
Mε άνοδο τζίρου και καθαρών κερδών, σε σχέση με το 2020, έκλεισε η χρήση 2021 για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), ενώ και σε ενοποιημένο επίπεδο τα μεγέθη παρουσίασαν συνολική αύξηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε 77,9 εκατ. ευρώ (με τα έσοδα της ιδρυθείσας τον Νοέμβριο του 2020 θυγατρικής «ThPA Sofia» να διαμορφώνονται σε 1 εκατ.). Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 33,4 εκατ. και τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 19,8 εκατ.
Αναφορικά με τα μεγέθη της ΟΛΘ ΑΕ καθεαυτήν, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε 76,9 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 71,7 εκατ. το 2020 (+7,2%), με 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα να προέρχονται από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (+2,7%) και 3,3 εκατ. από τον σταθμό συμβατικού φορτίου (+16,3%).
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από 33,9 εκατ. το 2020 σε 37,0 εκατ. το 2021, αυξημένα κατά 9%. Τα δε λειτουργικά κέρδη (EBITDA) επίσης αυξήθηκαν, από 30,9 εκατ. το 2020 σε 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3%, κυρίως λόγω των αυξημένων διακινούμενων όγκων. Τα δε καθαρά κέρδη μετά φόρων σημείωσαν αύξηση κατά 5% σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκαν σε 21,1 εκατ. το 2021.
Η διακίνηση
Η διακίνηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε συνολικά κατά 2,2%, από 461.000 TEUs (σ.σ. Μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) το 2020 σε 471.000 TEUs το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, ο όγκος διακίνησης συμβατικού φορτίου αυξήθηκε σημαντικά, συγκεκριμένα κατά 13,3%, από 3.714 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, κυρίως λόγω αύξησης του όγκου νικελίου και άνθρακα. Οι προσεγγίσεις πλοίων αυξήθηκαν συνολικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
Οι δύο νέοι γερανοί
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 2021 ανήλθε σε 17,4 εκατ., έναντι 8,1 εκατ. το 2020, που αποδίδεται κυρίως στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φόρτωσης και εκφόρτωσης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολών για την αγορά δύο νέων γερανών (STS), που θα είναι σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα τον Ιούλιο του 2022.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε 1,50 ευρώ.
Αισιοδοξία
«Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του λιμένος Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα» σημείωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος.
Υπενθύμισε δε, ότι στις αρχές του 2022 υπεγράφη συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας -όπως είπε- τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
«Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικού προορισμού κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021 (σ.σ. και μίας το 2020). Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».


Latest News

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW