
Μια ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση του συστήματος διοδίων της ανακοίνωσε την Παρασκευή η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, η οποία προβλέπει αύξηση των τελών σε συγκεκριμένα φορτία όπως οχήματα, πετρέλαιο, φυσικό αέριο και σόγια που διασχίζουν την πλωτή οδό.
Με βάση τις αλλαγές αυτές τα διαφορετικά τιμολόγια θα μειωθούν σε λιγότερα από 60 από 430 που είναι τώρα και θα επικεντρωθούν στη χωρητικότητα των πλοίων και στα σταθερά τιμολόγια ανά διέλευση.
Για παράδειγμα, ένας μεταφορέας LPG που μεταφέρει 46.000 τόνους προπανίου μέσω των διευρυμένων δεξαμενών του καναλιού, θα πληρώνει 5,20 δολάρια περισσότερα ανά τόνο έως το 2025, που αντιπροσωπεύει περίπου το 0,9% της τελικής τιμής αγοράς κάθε μονάδας.
Τα πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν 450.000 βαρέλια αργού μέσω των αρχικών δεξαμενών θα καταγράψουν αύξηση 0,20 $ ανά βαρέλι, ενισχύοντας την τελική τιμή μονάδας αγοράς κατά 0,4%, σύμφωνα με τη δήλωση της Αρχής.
Οι μεταφορείς αυτοκινήτων, τα δεξαμενόπλοια χημικών και υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα πλοία που φορτία χύδην, όπως σιτηρά και άνθρακας θα έχουν επίσης υψηλότερους δασμούς, επηρεάζοντας τις τιμές της αγοράς κατά περίπου 0,1% έως 0,7%.
Μεταξύ των τμημάτων που επηρεάζονται περισσότερο θα είναι τα επιβατηγά πλοία και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο μεγαλύτερος πελάτης του καναλιού, θα δουν αυξήσεις της τάξης του 8% σε σχέση με τα τρέχοντα διόδια.
Η αρχή του καναλιού θα πραγματοποιήσει δημόσια ακρόαση για τις αλλαγές στις 20 Μαΐου στον Παναμά και θα εξετάσει τα σχόλια που θα σταλούν μέσω email έως τις 17 Μαΐου. Μόλις εγκριθεί, η νέα δομή διοδίων θα εφαρμοστεί σταδιακά από τον Ιανουάριο του 2023 έως το 2025.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»