Για τους φοιτητές, η ανησυχία για το προφίλ τους στο LinkedIn είναι πραγματικότητα – Αυτές οι συμβουλές θα βοηθήσουν
Σταματήστε να ανησυχείτε για την προϋπηρεσία και τις επαφές σας· ακολουθήστε αυτές τις 11 συμβουλές για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το προφίλ σας στο LinkedIn
Το LinkedIn γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στη γενιά Z και προκαλεί αρκετή ζήλεια και φόβο σε μερικούς φοιτητές που ανησυχούν ότι έχουν μείνει πίσω – ακόμα και αν δεν έχουν ξεκινήσει, ακόμη, να εργάζονται.
«Κοιτάζοντας τα προφίλ άλλων στο LinkedIn, αγχώνομαι», ανέφερε ένας δευτεροετής φοιτητής περιβαλλοντικής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας.
Η σωστή χρήση του LinkedIn είναι σημαντική, καθώς όλο και περισσότεροι υπεύθυνοι προσλήψεων στρέφονται στην πλατφόρμα αυτή, ώστε να μπορέσουν να βρουν πιθανούς εργαζομένους εν μέσω μιας τεράστιας αναταραχής στην αγορά εργασίας. Οι προσλήψεις, που πραγματοποιήθηκαν μέσω LinkedIn, υπερδιπλασιάστηκαν το τελευταίο τρίμηνο, σε σύγκριση με περισσότερο από έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με τη μητρική εταιρεία Microsoft. Ωστόσο, εάν, όταν χρησιμοποιούμε το LinkedIn, νιώθουμε δεν είμαστε αρκετοί, όπως συμβαίνει συχνά και με άλλα κοινωνικά δίκτυα, υπάρχουν τρόποι να το αντιμετωπίσουμε. Παρακάτω, θα βρείτε μία σειρά από συμβουλές, που, εάν ακολουθήσουν οι φοιτητές, θα κάνουν τα προφίλ τους να ξεχωρίζουν.
Κάθε φορά που ο εν λόγω φοιτητής ανοίγει την εφαρμογή, βλέπει την ειδοποίηση ότι το προφίλ του δεν είναι ολοκληρωμένο. Δεν έχει γράψει την ενότητα “About”, στην οποία οι χρήστες παραθέτουν χαρακτηριστικά της προσωπικότητά τους και την εργασιακή τους εμπειρία. Πιστεύει ότι δεν έχει πολλά να πει. «Νιώθω ότι με μειώνει αρκετά το γεγονός ότι η ενότητα “About” δεν είναι καλή», παραδέχθηκε ο ίδιος, «ακόμη περισσότερο από το να την αφήσω κενή».
Όσα άτομα έχουν στο προφίλ τους την περιγραφή των ίδιων και της εργασιακής τους εμπειρίας, έχουν έως και 3,9 φορές περισσότερες προβολές, σύμφωνα με το LinkedIn. Η δημιουργία ενός σύντομου βιογραφικού τού προκαλεί το ίδιο άγχος που ένιωθε όταν έγραφε σύντομα βιογραφικά και σε άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, στο LinkedIn, συνέχισε ο ίδιος, συνειδητοποίησε ότι ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος.
«Θέλω πάντα να είμαι αστείος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά δεν θέλω να είμαι αστείος στο LinkedIn», προσέθεσε.
Ανέφερε, ακόμη, ότι οι συμμαθητές του στο σχολείο ζητούν συχνά να συνδέονται και μεταξύ τους στην εν λόγω πλατφόρμα, ώστε να επιτύχουν τις «500+ συνδέσεις», ενώ, παράλληλα, είπε ότι ανησυχεί πως οι εργοδότες θα θεωρήσουν «πρωτάρηδες» όσους έχουν λίγες συνδέσεις. Ο ίδιος έχει 267.
Ακόμη μία δευτεροετής φοιτήτρια που ειδικεύεται στις ρομαντικές σπουδές και την ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Wesleyan, προσπαθεί, επίσης, να αποκτήσει περισσότερες συνδέσεις στο LinkedIn. «Κατανοώ ότι ως δευτεροετής φοιτήτρια, δεν θα έπρεπε να έχω 500 συνδέσεις. Ωστόσο. αυτός είναι ένας από τους στόχους μου», είπε η ίδια. Εκείνη έχει 249 συνδέσεις.
Όταν εγγράφηκε, για πρώτη φορά, στο LinkedIn, σε ηλικία 18 ετών, κοίταξε τη σελίδα προφίλ ενός παλιού συμμαθητή της στο γυμνάσιο, τον οποίο θαύμαζε. Αυτός είχε ήδη κάνει την πρώτη του πρακτική από το πρώτο έτος σπουδών του.
«Το αίσθημα της ανεπάρκειας μπορεί εύκολα να σε κατακλύσει», προσέθεσε η ίδια.
Έπειτα, είναι και οι φωτογραφίες. Την τελευταία φορά που οι φοιτητές τράβηξαν επαγγελματικές φωτογραφίες ήταν όταν πήγαιναν στο λύκειο, και ανησυχούν ότι, πλέον, δεν μοιάζουν με τον έφηβο εαυτό τους. Η ίδια τράβηξε νέες φωτογραφίες, πρόσφατα, αλλά δεν της άρεσαν, και προτίμησε μία φωτογραφία της από έναν γάμο, όπου είχε πάει καλά ντυμένη.
Έχει, όμως, και τα θετικά του, όπως τότε που ένας άλλος παλιός συμμαθητής της αντέδρασε θετικά σε μία από τις δεξιότητές της στο LinkedIn. «Είναι η ίδια χαρά με το να πάρεις ένα like ή να σχολιάσεις σε μία ανάρτηση στο Instagram», είπε η ίδια.
Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές
Ειδικοί που παρέχουν συμβουλές σε μαθητές τούς καθησυχάζουν ότι δεν πρέπει να ανησυχούν τόσο πολύ για τις συνδέσεις τους ή την εργασιακή τους εμπειρία: Οι εργοδότες δεν περιμένουν οι νέοι να διαθέτουν πολλά από αυτά τα δύο. Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να ξεχωρίσεις. Ορίστε τι λένε οι ειδικοί ότι θα πρέπει – και δεν θα πρέπει- να κάνουν οι μαθητές στο LinkedIn.
Να έχετε μία φωτογραφία προφίλ και μια φωτογραφία φόντου. Αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Η ύπαρξη φωτογραφίας καθιστά κατά 21 φορές πιο πιθανό να προβληθεί το προφίλ σας, σύμφωνα με την Ada Yu, διευθύντρια διαχείρισης προϊόντων στο LinkedIn.
Μία δημιουργική φωτογραφία φόντου μπορεί, επίσης, να σας κάνει να ξεχωρίσετε. Ο Alan Katzman, διευθύνων σύμβουλος της Social Assurity, εταιρείας παροχής συμβουλών που βοηθά τους μαθητές να δημιουργήσουν ψηφιακά portfolio, ώστε να κάνουν αιτήσεις για σπουδές και θέσεις εργασίας, ενθαρρύνει τους μαθητές να επιλέξουν μια εικόνα φόντου που ταιριάζει με τα ενδιαφέροντά τους.
Σκεφτείτε ένα βίντεο-προφίλ. Μια νέα λειτουργία LinkedIn επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάσουν ένα σύντομο βίντεο. Έτσι, οι χρήστες θα στέκονται για αρκετή ώρα στο προφίλ σας, για να παρακολουθήσουν το βίντεο. Είναι ένας τρόπος να δείξετε την προσωπικότητά σας. Τα βίντεο πρέπει να είναι επαγγελματικά, σύντομα και επί του θέματος, προσέθεσε η Yu.
Τονίστε τα soft skills σας. Η Yu ανέφερε ότι δεξιότητες όπως η διαχείριση του χρόνου και η επικοινωνία γίνονται όλο και πιο σημαντικές για τους εργοδότες, και είναι σημαντικό οι μαθητές να επικεντρωθούν σε αυτές.
Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά. Οι λέξεις που εμφανίζονται κάτω από το όνομά σας και σε άλλες ενότητες στο προφίλ σας είναι καταχωρημένες στην αναζήτηση της πλατφόρμας, αλλά και σε εξωτερικές μηχανές αναζήτησης, όπως το Google, εάν το προφίλ σας είναι δημόσιο. Έτσι, είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε στο προφίλ σας λέξεις-κλειδιά σχετικά με τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντα που θα ήθελαν οι εργοδότες να έχουν οι εργαζόμενοι στον τομέα εργασίας σας. Η Yu αναφέρει ότι όσο πιο ολοκληρωμένο είναι το προφίλ σας, τόσο περισσότερα μέρη υπάρχουν για να βάλετε λέξεις-κλειδιά. Προτείνει στους μαθητές να διαβάζουν τις περιγραφές των θέσεων εργασίας για τις οποίες ενδιαφέρονται και να αναφέρουν στο προφίλ τους, όσες δεξιότητες υπάρχουν στην αγγελία, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι διαθέτουν όντως τις δεξιότητες αυτές.
Γράψτε μία συνοπτική παρουσίαση (elevator pitch). Για την ενότητα “Αbout”, ο Katzman συμβουλεύει τους μαθητές να γράψουν πέντε έως επτά προτάσεις στις οποίες θα λένε σε έναν πιθανό εργοδότη κάτι για τον εαυτό τους. «Θα μπορούσαν να μιλήσουν για τον εθελοντισμό, τον αθλητισμό ή την οικογενειακή φροντίδα», συνέχισε ο ίδιος.
Ενεργοποιήστε την επιλογή Open to Work. Το LinkedIn δημιούργησε ένα χαρακτηριστικό κατά τη διάρκεια της πανδημίας που επιτρέπει σε άτομα που αναζητούν ενεργά εργασία να το γνωστοποιήσουν, ενεργοποιώντας ένα πλαίσιο στη φωτογραφία προφίλ τους με την ετικέτα Open to Work. Όσοι χρησιμοποιούν τη δυνατότητα αυτή είναι 40% πιο πιθανό να λάβουν μηνύματα από πιθανούς εργοδότες, είπε η Yu.
Αποκτήστε ουσιαστικές επαφές. Η ποιότητα είναι καλύτερη από την ποσότητα. Υπάρχουν πολλές ομάδες στο LinkedIn που ασχολούνται με διάφορους τομείς ενδιαφέροντος όπως η παραγωγή ταινιών, τα οικονομικά και το μάρκετινγκ. Οι μαθητές μπορούν να συνδεθούν μαζί τους, ώστε να δικτυωθούν με ανθρώπους με τους οποίους έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα.
Οι φοιτητές μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το πανεπιστημιακό δίκτυο αποφοίτων του LinkedIn για να βρουν επαγγελματίες που ίσως τους φανούν χρήσιμοι. Μεταβείτε στη σελίδα του πανεπιστημίου στο LinkedIn, όπως στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, και, στη συνέχεια, αναζητήστε αποφοίτους ανά τίτλο, λέξη-κλειδί ή εταιρεία.
Να είστε συγκεκριμένοι. Όταν στέλνετε μηνύματα σε απόφοιτους ή σε άτομα που εργάζονται σε εταιρείες που σας ενδιαφέρουν, αφιερώστε χρόνο στο να γράψετε ένα προσωπικό σημείωμα και να είστε συγκεκριμένος/η σχετικά με τον λόγο που γράφετε, δήλωσε η Yu. Το ίδιο ισχύει και όταν σχολιάζετε κάποια ανάρτηση. Αν δεν ξέρετε τι να πείτε, κάντε μια ερώτηση, προσέθεσε η Yu.
Συμπεριλάβετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας. Οι έφηβοι και οι εικοσάρηδες έχουν συνηθίσει να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων (direct messages). Αυτό, όμως, δεν ισχύει για όλους τους εργοδότες. Αντί να βασίζεστε αποκλειστικά στα μηνύματα του LinkedIn, προσθέστε κι άλλους τρόπους επικοινωνίας, όπως το email σας.
Μην προσπαθείτε να είστε αστείοι. Αυτό που είναι αποδεκτό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με φίλους μπορεί να μην είναι καλό για το LinkedIn. «Το χιούμορ στο διαδίκτυο είναι πολύ δύσκολο, ειδικά στον γραπτό λόγο», δήλωσε ο Katzman.
Πάρτε μια δεύτερη γνώμη. Πριν ενεργοποιήσετε το προφίλ σας στο LinkedIn, ζητήστε από έναν γονέα ή κάποιο άλλον ενήλικα, στον οποίο έχετε εμπιστοσύνη, να το διορθώσει και να σας πει τη γνώμη του. Το ίδιο ισχύει και για τα σχόλια σε αναρτήσεις.
«Θα έλεγα σε όλους να ξαναδιαβάσουν αυτό που γράφουν ή να το ελέγξουν με κάποιον που εμπιστεύονται, εάν δεν είναι σίγουροι για αυτό που πρόκειται να δημοσιεύσουν», είπε η Υu. «Στο LinkedIn, δεν υπάρχει η δυνατότητα όσα δημοσιεύετε να εξαφανίζονται εντός 24 ωρών».
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Τεχνητή νοημοσύνη: 1 στους 7 έχει χάσει την εργασία του - Αποκαλυπτική έρευνα
Ο χρόνος που εξοικονομείται από την τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει στους εργαζόμενους περισσότερο χρόνο για άλλες δραστηριότητες
Από το «βερεσέ» των κρατών στο «τεφτέρι» των καταναλωτών - Πώς αλλάζει η τάση BNPL
Το μεγάλο όφελος του BNPL είναι επίσης το μεγαλύτερο πιθανό του πρόβλημα
Το νέο παράδοξο στην αγορά εργασίας: Θέσεις «χωρίς πτυχίο» που απαιτούν... πτυχίο
Ορισμένοι εργοδότες παραιτούνται από τις απαιτήσεις πτυχίου, ωστόσο αυτό δεν οδηγεί σε εκτεταμένες προσλήψεις.