Μια ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση του συστήματος διοδίων της ανακοίνωσε την Παρασκευή η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, η οποία προβλέπει αύξηση των τελών σε συγκεκριμένα φορτία όπως οχήματα, πετρέλαιο, φυσικό αέριο και σόγια που διασχίζουν την πλωτή οδό.
Με βάση τις αλλαγές αυτές τα διαφορετικά τιμολόγια θα μειωθούν σε λιγότερα από 60 από 430 που είναι τώρα και θα επικεντρωθούν στη χωρητικότητα των πλοίων και στα σταθερά τιμολόγια ανά διέλευση.
Για παράδειγμα, ένας μεταφορέας LPG που μεταφέρει 46.000 τόνους προπανίου μέσω των διευρυμένων δεξαμενών του καναλιού, θα πληρώνει 5,20 δολάρια περισσότερα ανά τόνο έως το 2025, που αντιπροσωπεύει περίπου το 0,9% της τελικής τιμής αγοράς κάθε μονάδας.
Τα πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν 450.000 βαρέλια αργού μέσω των αρχικών δεξαμενών θα καταγράψουν αύξηση 0,20 $ ανά βαρέλι, ενισχύοντας την τελική τιμή μονάδας αγοράς κατά 0,4%, σύμφωνα με τη δήλωση της Αρχής.
Οι μεταφορείς αυτοκινήτων, τα δεξαμενόπλοια χημικών και υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα πλοία που φορτία χύδην, όπως σιτηρά και άνθρακας θα έχουν επίσης υψηλότερους δασμούς, επηρεάζοντας τις τιμές της αγοράς κατά περίπου 0,1% έως 0,7%.
Μεταξύ των τμημάτων που επηρεάζονται περισσότερο θα είναι τα επιβατηγά πλοία και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο μεγαλύτερος πελάτης του καναλιού, θα δουν αυξήσεις της τάξης του 8% σε σχέση με τα τρέχοντα διόδια.
Η αρχή του καναλιού θα πραγματοποιήσει δημόσια ακρόαση για τις αλλαγές στις 20 Μαΐου στον Παναμά και θα εξετάσει τα σχόλια που θα σταλούν μέσω email έως τις 17 Μαΐου. Μόλις εγκριθεί, η νέα δομή διοδίων θα εφαρμοστεί σταδιακά από τον Ιανουάριο του 2023 έως το 2025.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη