Την ιδέα της δημιουργίας ενός αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Ιταλίας και Ισπανίας συζήτησε ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι με τον Ισπανό πρωθυπουργό Πέντρο Σάντσεθ, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ενεργειακής θωράκισης, όχι μόνο των κρατών τους, αλλά και της Ευρώπης συνολικά.
Την πληροφορία μετάφερε σε δηλώσεις του ο ίδιος ο Ιταλός πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως οι δύο άντρες συζήτησαν το θέμα σε συνάντηση τους στη Ρώμη, αλλά και στο πρόσφατο ευρωπαϊκό συμβούλιο.
Η Ισπανία έχει το μεγαλύτερο σύστημα επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου σε όλη την Ευρώπη, διαθέτοντας τον υψηλότερο αριθμό τερματικών σταθμών LNG. Όμως, το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει τρόπο να μεταφέρει γρήγορα το φυσικό αέριο προς την υπόλοιπη Ευρώπη, με τη μεταφορά και από τα Πυρηναία να καθυστερεί εντείνοντας το πρόβλημα στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Διαβάστε επίσης: Πούτιν: Από αύριο οι πληρωμές σε ρούβλια αλλιώς τέλος το φυσικό αέριο
Με τα νέα δεδομένα, λοιπόν, που δημιουργεί ο πόλεμος και ο στρατηγικός στόχος της ενεργειακής απεξάρτησης της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο, οι μεσογειακές χώρες μπορούν να παίξουν στρατηγικό ρόλο. Σε αυτό ακριβώς αναφέρθηκε στις δηλώσεις του ο Ιταλός πρωθυπουργός σχολιάζοντας πως «οι νότιες χώρες της Μεσογείου συνειδητοποιούν τώρα πως μπορούν να εξελιχτούν σε πολύ σημαντικά hubs αερίου, όπως και υδρογόνου».
Όπως εξήγησε, αν και η αντικατάσταση των ρωσικών ροών σε ποσοστό 30% με 40% μπορεί να επιτευχθεί γρήγορα, η υπόλοιπη ποσότητα θα είναι πολύ πιο δύσκολο να αντικατασταθεί.
Μάλιστα, ο Ιταλός πρωθυπουργός έκανε μνεία και στη λύση του αγωγού East Med. «Υπάρχει μια ακόμη υπόθεση, αυτού του αγωγού φυσικού αερίου EastMed… Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μελετήσει την σκοπιμότητα του αγωγού» τόνισε. Πραγματικά η Ιταλία φαίνεται πως πιέζει εσχάτως για την επανεκκίνηση του συγκεκριμένου αγωγού που είναι ικανός να μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω της διαδρομής Ισραήλ, Κύπρος, Ελλάδα, Ιταλία.
Από την πλευρά της η Ισπανία φαίνεται δεκτική στην ιδέα του αγωγού με την Ιταλία, αν και η συζήτηση είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Στο μεταξύ, η ισπανική εταιρεία μεταφοράς Enagas επεξεργάζεται σενάρια και λύσεις σε συνεργασία και με γειτονικές χώρες, ώστε να αυξήσει την διασύνδεση της Ισπανίας για τη μεταφορά φυσικού αερίου και υδρογόνου προς την ηπειρωτική Ευρώπη.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;