Τον κώδωνα του κινδύνου για σοβαρές ελλείψεις στο ντίζελ παγκοσμίως, αλλά κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, προειδοποίησαν στελέχη του πετρελαϊκού κλάδου, κάνοντας λόγο για την απειλή ενός «συστημικού» ελλείμματος που μπορεί να οδηγήσει σε δελτίο στο καύσιμο!
Η προειδοποίηση καταγράφηκε μέσα από δηλώσεις κορυφαίων traders, που μετείχαν στην συνέδριο του FT Commodities Global Summit που διοργάνωσε στη Λοζάνη της Ελβετίας η εφημερίδα «Financial Times».
Σύμφωνα με τα στελέχη, έως και τρία εκατ. βαρέλια πετρελαίου και υποπροϊόντων που προέρχονται από τη Ρωσία μπορούν να χαθούν ημερησίως λόγω των κυρώσεων που δρομολογήθηκαν από τη Δύση λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.
«Αυτό για το οποίο ανησυχούν όλοι είναι οι προμήθειες σε ντίζελ. Η Ευρώπη εισάγει περίπου το μισό από το ντίζελ από τη Ρωσία και περίπου το μισό από τη Μέση Ανατολή. Επομένως η συστημική απώλεια σε ντίζελ είναι ήδη εδώ» σχολίασε ο Ράσελ Χάρντι, της ελβετικής Vitol.
Σύμφωνα με τον Χάρντι, η στροφή σε υψηλότερη κατανάλωση ντίζελ έναντι πετρελαίου στην Ευρώπη βοήθησε στο να δημιουργούν τώρα μεγαλύτερες ελλείψεις. Βέβαια, τα διυλιστήρια θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή ντίζελ προκειμένου να αντιμετωπίσουν την άνοδο των τιμών εις βάρος της παραγωγής έτερων υποπροϊόντων για να καλύψουν τη ζήτηση, όμως ο ίδιος υποστήριξε πως η επιβολή δελτίου στις ποσότητες που θα πωλούνται παραμένει μια (δυσάρεστη) πιθανότητα.
Κατά τον Τόρμπγιορν Τόρνκβιστ, της Gunvor Group, το πρόβλημα της έλλειψης ντίζελ δεν είναι ευρωπαϊκό, αλλά παγκόσμιο πρόβλημα. Μια άποψη στην οποία συμφώνησε απόλυτα και ο Τζέρεμι Γουίρ, ο διευθύνων σύμβουλος της Trafigura επισημαίνοντας πως «η αγορά ντίζελ είναι εξαιρετικά “σφιχτή” και μάλιστα θα γίνει ακόμη πιο “σφιχτή”».
«Το ντίζελ είναι μακράν αυτό που επηρεάζεται χειρότερα από την κρίση» των πετρελαϊκών προϊόντων στην Ευρώπη, σχολίασε από την πλευρά του και ο κορυφαίος αναλυτής της Energy Aspects, Αμρίτα Σεν. Κι αυτό διότι η Ευρώπη εισάγει κοντά στο ένα εκατ. βαρέλια ρωσικού ντίζελ την ημέρα και η τωρινή κρίση ξέσπασε σε ένα διάστημα που τα παγκόσμια πετρελαϊκά αποθέματα κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ.
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της