Εκατοντάδες νάρκες έχουν τοποθετηθεί κοντά στις ακτές της Ουκρανίας, κάποιες εκ των οποίων φέρονται να έχουν αποκοπεί από τις άγκυρες που τις συγκρατούσαν και να πλέουν στα ανοιχτά της Μαύρης Θάλασσας, αποτελώντας κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα.
Για το θέμα αυτό, Κίεβο και Μόσχα αλληλοκατηγορούνται, με την ουκρανική πλευρά να δείχνει την Τετάρτη ως υπεύθυνους τους Ρώσους και τη Μόσχα να απαντά την Πέμπτη κατηγορώντας το Κίεβο.
Αλληλοκατηγορίες
Η Μαύρη Θάλασσα είναι ένα σημαντικό ναυτιλιακό πέρασμα για σιτηρά, λάδι και πετρελαιοειδή. Τα ύδατά της μοιράζονται η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Γεωργία και η Τουρκία καθώς και η Ουκρανία και η Ρωσία, οι οποίες βρίσκονται σε πόλεμο από τις 24 Φεβρουαρίου.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Ουκρανίας ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι η Ρωσία τοποθέτησε νάρκες θαλάσσης στη Μαύρη Θάλασσα ως «ανεξέλεγκτα παρασυρόμενα πυρομαχικά», μετατρέποντάς τα «σε ένα de facto όπλο αδιάκριτης δράσης».
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 4 Μαρτίου το ουκρανικό ναυτικό είχε τοποθετήσει περίπου 420 νάρκες αγκύρωσης – 370 στη Μαύρη Θάλασσα και 50 στην Αζοφική.
«Ως αποτέλεσμα των καταιγίδων στη Μαύρη Θάλασσα και λόγω της μη ικανοποιητικής κατάστασης των ναρκών, τα καλώδια που ήταν αγκιστρωμένα στον πυθμένα με άγκυρες έσπασαν σε περίπου 10 περιπτώσεις», ανέφερε το υπουργείο Άμυνας.
«Από τότε, λόγω του ανέμου και των επιφανειακών ρευμάτων οι ουκρανικές νάρκες παρασύρονται ελεύθερα στο δυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας με νότια κατεύθυνση. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πού βρίσκονται».
Απειλή
Η Ρωσία κατηγόρησε την Ουκρανία ότι «με θαλάσσια ναρκοπέδια δημιούργησε μια άμεση απειλή για τα πλοία όλων των χωρών της Μαύρης Θάλασσας». Ουκρανοί αξιωματούχοι δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η υπηρεσία πληροφοριών της Ρωσίας κατηγόρησε την Ουκρανία ότι έβαλε νάρκες για την προστασία των λιμανιών, προειδοποιώντας ότι αρκετές εκατοντάδες από τα εκρηκτικά απομακρύνθηκαν από τη θέση τους αφού έσπασαν τα καλώδια. Το Κίεβο έκανε λόγο για παραπληροφόρηση.
Τις τελευταίες ημέρες τουρκικές και ρουμανικές στρατιωτικές ομάδες καταδύσεων έχουν εμπλακεί στην εξουδετέρωση των αδέσποτων ναρκών στα νερά τους.
Τι λέει η Τουρκία
Το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας ανακοίνωσε ότι δεν έχει ακόμη προσδιορίσει τον αριθμό των παρασυρόμενων ναρκών και το σημείο από το οποίο προήλθαν, και ότι έχει έρθει σε επαφή με τις αρχές της Ουκρανίας και της Ρωσίας.
Ο Tayfun Ozberk, πρώην ανώτερος αξιωματικός του τουρκικού ναυτικού, είπε στο Reuters ότι ήταν δύσκολο να προσδιοριστεί η αξιοπιστία των πληροφοριών για τις νάρκες που ενδέχεται να χρησιμοποίησαν Ρωσία και Ουκρανία.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι βρίσκεται υπό αποκλεισμό για περίπου δύο μήνες, φαίνεται πολύ απίθανο η Ουκρανία να έχει βάλει πρόσφατα νάρκες», είπε ο Ozberk.
Πρόσθεσε ότι είναι απίθανο ακόμη και παλιές νάρκες να ξεκόλλησαν από τις χοντρές αλυσίδες τους σε μεγάλους αριθμούς.
Ο Γιορούκ Ισίκ, γεωπολιτικός αναλυτής από την Κωνσταντινούπολη και επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων Bosphorus Observer, ανέφερε στο Reuters ότι εάν η απειλή των ναρκών γίνει μεγαλύτερη, θα μπορούσε να απαιτηθεί διεθνής παρέμβαση, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας από ισπανικά, ιταλικά, γαλλικά και ελληνικά πλοία.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες του Λονδίνου έχουν διευρύνει την περιοχή των υδάτων που θεωρούν υψηλού κινδύνου στην περιοχή, με το κόστος των ναυτασφαλίστρων να έχει εκτιναχθεί.
Πέντε εμπορικά πλοία χτυπήθηκαν από βλήματα στα ανοικτά των ακτών της Ουκρανίας. Ένα από αυτά βυθίστηκε, ενώ δύο ναυτικοί σκοτώθηκαν.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση