![Η εξέλιξη των ναύλων στη σκιά του πολέμου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/containership-768x404-1.jpg)
Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τα υψηλά που έφθασαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από τρεις εβδομάδες κινούνται οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια, ενώ στους δείκτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα αυξομειώσεις, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί και στη ναυτιλία.
Σε γενικές γραμμές, όπως σημειώνουν ναυτιλιακοί παράγοντες, μπορεί βραχυπρόθεσμα ορισμένοι κλάδοι ή και συγκεκριμένες διαδρομές να κερδίζουν από μια αναταραχή, όπως μια πολεμική σύγκρουση μακροπρόθεσμα, όμως η ναυτιλία κερδίζει από την ανάπτυξη του εμπορίου. Και ένα πόλεμος σημαίνει «πάγωμα» των ρυθμών ανάπτυξης και της ζήτησης.
Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Intermodal, στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου κάποια φορτία που ξεκινούσαν από Μαύρη Θάλασσα έχουν αντικατασταθεί από φορτία από τις ΗΠΑ (Κόλπος του Μεξικού), με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου προς όφελος των υψηλότερων ναύλων, όμως αυτό που περιμένει η ναυλαγορά είναι αν οι τιμές των εμπορευμάτων (π.χ. σιτηρά) λόγω του πολέμου παραμείνουν στα ύψη και πόσο αυτό θα επηρεάσει τη ζήτηση, με αποτέλεσμα να φέρει αρνητικά αποτελέσματα στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Οσον αφορά τους δείκτες δεξαμενοπλοίων, ο Baltic Dirty Tanker Index έκλεισε την Παρασκευή στις 1.127, χάνοντας 170 μονάδες σε μία εβδομάδα, ενώ ο Baltic Clean Tanker Index υποχώρησε 56 μονάδες, στις 994. Πάντως ο ναύλος στα suezmax στη γραμμή TD6 από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο μπορεί να έπεσε, αλλά κυμαίνεται στα 85.500 δολάρια την ημέρα, ενώ ένα aframax στη γραμμή TD17 από Βαλτική Θάλασσα προς το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ευρώπη κερδίζει 155.233 δολ. την ημέρα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023