διοργανώνεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.
Latest News
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή