Τον πιο ολοκληρωμένο “χάρτη” της διασυνοριακής μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων ανά τον κόσμο παρουσίασαν επιστήμονες σε μελέτη τους στο περιοδικό “Nature Communications”. Κάνουν λόγο για έναν πραγματικό Παγκόσμιο Ιστό Αποβλήτων (World-Wide Waste Web), σε μια προφανή αναλογία με τον παγκόσμιο ιστό WWW του διαδικτύου.
Περίπου 7 έως 10 δισεκατομμύρια τόνοι αποβλήτων παράγονται κάθε χρόνο παγκοσμίως και από αυτούς οι 300 έως 500 τόνοι θεωρούνται επικίνδυνα απόβλητα, που είναι τοξικά, εύφλεκτα, εκρηκτικά, διαβρωτικά ή ενέχουν βιολογικούς κινδύνους. Κατά τα τελευταία 30 χρόνια εκτιμάται ότι το εμπόριο διακινούμενων επικίνδυνων αποβλήτων έχει αυξηθεί κατά 500%.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ισπανό Ερνέστο Εστράδα του Ινστιτούτου Διεπιστημονικής Φυσικής και Ολοκληρωμένων Συστημάτων στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα, ανέλυσαν δεδομένα της περιόδου 2001-2019, καταγράφοντας τη διακίνηση 108 κατηγοριών επικίνδυνων αποβλήτων μεταξύ διαφόρων χωρών.
Εντοπίστηκαν 28 χώρες υψηλού κινδύνου για κορεσμό αποβλήτων, με συνέπεια ακατάλληλες συνθήκες διαχείρισης των επικίνδυνων υλικών και πιθανούς κινδύνους περιβαλλοντικής ρύπανσης και επιπτώσεων στην ανθρώπινη υγεία. Ανάμεσα στις χώρες που εισάγουν μεγάλους όγκους τέτοιων αποβλήτων, είναι το Μεξικό, η Ινδία και το Ουζμπεκιστάν.
Ορισμένες ανεπτυγμένες χώρες, σύμφωνα με τη μελέτη, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ, έχουν εξελιχτεί από πιο ισορροπημένες ροές αποβλήτων στο παρελθόν, στο να έχουν πια μετατραπεί κατά βάση σε “καθαρούς”εξαγωγείς αποβλήτων. Η Κίνα παραμένει πάντως εδώ και καιρό ο Νο 1 καθαρός εξαγωγέας τέτοιων αποβλήτων.
Παρόλο που υπάρχουν σημαντικά οικονομικά κίνητρα για τις χώρες εισαγωγής αποβλήτων, οι τελευταίες συχνά δυσκολεύονται να διαχειριστούν σωστά τα απόβλητα από άποψη προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, καθώς ολοένα συχνότερα ο όγκος των εισαγομένων αποβλήτων ξεπερνά τις εγχώριες δυνατότητες για διαχείριση και επεξεργασία τους.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες