Μεγάλα κοιτάσματα τα οποία εάν αξιοποιηθούν θα μπορούν μακροπρόθεσμα να καλύψουν ακόμη και το 15% με 20% των αναγκών ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να υπάρχουν στην Ελλάδα, από την Κέρκυρα έως την Κρήτη και το Καστελλόριζο, ήταν η αποκάλυψη που έγινε στο συνέδριο του Οικονομικού Ταχυδρόμου (ΟΤ Forum) για την οικονομία, την πολιτική και την ενέργεια.
Ο κ. Γιάννης Γρηγορίου, Αντιπρόεδρος του Continental Europe Energy Council, αποκάλυψε ότι τα κοιτάσματα αυτά σύμφωνα με μελέτες της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων -ΕΔΕΥ και του Greek Energy Forum –GEF, στη χώρα μας μπορεί να υπάρχουν 70 με 90 τρις κυβικά πόδια -ή 2 με 2,5 τρις κυβικά μέτρα- φυσικού αερίου τα οποία εάν αξιοποιηθούν επαρκώς μπορεί να αποτελέσουν ενεργειακό θησαυρό. Για να γίνει αυτό και να συνεχίσουν να δείχνουν ενδιαφέρον εταιρείες κολοσσοί στο χώρο της παγκόσμιας ενέργειας που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην αξιοποίησή τους, όπως σημείωσε ο ίδιος, το ζητούμενο είναι να υπάρχει διαχρονική πολιτική βούληση και υιοθέτηση ανάλογης ενεργειακής στρατηγικής από όλες τις κυβερνήσεις. Μιλώντας στους δημοσιογράφους της AlterEgoMedia Νίκο Φιλιππίδη και Χρήστο Κολώνα που συντόνισαν τη συζήτηση με θέμα «Έρευνες υδρογονανθράκων και Αγωγοί φυσικού αερίου στη Ν.Α. Μεσόγειο», ο κ. Γρηγορίου εξέφρασε επίσης την εκτίμηση ότι σήμερα το Ισραήλ εκτιμά περισσότερο τη σχέση του με την Ελλάδα και για το θέμα της ενέργειας, παρά την προσπάθεια προσέγγισης που έχει κάνει η Τουρκία η οποία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την κατάσταση για τους δικούς της λόγους.
Για την πλήρη αξιοποίηση κοιτασμάτων που μπορεί να βρεθούν στην Ελλάδα απαιτούνται τουλάχιστον 3,5 χρόνια τα οποία είναι το μίνιμουμ για να προχωρήσει το έργο και η εκμετάλλευση κοιτασμάτων, όπως σημείωσε από την πλευρά του μιλώντας στο συνέδριο ο Δρ Σπύρος Μπέλλας, Γεωλόγος, Κύριος Ερευνητής στο Ινστιτούτο Γεωενέργειας του Ιδρύματος Έρευνας και Τεχνολογίας (ΙΓ/ΙΤΕ) στην Κρήτη. Ο ίδιος επεσήμανε ότι δεν έχει χαθεί η ευκαιρία για την αξιοποίηση μεγάλων δυνητικών κοιτασμάτων και πως ανοίγοντας το σχετικό κεφάλαιο ξανά, η δυνατότητα εξεύρεσης συνεργατών σε κοινοπρακτικά σχήματα θα βοηθούσε να υπάρξει για να υπάρξει πρόοδος, όπως και να δοθούν σχετικές παρατάσεις σε αδειοδοτήσεις κλπ.
Από την πλευρά του ο Καθηγητής Θεόδωρος Τσακίρης, Επίκουρος Καθηγητής Γεωπολιτικής και Ενεργειακής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας εξήρε τη μεγάλη σημασία που θα είχε για την Ελλάδα η κατασκευή του αγωγού EastMed παρά τις δυσκολίες που φαίνονται σήμερα να υπάρχουν. Όπως ανέφερε στο συνέδριο του ΟΤ, υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι υπέρ της ανάπτυξης και κατασκευής του EastMed.
Πρώτον, οι συνθήκες ενεργειακής κρίσης από τον πόλεμο στην Ουκρανία δημιουργούν μια νέα κατάσταση για τη ζήτηση φυσικού αερίου και την υποκατάσταση του ρωσικού. Δεύτερον, ο αγωγός μπορεί να κατασκευαστεί ως υποδομή μεταφοράς και υδρογόνου. Με τον τρόπο αυτό θα είναι μεσομακροπρόθεσμα συμβατός με την ενεργειακή μετάβαση και θα βοηθήσει τόσο το περιβάλλον όσο και θα βγάλει το κόστος του. Τέλος, ένας τέτοιος αγωγός θα προσέφερε σημαντική στρατηγική διαφοροποίησης πηγών ενέργειας ή χωρών από όπου περνούν οι αγωγοί –και κυρίως θα προσέφερε στρατηγική διαφοροποίησης έναντι της Ρωσίας και της Τουρκίας, όπως ανέφερε.
Αναφορικά με τα κοιτάσματα στην Ελλάδα ο Δρ Σπύρος Μπέλλας από την πλευρά του επεσήμανε ότι μετά τις ήδη υπάρχουσες έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Ελλάδα, οι στόχοι που έχουν αναδειχτεί είναι ικανοποιητικοί για να γίνουν περαιτέρω διερευνητικές γεωτρήσεις στη χώρα μας. Οι στόχοι, όπως είπε είναι αρκετοί και προσδιορίζονται σε οκτώ με δέκα στην κάθε περιοχή της Κρήτης, σε τρεις με τέσσερις στο Ιόνιο και άλλοι τόσοι στην περιοχή του Κυπαρισσιακού. Το φυσικό αέριο γενικά μπορεί να συνεισφέρει ως προς την επίτευξη και περιβαλλοντικών στόχων σε δεύτερο χρόνο, αφού έχει χαρακτηριστεί ως ενεργειακό καύσιμο για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως είπε.
Το συνέδριο του ΟΤ πραγματοποιήθηκε σήμερα για δεύτερη ημέρα, με την καρδιά της Οικονομίας – και όχι μόνο – «να χτυπά» στην ιστορική έδρα του Χρηματιστηρίου, στην οδό Σοφοκλέους.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης