![Ναυτιλία: Χάραξαν… ρότα για μηδενικούς ρύπους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/zero-Emission-ship-reuters-4.jpg)
Η 1η Ιανουαρίου 2023 είναι η επόμενη ημερομηνία-ορόσημο του οδικού χάρτη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) προς την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την ημέρα αυτή θα απαιτείται πλέον από όλα τα πλοία να υπολογίζουν τον δικό τους Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (EEXI) και να καθιερώσουν ετήσιο επιχειρησιακό Δείκτη Εντασης Ανθρακα (CII).
Πρόκειται για το πρώτο μέτρο εν όψει του 2030, έτους κατά το οποίο σύμφωνα με τον ΙΜΟ θα πρέπει να μειωθεί κατά τουλάχιστον 40% η ένταση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ναυτιλίας σε σύγκριση με το 2008. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων αυτών θα παίξουν ως σύμβουλοι της πλοιοκτησίας όλοι οι διεθνείς νηογνώμονες, οι οποίοι, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση των διοργανωτών της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2022, θα παρουσιάσουν αναλυτικά τις πρωτοβουλίες τους στη διεθνή έκθεση που θα πραγματοποιηθεί φέτος το διάστημα 6-10 Ιουνίου στην Αθήνα.
«Γνωρίζουμε ότι το ταξίδι προς έναν προορισμό με μηδενικές εκπομπές έως το 2050 πρέπει να ξεκινήσει και πολλοί πλοιοκτήτες και ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο. Ωστόσο εταιρείες και ιδιώτες θα κινηθούν με διαφορετικές ταχύτητες. Οι νηογνώμονες θα παίξουν βασικό και ζωτικό ρόλο στην πορεία προς μηδενικές εκπομπές, υποστηρίζοντας τα ενδιαφερόμενα μέρη, ανεξάρτητα από την ταχύτητα προσαρμογής τους, ωστόσο μάλλον πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για εκπλήξεις» δηλώνει η Παγιέτ Παλαιολόγου, αντιπρόεδρος Marine & Offshore Division, SE Europe, Black Sea & Adriatic Zone του Bureau Veritas.
Από την πλευρά του ο Γεώργιος Πλευράκης, αντιπρόεδρος του ABS, Global Sustainability, δηλώνει: «Τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργική απόδοσή τους, με βελτιστοποίηση ταχύτητας και ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτές οι παρεμβάσεις προσφέρουν βραχυπρόθεσμα εξοικονόμηση, η οποία στη συνέχεια πρέπει να παρακολουθείται για να πιστοποιηθεί η μείωση των εκπομπών άνθρακα. Ο πιο δύσκολος γρίφος βρίσκεται στις νέες κατασκευαστικές επιλογές, με τους κανονισμούς μείωσης του άνθρακα να υποδηλώνουν ότι ένα πλοίο που κατασκευάζεται σήμερα πρέπει να είναι 40% πιο αποδοτικό ενεργειακά σε 20 χρόνια από σήμερα. Δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον χώρο, βοηθώντας τους πλοιοκτήτες να κατανοήσουν πώς η επιλογή μιας τεχνολογίας ή ενός καυσίμου έναντι ενός άλλου επηρεάζει την πορεία τους».
Μεγάλη πρόκληση
Σύμφωνα με την DNV, η απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μια πρόκληση που καμία εταιρεία ή και ολόκληρος κλάδος δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν από μόνα του. «Σήμερα έχουμε περάσει από τις δηλώσεις πρόθεσης στη δράση. Χρειαζόμαστε μια συλλογική προσπάθεια, με ενοποιημένες υποδομές, ενέργεια, τεχνολογία, κατανόηση, κανονισμούς και οικονομική υποστήριξη, όλα εστιασμένα στον ίδιο στόχο. Διαμορφώνεται, πραγματικά, μια δυναμική και όλοι πρέπει να παραμείνουμε προσηλωμένοι στο να κάνουμε το επόμενο βήμα προς τα εμπρός για να φτάσουμε σε αυτόν τον στόχο», δήλωσε ο Knut Οrbeck-Nilssen, διευθύνων σύμβουλος της DNV Maritime.
Ολοι οι μεγάλοι νηογνώμονες έχουν ανανεώσει το ραντεβού τους με την πλοιοκτησία στην προγραμματισμένη για τις 6-10 Ιουνίου διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια 2022, η οποία θα προσφέρει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα την κατάλληλη πλατφόρμα για να συναντηθεί με νηογνώμονες, μεταξύ άλλων, ώστε να σχεδιάσει μια συλλογική απάντηση στις υποχρεώσεις που θέτει ο ΙΜΟ, αλλά και να καλύψει τα τελευταία «μίλια» που απομένουν πριν από την προθεσμία εφαρμογής για τις απαιτήσεις EEXI και CII, τονίζουν οι διοργανωτές της έκθεσης.
Εναλλακτικά καύσιμα
Ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια ΑΕ, διοργανώτριας της εκδήλωσης, τονίζει ότι «ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και οι προκλήσεις που ο στόχος αυτός δημιουργεί στις νέες τεχνολογίες πρόωσης, στα εναλλακτικά καύσιμα και στις απαιτούμενες υποδομές, θα συζητηθούν εκτενώς στο συνεδριακό πρόγραμμα των Ποσειδωνίων 2022, όπως και όλα τα άλλα θέματα που ενδιαφέρουν και απασχολούν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία».
«Για άλλη μια φορά, φέτος τον Ιούνιο», συνεχίζει ο κ. Βώκος, «τα Ποσειδώνια θα προσφέρουν μια σημαντική πλατφόρμα στα μέλη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για να συζητήσουν, να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, να μάθουν ο ένας από τον άλλον, να χτίσουν νέες συνεργασίες και να ανακαλύψουν τις τελευταίες τάσεις και τεχνολογίες που θα επηρεάσουν τον κλάδο τα επόμενα χρόνια».
Η έκθεση Ποσειδώνια διοργανώνεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού