
Κατέβασαν ταχύτητα οι αγοραπωλησίες πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.
Από τις αρχές του έτους μέχρι και τις 27 Μαρτίου φέτος, άλλαξαν χέρια 453 πλοία έναντι 520 πλοίων πέρυσι, με τους Έλληνες εφοπλιστές να παραμένουν βέβαια οι πιο δραστήριοι και πρωταγωνιστές των εξελίξεων, και να εστιάζουν στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Συγκρίσεις
Ειδικότερα τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα απέκτησαν στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, 67 πλοία (το 15% του συνόλου) εκ των οποίων 31 ήταν bulker και 33 δεξαμενόπλοια, επενδύοντας συνολικά 1,23 δις. δολ., ή το 14% των συνολικών κεφαλαίων που διατέθηκαν για αγορές πλοίων.
Πέρυσι την ίδια περίπου περίοδο οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αγοράσει 129 πλοία επενδύοντας 2,1 δις. δολ. δίνοντας όμως περισσότερο έμφαση στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καθώς είχαν ααποκτήσει πάνω από 80 πλοία αυτής της κατηγορίας.
Όπως συμβαίνει σταθερά τα τελευταία χρόνια μετά τους Έλληνες την πιο έντονη δραστηριότητα τις αγοραπωλησίες επιδεικνύουν οι κινέζοι εφοπλιστές οι οποίοι στη διάρκειας του πρώτου τριμήνου φέτος απέκτησαν 47 πλοία εκ των οποίων τα 31 bulkers επενδύοντας μόλις 0,89 δις. δολ.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.