Μια ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση του συστήματος διοδίων της ανακοίνωσε την Παρασκευή η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, η οποία προβλέπει αύξηση των τελών σε συγκεκριμένα φορτία όπως οχήματα, πετρέλαιο, φυσικό αέριο και σόγια που διασχίζουν την πλωτή οδό.
Με βάση τις αλλαγές αυτές τα διαφορετικά τιμολόγια θα μειωθούν σε λιγότερα από 60 από 430 που είναι τώρα και θα επικεντρωθούν στη χωρητικότητα των πλοίων και στα σταθερά τιμολόγια ανά διέλευση.
Για παράδειγμα, ένας μεταφορέας LPG που μεταφέρει 46.000 τόνους προπανίου μέσω των διευρυμένων δεξαμενών του καναλιού, θα πληρώνει 5,20 δολάρια περισσότερα ανά τόνο έως το 2025, που αντιπροσωπεύει περίπου το 0,9% της τελικής τιμής αγοράς κάθε μονάδας.
Τα πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν 450.000 βαρέλια αργού μέσω των αρχικών δεξαμενών θα καταγράψουν αύξηση 0,20 $ ανά βαρέλι, ενισχύοντας την τελική τιμή μονάδας αγοράς κατά 0,4%, σύμφωνα με τη δήλωση της Αρχής.
Οι μεταφορείς αυτοκινήτων, τα δεξαμενόπλοια χημικών και υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα πλοία που φορτία χύδην, όπως σιτηρά και άνθρακας θα έχουν επίσης υψηλότερους δασμούς, επηρεάζοντας τις τιμές της αγοράς κατά περίπου 0,1% έως 0,7%.
Μεταξύ των τμημάτων που επηρεάζονται περισσότερο θα είναι τα επιβατηγά πλοία και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο μεγαλύτερος πελάτης του καναλιού, θα δουν αυξήσεις της τάξης του 8% σε σχέση με τα τρέχοντα διόδια.
Η αρχή του καναλιού θα πραγματοποιήσει δημόσια ακρόαση για τις αλλαγές στις 20 Μαΐου στον Παναμά και θα εξετάσει τα σχόλια που θα σταλούν μέσω email έως τις 17 Μαΐου. Μόλις εγκριθεί, η νέα δομή διοδίων θα εφαρμοστεί σταδιακά από τον Ιανουάριο του 2023 έως το 2025.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023