
Με έναν Ίλον Μασκ τόσο χαρούμενο που κυριολεκτικά χόρευε(!) μπροστά στις κάμερες εγκαινιάστηκε η έναρξη λειτουργίας του πρώτου εργοστασίου της Tesla στην Ευρώπη. Μάλιστα, τα πανηγυρικά εγκαίνια του «mega-factory» της αυτοκινητοβιομηχανίας τίμησε με την παρουσία του και ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς.
Βέβαια, με δεδομένο πως το έργο επρόκειτο να παραδοθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2021 και πέρασε τελικά από… σαράντα κύματα για να ολοκληρωθεί, είναι μάλλον λογικό ο Ίλον Μασκ να φτάσει να χορεύει στα εγκαίνια του και στην συμβολική παράδοση των πρώτων 30 «made in Germany» Tesla στους αντίστοιχους ιδιοκτήτες και τις οικογένειες τους.
Love @elonmusk dance moves pic.twitter.com/iySqxxlRcI
— Tesla Silicon Valley Club (@teslaownersSV) March 22, 2022
Το εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται στο Γκρουνχάιντε, κοντά στο αεροδρόμιο Βερολίνου – Βραδεμβούργου, κόστισε πολύ πάνω από το αρχικά εκτιμώμενο, συνολικά 5 δισ. ευρώ και χρειάστηκε δύο χρόνια προετοιμασίας, ενώ έλαβε την τελική άδεια λειτουργίας μόλις πριν από δύο εβδομάδες.

Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρία αφορούσαν περιβαλλοντικές ανησυχίες και κυρίως τη διαχείριση του νερού της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ανέγερση του εργοστασίου, το οποίο θα απασχολεί 12.000 εργαζόμενους, έγινε με περίπου 20 προσωρινές άδειες και χωρίς εγγύηση για την τελική άδεια λειτουργίας. Ακόμη και τα πρώτα οχήματα που παραδόθηκαν σήμερα έγιναν με ειδική άδεια δοκιμαστικής λειτουργίας!
Μάλιστα, ακόμη και την ώρα των εγκαινίων παρουσία εκλεκτών καλεσμένων, όπως ο Καγκελάριος Σολτς, λίγο έξω από τις εγκαταστάσεις λάμβανε χώρα μια μικρή αλλά δυναμική διαδήλωση από κατοίκους της περιοχής που εξακολουθούν να διαμαρτύρονται πως το εργοστάσιο θα καταναλώνει υπερβολική ποσότητα νερού από τους υδάτινους πόρους και θα μολύνει συνάμα το περιβάλλον.
Το εργοστάσιο, που είναι το πρώτο της αμερικανικής εταιρείας στην Ευρώπη, ελπίζεται να μειώσει την πίεση που δέχονται έτερες διεθνείς μονάδες της Tesla προκειμένου να προλάβουν την αυξανόμενη ζήτηση. Θα κατασκευάζεται δε, κυρίως το μοντέλο Υ. Το συγκεκριμένο μοντέλο μέχρι τώρα εισαγόταν στην Ευρώπη είτε από τις ΗΠΑ είτε από την Κίνα, όπου ειδικά η παραγωγή έχει μειωθεί εσχάτως λόγω της αναζωπύρωσης της πανδημίας.
Μάλιστα, μόλις την περασμένη εβδομάδα η Tesla αναγκάστηκε να αναστείλει προσωρινά τη λειτουργία της μονάδας της στην Σανγκάη, λόγω της εκτίναξης των κρουσμάτων κορωνοϊού.
Το μέγα εργοστάσιο στο Βραδεμβούργο θα μειώσει την ψαλίδα. Τις πρώτες εβδομάδες η παραγωγή θα είναι περιορισμένη, γύρω στα 1.000 οχήματα την εβδομάδα, όμως μέχρι τα τέλη της χρονιάς ο ρυθμός θα έχει ανέβει στα 5.000 οχήματα την εβδομάδα. Συνολικά για φέτος ο πήχυς έχει τοποθετηθεί στα 100.000 οχήματα, όμως απώτερος σκοπός είναι η κατασκευή έως 500.000 αυτοκινήτων το χρόνο. Στα επίπεδα αυτά θα έχει υψηλότερη παραγωγή από τα 450.000 ηλεκτρικά οχήματα που πούλησε η κορυφαία γερμανική ανταγωνιστική της, Volkswagen διεθνώς, την περσινή χρονιά.
Στη μονάδα θα παράγονται επίσης και μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων συνολικής ισχύος 50 GWh, ξεπερνώντας έτσι τα επίπεδα όλων των έτερων εργοστασίων που λειτουργούν τώρα στη Γερμανία.
Για την ίδια τη Γερμανία και την Ευρώπη, η επένδυση της Tesla είναι μια θετική εξέλιξη σε ένα διάστημα που η περιοχή στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση για την μείωση των ρύπων.
Το εργοστάσιο της Tesla «αποτελεί σημάδι για πολλά θέματα που κινούνται τώρα στη Γερμανία», τόνισε στην ομιλία του ο Καγκελάριος Σολτς, επισημαίνοντας πως η μονάδα δικαιώνει την επιλογή της Γερμανίας να παραμείνει μια βιομηχανική χώρα και να μην περιοριστεί μόνο στην παροχή υπηρεσιών, όπως συνιστούσαν πολλοί τα προηγούμενα χρόνια.
Μάλιστα, ο κ. Σολτς επισήμανε επίσης ότι οι νέες τεχνολογίες δημιουργούν θέσεις εργασίας, έχοντας υπόψη του, όχι μόνο την επένδυση της Tesla αλλά και τη νίκη της Γερμανίας στην προσέλκυση του νέου εργοστασίου ημιαγωγών της αμερικανικής Intel.


Latest News

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW