
Εκατοντάδες νάρκες έχουν τοποθετηθεί κοντά στις ακτές της Ουκρανίας, κάποιες εκ των οποίων φέρονται να έχουν αποκοπεί από τις άγκυρες που τις συγκρατούσαν και να πλέουν στα ανοιχτά της Μαύρης Θάλασσας, αποτελώντας κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα.
Για το θέμα αυτό, Κίεβο και Μόσχα αλληλοκατηγορούνται, με την ουκρανική πλευρά να δείχνει την Τετάρτη ως υπεύθυνους τους Ρώσους και τη Μόσχα να απαντά την Πέμπτη κατηγορώντας το Κίεβο.
Αλληλοκατηγορίες
Η Μαύρη Θάλασσα είναι ένα σημαντικό ναυτιλιακό πέρασμα για σιτηρά, λάδι και πετρελαιοειδή. Τα ύδατά της μοιράζονται η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Γεωργία και η Τουρκία καθώς και η Ουκρανία και η Ρωσία, οι οποίες βρίσκονται σε πόλεμο από τις 24 Φεβρουαρίου.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Ουκρανίας ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι η Ρωσία τοποθέτησε νάρκες θαλάσσης στη Μαύρη Θάλασσα ως «ανεξέλεγκτα παρασυρόμενα πυρομαχικά», μετατρέποντάς τα «σε ένα de facto όπλο αδιάκριτης δράσης».
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 4 Μαρτίου το ουκρανικό ναυτικό είχε τοποθετήσει περίπου 420 νάρκες αγκύρωσης – 370 στη Μαύρη Θάλασσα και 50 στην Αζοφική.
«Ως αποτέλεσμα των καταιγίδων στη Μαύρη Θάλασσα και λόγω της μη ικανοποιητικής κατάστασης των ναρκών, τα καλώδια που ήταν αγκιστρωμένα στον πυθμένα με άγκυρες έσπασαν σε περίπου 10 περιπτώσεις», ανέφερε το υπουργείο Άμυνας.
«Από τότε, λόγω του ανέμου και των επιφανειακών ρευμάτων οι ουκρανικές νάρκες παρασύρονται ελεύθερα στο δυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας με νότια κατεύθυνση. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πού βρίσκονται».
Απειλή
Η Ρωσία κατηγόρησε την Ουκρανία ότι «με θαλάσσια ναρκοπέδια δημιούργησε μια άμεση απειλή για τα πλοία όλων των χωρών της Μαύρης Θάλασσας». Ουκρανοί αξιωματούχοι δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η υπηρεσία πληροφοριών της Ρωσίας κατηγόρησε την Ουκρανία ότι έβαλε νάρκες για την προστασία των λιμανιών, προειδοποιώντας ότι αρκετές εκατοντάδες από τα εκρηκτικά απομακρύνθηκαν από τη θέση τους αφού έσπασαν τα καλώδια. Το Κίεβο έκανε λόγο για παραπληροφόρηση.
Τις τελευταίες ημέρες τουρκικές και ρουμανικές στρατιωτικές ομάδες καταδύσεων έχουν εμπλακεί στην εξουδετέρωση των αδέσποτων ναρκών στα νερά τους.
Τι λέει η Τουρκία
Το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας ανακοίνωσε ότι δεν έχει ακόμη προσδιορίσει τον αριθμό των παρασυρόμενων ναρκών και το σημείο από το οποίο προήλθαν, και ότι έχει έρθει σε επαφή με τις αρχές της Ουκρανίας και της Ρωσίας.
Ο Tayfun Ozberk, πρώην ανώτερος αξιωματικός του τουρκικού ναυτικού, είπε στο Reuters ότι ήταν δύσκολο να προσδιοριστεί η αξιοπιστία των πληροφοριών για τις νάρκες που ενδέχεται να χρησιμοποίησαν Ρωσία και Ουκρανία.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι βρίσκεται υπό αποκλεισμό για περίπου δύο μήνες, φαίνεται πολύ απίθανο η Ουκρανία να έχει βάλει πρόσφατα νάρκες», είπε ο Ozberk.
Πρόσθεσε ότι είναι απίθανο ακόμη και παλιές νάρκες να ξεκόλλησαν από τις χοντρές αλυσίδες τους σε μεγάλους αριθμούς.
Ο Γιορούκ Ισίκ, γεωπολιτικός αναλυτής από την Κωνσταντινούπολη και επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων Bosphorus Observer, ανέφερε στο Reuters ότι εάν η απειλή των ναρκών γίνει μεγαλύτερη, θα μπορούσε να απαιτηθεί διεθνής παρέμβαση, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας από ισπανικά, ιταλικά, γαλλικά και ελληνικά πλοία.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες του Λονδίνου έχουν διευρύνει την περιοχή των υδάτων που θεωρούν υψηλού κινδύνου στην περιοχή, με το κόστος των ναυτασφαλίστρων να έχει εκτιναχθεί.
Πέντε εμπορικά πλοία χτυπήθηκαν από βλήματα στα ανοικτά των ακτών της Ουκρανίας. Ένα από αυτά βυθίστηκε, ενώ δύο ναυτικοί σκοτώθηκαν.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.