Το φράγμα των 355 εκατ. dwt, έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).
Ειδικότερα τον Μάρτιο του 2022, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελείται από 4.140 πλοία (άνω των 1.000 gt) που έχουν μεταφορική ικανότητα 355,34 εκατ. dwt.
Σε αριθμό πλοίων το ιστορικό ρεκόρ ανήκει πίσω στο 2008 όταν ο ελληνόκτητος στόλος αποτελούνταν από 4.173 με μεταφορική ικανότητα όμως σχεδόν 100 εκατ. dwt λιγότερη (260.929.221 dwt) γεγονός που δείχνει τη συνεχή αύξηση του μέσου μεγέθους ανά πλοίο.
Σε σύγκριση με πέρσι ο ελληνικών συμφερόντων στόλος, μετράει 102 πλοία περισσότερα και 4,87 εκατ. επιπλέον dwt . Τα δεδομένα περιλαμβάνουν και 167 υπό παραγγελία πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16,26 εκατ. dwt.
Ανά κατηγορία πλοίων οι διαφορές του μεριδίου των Ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστού του παγκόσμιου στόλου της αντίστοιχης κατηγορίας είναι μικρές σε σύγκριση με πέρυσι με εξαίρεση τα πλοία μεατφοράς αερίου όπου το μερίδιο των ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστό του παγκοσμίου στόλου, «πέταξε» στο 15% φέτος έναντι 11,2% πέρυσι σε όρους dwt. Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 25,3% του παγκοσμίου στόλου δεξαμενοπλοίων σε όρους dwt (26,4% πέρυσι), ενώ τα φορτηγά (bulk carriers – Ore) το 17% (16,8% πέρυσι), και τα containerships το 5,6% (7,5% πέρυσι). Στο σύνολο του ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 15,3%, του παγκοσμίου στόλου με όρους μεταφορικής ικανότητας.
Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών συμφερόντων πλοίων, άνω των 1.000 g.t. είναι κατά 2,4 έτη μικρότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Πιο συγκεκριμένα είναι στα 12,3 έτη από 14,7 έτη ο παγκόσμιος μέσος όρος.
Την ίδια περίοδο ωστόσο το ελληνικό νηολόγιο μειώθηκε περαιτέρω καθώς ελληνική σημαία έχουν υψωμένη 570 πλοία, 59,61 εκατ. dwt, μειωμένα κατά 14 πλοία ή 2,7 εκατ. dwt σε σχέση με πέρσι.
Η σημαία της Λιβερίας συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις μεταξύ των ελλήνων εφοπλιστών με 1.014 πλοία , 90.031.049 dwt και ακολουθεί αυτή των Νησιών Μάρσαλ με 1.009 πλοία , 79.756.562 dwt.
Τέλος ο αμερικανικός νηογνώμονας (ABS) συγκεντρώνει τα περισσότερα ελληνόκτητα πλοία (175) και ακολουθεί ο βρετανικός (Lloyd’s Register) με 111 ελληνόκτητα πλοία και ο DNV με 78 πλοία.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους