![Ρύπανση: Στις ευρωπαϊκές πόλεις, σχεδόν κανείς δεν γλιτώνει από τα μικροσωματίδια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/h0425029.jpg)
Παρά τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την ανάσχεση της Covid-19, το 96% των κατοίκων αστικών κέντρων στην ΕΕ το 2020 ήταν εκτεθειμένο σε μικροσωματίδια άνω των επιτρεπτών ορίων, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (ΕΟΠ).
«Το 96% του αστικού πληθυσμού ήταν εκτεθειμένο σε μικροσωματίδια (PM2,5) σε ποσοστό μεγαλύτερο του ετήσιου μέσου όρου των 5 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο που συνιστά ο ΠΟΥ», ο οποίος αυστηροποίησε τις συστάσεις του στα τέλη Σεπτεμβρίου, σημείωσε ο ΕΟΠ.
Μόνο στην Εσθονία δεν ξεπεράστηκε το όριο του ΠΟΥ για την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Οι ευρωπαϊκοί κανόνες είναι ωστόσο λιγότερο αυστηροί και έχουν οριστεί στα 15 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο για τα μικροσωματίδια, κάτι που σημαίνει ότι λίγο πάνω από το 1% των κατοίκων αστικών περιοχών στην ΕΕ ξεπερνά αυτό το όριο.
Σύμφωνα με την έκθεση, στην ανατολική Ευρώπη και την Ιταλία καταγράφεται η μεγαλύτερη συγκέντρωση μικροσωματιδίων και καρκινογόνου βενζοπυρένιου λόγω της καύσης κάρβουνου και ξύλου για τη θέρμανση και για τη βιομηχανική παραγωγή.
Τα lockdown είχαν θετική επίδραση στην ποιότητα του αέρα, του οποίου η ρύπανση προκαλεί αναπνευστικά και καρδιαγγειακά προβλήματα.
«Τα δεδομένα δείχνουν ότι τα μέτρα που υιοθετήθηκαν το 2020 για την ανάσχεση της εξάπλωσης της Covid-19 προκάλεσαν μείωση της δραστηριότητας στις οδικές, τις θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές, γεγονός που οδήγησε σε μείωση των εκπομπών που μολύνουν την ατμόσφαιρα», αποκάλυψε ο ευρωπαϊκός οργανισμός.
Αν και τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου μειώθηκαν ως άμεση συνέπεια των περιορισμών, έως και κατά 70% τον Απρίλιο του 2020, το 89% των κατοίκων αστικών κέντρων στην ΕΕ παρέμενε εκτεθειμένο σε επίπεδα υψηλότερα από αυτά που συνιστά ο ΠΟΥ. Βάσει των ευρωπαϊκών κριτηρίων το ποσοστό αυτό ανέρχεται μόλις στο 1%.
Σε ό,τι αφορά το όζον, 21 ευρωπαϊκές χώρες –εκ των οποίων οι 15 είναι μέλη της ΕΕ– σε σύνολο 37 που εξετάστηκαν ξεπέρασαν το όριο βάσει των ευρωπαϊκών προτύπων. Αν ακολουθηθούν τα πρότυπα του ΠΟΥ όλες οι χώρες της Ευρώπης ξεπέρασαν το όριο.
Όπως αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, η ατμοσφαιρική ρύπανση ευθύνεται κάθε χρόνο για επτά εκατομμύρια πρόωρους θανάτους σε παγκόσμιο επίπεδο, αριθμός που πλησιάζει τους νεκρούς λόγω του καπνίσματος ή της κακής διατροφής.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρώπη αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την υγεία των ανθρώπων: Το 2019, 307.000 άνθρωποι στην ΕΕ πέθαναν πρόωρα εξαιτίας της, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΕΟΠ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / AFP
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού