![Επικίνδυνα απόβλητα: Κατά 500% έχει αυξηθεί η διασυνοριακή διακίνηση τα τελευταία 30 χρόνια [μελέτη]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/1053335_b.jpg)
Τον πιο ολοκληρωμένο “χάρτη” της διασυνοριακής μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων ανά τον κόσμο παρουσίασαν επιστήμονες σε μελέτη τους στο περιοδικό “Nature Communications”. Κάνουν λόγο για έναν πραγματικό Παγκόσμιο Ιστό Αποβλήτων (World-Wide Waste Web), σε μια προφανή αναλογία με τον παγκόσμιο ιστό WWW του διαδικτύου.
Περίπου 7 έως 10 δισεκατομμύρια τόνοι αποβλήτων παράγονται κάθε χρόνο παγκοσμίως και από αυτούς οι 300 έως 500 τόνοι θεωρούνται επικίνδυνα απόβλητα, που είναι τοξικά, εύφλεκτα, εκρηκτικά, διαβρωτικά ή ενέχουν βιολογικούς κινδύνους. Κατά τα τελευταία 30 χρόνια εκτιμάται ότι το εμπόριο διακινούμενων επικίνδυνων αποβλήτων έχει αυξηθεί κατά 500%.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ισπανό Ερνέστο Εστράδα του Ινστιτούτου Διεπιστημονικής Φυσικής και Ολοκληρωμένων Συστημάτων στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα, ανέλυσαν δεδομένα της περιόδου 2001-2019, καταγράφοντας τη διακίνηση 108 κατηγοριών επικίνδυνων αποβλήτων μεταξύ διαφόρων χωρών.
Εντοπίστηκαν 28 χώρες υψηλού κινδύνου για κορεσμό αποβλήτων, με συνέπεια ακατάλληλες συνθήκες διαχείρισης των επικίνδυνων υλικών και πιθανούς κινδύνους περιβαλλοντικής ρύπανσης και επιπτώσεων στην ανθρώπινη υγεία. Ανάμεσα στις χώρες που εισάγουν μεγάλους όγκους τέτοιων αποβλήτων, είναι το Μεξικό, η Ινδία και το Ουζμπεκιστάν.
Ορισμένες ανεπτυγμένες χώρες, σύμφωνα με τη μελέτη, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ, έχουν εξελιχτεί από πιο ισορροπημένες ροές αποβλήτων στο παρελθόν, στο να έχουν πια μετατραπεί κατά βάση σε “καθαρούς”εξαγωγείς αποβλήτων. Η Κίνα παραμένει πάντως εδώ και καιρό ο Νο 1 καθαρός εξαγωγέας τέτοιων αποβλήτων.
Παρόλο που υπάρχουν σημαντικά οικονομικά κίνητρα για τις χώρες εισαγωγής αποβλήτων, οι τελευταίες συχνά δυσκολεύονται να διαχειριστούν σωστά τα απόβλητα από άποψη προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, καθώς ολοένα συχνότερα ο όγκος των εισαγομένων αποβλήτων ξεπερνά τις εγχώριες δυνατότητες για διαχείριση και επεξεργασία τους.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων