
Mε άνοδο τζίρου και καθαρών κερδών, σε σχέση με το 2020, έκλεισε η χρήση 2021 για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), ενώ και σε ενοποιημένο επίπεδο τα μεγέθη παρουσίασαν συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε 77,9 εκατ. ευρώ (με τα έσοδα της ιδρυθείσας τον Νοέμβριο του 2020 θυγατρικής «ThPA Sofia» να διαμορφώνονται σε 1 εκατ.). Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 33,4 εκατ. και τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 19,8 εκατ.
Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ ΑΕ καθεαυτήν, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε 76,9 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 71,7 εκατ. το 2020 (+7,2%), με 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα να προέρχονται από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (+2,7%) και 3,3 εκατ. από τον σταθμό συμβατικού φορτίου (+16,3%).
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από 33,9 εκατ. το 2020 σε 37,0 εκατ. το 2021, αυξημένα κατά 9%. Τα δε λειτουργικά κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν, από 30,9 εκατ. το 2020 σε 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων. Τα δε καθαρά κέρδη μετά φόρων σημείωσαν αύξηση κατά 5% σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκαν σε 21,1 εκατ. το 2021.
Η διακίνηση
Η διακίνηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461.000 TEUs (σ.σ. Μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) το 2020 σε 471.000 TEUs το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
Οι δύο νέοι γερανοί
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε 17,4 εκατ., έναντι 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS), που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε 1,50 ευρώ.
Αισιοδοξία
«Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του λιμένος Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα» σημείωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος.
Υπενθύμισε δε, ότι στις αρχές του 2022 υπεγράφη συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας -όπως είπε- τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
«Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικού προορισμού κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021 (σ.σ. και μίας το 2020). Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».


Latest News

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας