
Το να κερδίσεις ένα βραβείο Όσκαρ θεωρείται συχνά η πιο διάσημη τιμή που μπορεί να λάβει ένας ηθοποιός ή άλλος επαγγελματίας του κινηματογράφου στο Χόλιγουντ.
Η απόκτηση ενός Όσκαρ μπορεί να επιτρέψει αμέσως στους ηθοποιούς να κερδίσουν έως και 20% περισσότερα χρήματα στο επόμενο έργο τους. Αλλά παρόλο που η απόκτηση του κορυφαίου βραβείου σε μια από τις κορυφαίες κατηγορίες υποκριτικής μπορεί να εκτινάξει την καριέρα ενός/μιας ηθοποιού, το ίδιο το τρόπαιο αξίζει λιγότερο από ένα… φλιτζάνι καφέ.
Αυτό συμβαίνει επειδή η αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, η οποία απονέμει τα βραβεια Όσκαρ, έχει θεσπίσει αυστηρούς κανόνες ώστε να εμποδίσει τους νικητές να επωφεληθούν από την πώληση των τροπαίων τους.
Δεν επιτρέπεται η πώληση
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τους επίσημους κανονισμούς της Ακαδημίας, οι νικητές δεν επιτρέπεται να «πουλήσουν ή να διαθέσουν με άλλον τρόπο το αγαλματίδιο του Όσκαρ… χωρίς προηγουμένως να προσφερθούν να το πουλήσουν στην Ακαδημία για το ποσό του 1 δολαρίου».
Και αν ένας βραβευμένος με Όσκαρ πεθάνει και μεταβιβάσει το βραβείο του στα παιδιά του, οι κληρονόμοι του πρέπει επίσης να τηρούν τους ίδιους κανόνες και δεν μπορούν να πουλήσουν ή να χαρίσουν το αγαλματίδιο.
Αυτοί οι κανόνες εισήχθησαν για πρώτη φορά το 1951 και ισχύουν για να «διατηρηθεί η ακεραιότητα του συμβόλου των Όσκαρ», αναφέρει η Ακαδημία στα υλικά της.
Τα Όσκαρ που απονεμήθηκαν πριν από την εισαγωγή του κανόνα αυτού απογείωσαν τις τιμές απόκτησής τους από φανατικούς συλλέκτες. Για παράδειγμα, το 1999, ο Μάικλ Τζάκσον πλήρωσε 1,54 εκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας που απονεμήθηκε στο «Όσα παίρνει ο άνεμος», το 1940. Και το 2011, το Όσκαρ του 1942 που απονεμήθηκε στην ταινία «Πολίτης Κέιν», για το σενάριό της, πουλήθηκε σε δημοπρασία για 861.542 δολάρια.
Εκτός από τον περιορισμό του τι μπορούν να κάνουν οι νικητές με τα τρόπαιά τους, η Ακαδημία έχει επίσης «περιορίσει προσεκτικά τις αναπαραγωγές του αγαλματιδίου Όσκαρ». Οι Los Angeles Times ανέφεραν το 2016 ότι η Ακαδημία έχει μηνύσει ζαχαροπλαστεία επειδή έφτιαχναν αντίγραφα σοκολάτας αγαλματιδίων των Όσκαρ, ενώ έχει στραφεί ακόμα και κατά ιστοσελίδων που χρησιμοποιούν το «Όσκαρ» στον τίτλο τους.


Latest News

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Ράιαν Γκόσλινγκ: Από το οσκαρικό La La Land στο Star Wars
Μετά από μήνες συζητήσεων, ο σταρ του Χόλιγουντ Ράιαν Γκόσλινγκ συμφώνησε να πρωταγωνιστήσει στην επερχόμενη ταινία του franchise Star Wars.

Τι είναι Skinnytok και γιατί προσφεύγει το Παρίσι στην Κομισιόν
Το Skinnytok είναι μία νέα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία τάση που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

ΕΕ: Με δύο ογκολογικά φάρμακα ξεκίνησε η πρώτη κοινή αξιολόγηση τεχνολογιών υγείας
Η κοινή αξιολόγηση θα είναι έτοιμη σε 30 μέρες από την χορήγηση άδειας κυκλοφορίας των φαρμάκων από την Επιτροπή

Γκαλερίστας στη Φλόριντα κατηγορείται για πώληση πλαστών έργων του Γουόρχολ
Ο Λέσλι Ρόμπερτς, ιδιοκτήτης της Miami Fine Art Gallery, που πωλούσε τους πλαστούς Άντι Γουόρχολ θα μπορούσε τώρα να περάσει μια δεκαετία πίσω από τα κάγκελα.