Η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι μόνο… ελληνικό φαινόμενο. Το ίδιο κάνουν και οι βρετανοί καταναλωτές προκειμένου να περιορίσουν την πίεση που δέχονται τα εισοδήματά τους από τον αυξανόμενο πληθωρισμό.
Οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 5,1% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 26 Μαρτίου, ενώ οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκαν κατά 1,9%, ωστόσο το μερίδιο των πωλήσεων για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε από 52,4% σε 53,2% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανακοίνωσε η NielsenIQ.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Κερδίζουν πόντους τα «ανώνυμα» προϊόντα – Έρχονται νέες ανατιμήσεις
«Καθώς αφήνουμε πίσω την πανδημία, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές επαναξιολογούν τι ξοδεύουν», σχολίασε ο Μάικ Γουάτκινς, της NielsenIQ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
«Ενώ ορισμένες από τις αλλαγές στις δαπάνες ειδών παντοπωλείου οφείλονται στο ότι οι καταναλωτές έχουν απλώς διαφορετικό μείγμα καλαθιού σε σύγκριση με πέρυσι (σ.σ.: περίοδο πανδημίας) τα δεδομένα μας δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές πλέον αγοράζουν όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ως μέρος της στρατηγικής τους για την αντιμετώπιση [της ακρίβειας]».
Οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 3,3%. Μια σημαντική αλλαγή σε μια κατηγορία όπου κυριαρχούν τα επώνυμα προϊόντα, με μερίδιο 61% στις συνολικές πωλήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο.
Ο πληθωρισμός του Ηνωμένου Βασιλείου έφτασε σε υψηλό 30 ετών στο 6,2% τον Φεβρουάριο και οδεύει προς το 9% τους επόμενους μήνες.
Συνολικά οι δαπάνες για αγορές σούπερ μάρκετ μειώθηκαν το διάστημα των τεσσάρων εβδομάδων μέχρι τις 26 Μαρτίου κατά 4,1% σε επίπεδο έτους, η μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής το 2022, ανακοίνωσε η Nielsen IQ.
Ωστόσο, οι στατιστικολόγοι διατηρούν μια επιφύλαξη ότι επειδή η σύγκριση γίνεται με την περίοδο των εκτεταμένων περιοριστικών μέτρων λόγω πανδημίας, μπορεί να υπάρξει μια επιστροφή στην ανάπτυξη μετά το Πάσχα.
Οι εταιρείες λιανικής με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν η M&S, με άνοδο στις πωλήσεις κατά 9,4% και οι γερμανικές εκπτωτικές εταιρείες Lidl και Aldi, με άνοδο 8,6% και 5,6% αντίστοιχα. Αυτές ήταν και οι τρεις αλυσίδες που αύξησαν τα μερίδιά τους στην αγορά.
Latest News
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν
Θέσεις- φαντάσματα και «μωβ σκιούροι»: Τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας
Μία στις πέντε θέσεις στην αγορά εργασίας που διαφημίζονται είναι ψεύτικες ή δεν έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με μια νέα έρενα
Pepsi και Pringles πλημμυρίζουν τη Συρία - Τα δολάρια δεν είναι πια «μαϊντανοί»
Το τέλος των περιορισμών που είχε επιβάλει ο Άσαντ στα δολάρια αλλάζει το σκηνικό στο Συρία και οδηγεί σε έκρηξη στα ξένα αγαθά
Τα κέρδη-ρεκόρ φέρνουν πιο κοντά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές στις ευρωπαϊκές τράπεζες
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν επιτύχει μια σειρά από κέρδη ρεκόρ ενώ βλέπουν την πορεία των μετοχών να διαγρφάφεται διαρκώς ανοδική