Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα εξετάσει το ενδεχόμενο επέκτασης των προγραμμάτων στήριξης και πέρα από αυτό το καλοκαίρι, εάν η οικονομία της ευρωζώνης πέσει σε «βαθιά ύφεση» λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία, δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ Ιζαμπέλ Σνάμπελ.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα αυτόν τον μήνα, το κεντρικό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της ζώνης του ευρώ ανακοίνωσε ότι θα τερματίσει το πρόγραμμα τόνωσης της αγοράς ομολόγων PEPP, αυτό το καλοκαίρι και θα αυξήσει τα επιτόκια για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία λίγο καιρό μετά, καθώς αντιμετωπίζει μια ξαφνική άνοδο του πληθωρισμού.
Ο Σνάμπελ, το πιο επιθετικό από τα έξι μέλη του διοικητικού συμβουλίου που διοικούν την ΕΚΤ, είπε ότι η κεντρική τράπεζα «άφησε την πόρτα μισάνοιχτη» σε περίπτωση που τα γεγονότα πάρουν στροφή προς το χειρότερο για την ευρωζώνη, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρωσικό αέριο και άλλες πρώτες ύλες. υλικά.
«Εάν τώρα πέσουμε σε βαθιά ύφεση λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, θα πρέπει να το ξανασκεφτούμε», είπε σε γερμανική διαδικτυακή εκπομπή.
«Διαφορετικά, θα τερματίσουμε τις αγορές ομολόγων το τρίτο τρίμηνο και μόλις το κάνουμε αυτό, μπορούμε να αυξήσουμε τα επιτόκια ανά πάσα στιγμή, ανάλογα με την εξέλιξη του πληθωρισμού».
Ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας της Εσθονίας Μάντις Μιούλερ, ένα άλλο γεράκι στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ, δήλωσε σε συνέντευξη στο Politico ότι η ΕΚΤ θα επεκτείνει το Πρόγραμμα Αγοράς Περιουσιακών Στοιχείων της μόνο εάν υπάρξει «δραματική αλλαγή» στις προοπτικές για τον πληθωρισμό.
Ο Πορτογάλος ομόλογός του Μάριο Σεντένο, εκ των μετριοπαθών, προειδοποίησε ότι «η εξομάλυνση της νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ θα πραγματοποιηθεί σταδιακά και αναλογικά στο τέλος αυτού του έτους».
Η ΕΚΤ έχει δηλώσει ότι αναμένει η οικονομία της ευρωζώνης να επεκταθεί κατά 3,7% φέτος και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ακόμη και αν επιβληθούν αυστηρότερες κυρώσεις στη Ρωσία ή αν η προσφορά εξαντληθεί και οι χρηματοπιστωτικές αγορές κατασχεθούν.
Η κεντρική τράπεζα για τις 19 χώρες που μοιράζονται το ευρώ βλέπει τον πληθωρισμό πάνω από τον στόχο της στο 2% φέτος και το επόμενο σε οποιοδήποτε σενάριο.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους