Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι γεωπολιτικές της συνέπειες, ωθούν ορισμένες χώρες να μελετήσουν νέους τρόπους τιμολόγησης του πετρελαίου, όχι σε δολάρια, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών του Κατάρ.
Ο Μοχάμεντ μπιν Αμπντουλραχμάν Αλ-Θάνι μίλησε στο CNBC στο απόηχο δημοσιεύματος της Wall Street Journal ότι η Σαουδική Αραβία βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με την Κίνα για να δεχτεί γιουάν αντί για δολάρια για πετρέλαιο που αγοράζει το Πεκίνο.
Συνέπειες
Ο Αλ-Θάνι είπε ότι δεν περιμένει ότι ένα τέτοιο σύστημα θα εισαχθεί βραχυπρόθεσμα, αλλά τόνισε ότι οι οικονομικές συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία πλήττουν σκληρά ορισμένες χώρες.
«Ειλικρινά μιλώντας, κοιτάξτε τι συμβαίνει και τη δυναμική γύρω μας αυτή τη στιγμή. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πολλές άλλες χώρες που είναι δυσαρεστημένες με αυτό που συνέβη και τις συνέπειες της ουκρανορωσικής κρίσης, ειδικά τις οικονομικές συνέπειες», είπε.
«Και θα ψάξουν και θα εξερευνήσουν ένα παράλληλο σύστημα [τιμολόγησης του πετρελαίου] … που θα τους αντισταθμίσει, τουλάχιστον, οικονομικά. Καθώς λοιπόν ζούμε μια μετάβαση, αυτή η μετάβαση δεν θα είναι μόνο μια πολιτική μετάβαση, αλλά είναι και μια οικονομική μετάβαση».
Την περασμένη εβδομάδα, ο Γκαλ Λουφτ, συνδιευθυντής του Ινστιτούτου για την Ανάλυση της Παγκόσμιας Ασφάλειας, είπε στο CNBC ότι οι σκληρές οικονομικές κυρώσεις των ΗΠΑ θα μπορούσαν να ωθήσουν τις χώρες μακριά από το δολάριο – το νόμισμα στο οποίο τιμολογείται συνήθως το πετρέλαιο.
Οι κυρώσεις
Οι κυρώσεις περιλαμβάνουν ουσιαστικά το πάγωμα των αποθεματικών της κεντρικής τράπεζας της Ρωσίας και την αποσύνδεση της Ρωσίας από το διατραπεζικό σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων, SWIFT .
«Από τη μια πλευρά, κυρώσεις δεξιά και αριστερά. Από την άλλη πλευρά, θέλετε οι χώρες να αγοράσουν τα ομόλογά σας και να χρηματοδοτήσουν το χρέος σας. Αυτό δεν είναι ένα βιώσιμο σενάριο», είπε ο Λουφτ.
Ο Αλ-Θάνι του Κατάρ είπε επίσης ότι η χώρα διεξάγει συνομιλίες με ευρωπαϊκές χώρες για την ενίσχυση των προμηθειών φυσικού αερίου.
«Ενισχύουμε και βοηθάμε ορισμένους ευρωπαίους εταίρους που αρχίζουν να υποφέρουν από κάποιες ελλείψεις φυσικού αερίου… με την περιορισμένη ποσότητα που έχουμε», είπε, τονίζοντας ότι η πλειονότητα των συμβολαίων της για φυσικό αέριο είναι μακροπρόθεσμη και έτσι δεν μπορεί να αλλάξει.
Latest News
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος