
Μια ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση του συστήματος διοδίων της ανακοίνωσε την Παρασκευή η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, η οποία προβλέπει αύξηση των τελών σε συγκεκριμένα φορτία όπως οχήματα, πετρέλαιο, φυσικό αέριο και σόγια που διασχίζουν την πλωτή οδό.
Με βάση τις αλλαγές αυτές τα διαφορετικά τιμολόγια θα μειωθούν σε λιγότερα από 60 από 430 που είναι τώρα και θα επικεντρωθούν στη χωρητικότητα των πλοίων και στα σταθερά τιμολόγια ανά διέλευση.
Για παράδειγμα, ένας μεταφορέας LPG που μεταφέρει 46.000 τόνους προπανίου μέσω των διευρυμένων δεξαμενών του καναλιού, θα πληρώνει 5,20 δολάρια περισσότερα ανά τόνο έως το 2025, που αντιπροσωπεύει περίπου το 0,9% της τελικής τιμής αγοράς κάθε μονάδας.
Τα πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν 450.000 βαρέλια αργού μέσω των αρχικών δεξαμενών θα καταγράψουν αύξηση 0,20 $ ανά βαρέλι, ενισχύοντας την τελική τιμή μονάδας αγοράς κατά 0,4%, σύμφωνα με τη δήλωση της Αρχής.
Οι μεταφορείς αυτοκινήτων, τα δεξαμενόπλοια χημικών και υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα πλοία που φορτία χύδην, όπως σιτηρά και άνθρακας θα έχουν επίσης υψηλότερους δασμούς, επηρεάζοντας τις τιμές της αγοράς κατά περίπου 0,1% έως 0,7%.
Μεταξύ των τμημάτων που επηρεάζονται περισσότερο θα είναι τα επιβατηγά πλοία και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο μεγαλύτερος πελάτης του καναλιού, θα δουν αυξήσεις της τάξης του 8% σε σχέση με τα τρέχοντα διόδια.
Η αρχή του καναλιού θα πραγματοποιήσει δημόσια ακρόαση για τις αλλαγές στις 20 Μαΐου στον Παναμά και θα εξετάσει τα σχόλια που θα σταλούν μέσω email έως τις 17 Μαΐου. Μόλις εγκριθεί, η νέα δομή διοδίων θα εφαρμοστεί σταδιακά από τον Ιανουάριο του 2023 έως το 2025.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ