![Επικίνδυνα απόβλητα: Κατά 500% έχει αυξηθεί η διασυνοριακή διακίνηση τα τελευταία 30 χρόνια [μελέτη]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/1053335_b.jpg)
Τον πιο ολοκληρωμένο “χάρτη” της διασυνοριακής μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων ανά τον κόσμο παρουσίασαν επιστήμονες σε μελέτη τους στο περιοδικό “Nature Communications”. Κάνουν λόγο για έναν πραγματικό Παγκόσμιο Ιστό Αποβλήτων (World-Wide Waste Web), σε μια προφανή αναλογία με τον παγκόσμιο ιστό WWW του διαδικτύου.
Περίπου 7 έως 10 δισεκατομμύρια τόνοι αποβλήτων παράγονται κάθε χρόνο παγκοσμίως και από αυτούς οι 300 έως 500 τόνοι θεωρούνται επικίνδυνα απόβλητα, που είναι τοξικά, εύφλεκτα, εκρηκτικά, διαβρωτικά ή ενέχουν βιολογικούς κινδύνους. Κατά τα τελευταία 30 χρόνια εκτιμάται ότι το εμπόριο διακινούμενων επικίνδυνων αποβλήτων έχει αυξηθεί κατά 500%.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ισπανό Ερνέστο Εστράδα του Ινστιτούτου Διεπιστημονικής Φυσικής και Ολοκληρωμένων Συστημάτων στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα, ανέλυσαν δεδομένα της περιόδου 2001-2019, καταγράφοντας τη διακίνηση 108 κατηγοριών επικίνδυνων αποβλήτων μεταξύ διαφόρων χωρών.
Εντοπίστηκαν 28 χώρες υψηλού κινδύνου για κορεσμό αποβλήτων, με συνέπεια ακατάλληλες συνθήκες διαχείρισης των επικίνδυνων υλικών και πιθανούς κινδύνους περιβαλλοντικής ρύπανσης και επιπτώσεων στην ανθρώπινη υγεία. Ανάμεσα στις χώρες που εισάγουν μεγάλους όγκους τέτοιων αποβλήτων, είναι το Μεξικό, η Ινδία και το Ουζμπεκιστάν.
Ορισμένες ανεπτυγμένες χώρες, σύμφωνα με τη μελέτη, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ, έχουν εξελιχτεί από πιο ισορροπημένες ροές αποβλήτων στο παρελθόν, στο να έχουν πια μετατραπεί κατά βάση σε “καθαρούς”εξαγωγείς αποβλήτων. Η Κίνα παραμένει πάντως εδώ και καιρό ο Νο 1 καθαρός εξαγωγέας τέτοιων αποβλήτων.
Παρόλο που υπάρχουν σημαντικά οικονομικά κίνητρα για τις χώρες εισαγωγής αποβλήτων, οι τελευταίες συχνά δυσκολεύονται να διαχειριστούν σωστά τα απόβλητα από άποψη προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, καθώς ολοένα συχνότερα ο όγκος των εισαγομένων αποβλήτων ξεπερνά τις εγχώριες δυνατότητες για διαχείριση και επεξεργασία τους.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική