
Η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι μόνο… ελληνικό φαινόμενο. Το ίδιο κάνουν και οι βρετανοί καταναλωτές προκειμένου να περιορίσουν την πίεση που δέχονται τα εισοδήματά τους από τον αυξανόμενο πληθωρισμό.
Οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 5,1% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 26 Μαρτίου, ενώ οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκαν κατά 1,9%, ωστόσο το μερίδιο των πωλήσεων για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε από 52,4% σε 53,2% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανακοίνωσε η NielsenIQ.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Κερδίζουν πόντους τα «ανώνυμα» προϊόντα – Έρχονται νέες ανατιμήσεις
«Καθώς αφήνουμε πίσω την πανδημία, είναι σαφές ότι οι καταναλωτές επαναξιολογούν τι ξοδεύουν», σχολίασε ο Μάικ Γουάτκινς, της NielsenIQ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
«Ενώ ορισμένες από τις αλλαγές στις δαπάνες ειδών παντοπωλείου οφείλονται στο ότι οι καταναλωτές έχουν απλώς διαφορετικό μείγμα καλαθιού σε σύγκριση με πέρυσι (σ.σ.: περίοδο πανδημίας) τα δεδομένα μας δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές πλέον αγοράζουν όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ως μέρος της στρατηγικής τους για την αντιμετώπιση [της ακρίβειας]».
Οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 3,3%. Μια σημαντική αλλαγή σε μια κατηγορία όπου κυριαρχούν τα επώνυμα προϊόντα, με μερίδιο 61% στις συνολικές πωλήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο.
Ο πληθωρισμός του Ηνωμένου Βασιλείου έφτασε σε υψηλό 30 ετών στο 6,2% τον Φεβρουάριο και οδεύει προς το 9% τους επόμενους μήνες.
Συνολικά οι δαπάνες για αγορές σούπερ μάρκετ μειώθηκαν το διάστημα των τεσσάρων εβδομάδων μέχρι τις 26 Μαρτίου κατά 4,1% σε επίπεδο έτους, η μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής το 2022, ανακοίνωσε η Nielsen IQ.
Ωστόσο, οι στατιστικολόγοι διατηρούν μια επιφύλαξη ότι επειδή η σύγκριση γίνεται με την περίοδο των εκτεταμένων περιοριστικών μέτρων λόγω πανδημίας, μπορεί να υπάρξει μια επιστροφή στην ανάπτυξη μετά το Πάσχα.
Οι εταιρείες λιανικής με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν η M&S, με άνοδο στις πωλήσεις κατά 9,4% και οι γερμανικές εκπτωτικές εταιρείες Lidl και Aldi, με άνοδο 8,6% και 5,6% αντίστοιχα. Αυτές ήταν και οι τρεις αλυσίδες που αύξησαν τα μερίδιά τους στην αγορά.


Latest News

Κυβερνούν οι... απάτες - Γιατί οι ΗΠΑ χάνουν μισό τρισ. δολ. ετησίως
Ειδική σε θέματα διαθοράς από το Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν των ΗΠΑ, δίνει τα πρώτα σημάδια μετατροπής της αμερικανικής δημοκρατίας σε κλεπτοκρατία.

Πόσο πιστοί μένουν οι καναλωτές στα brands; Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Σύμφωνα με την νέα έρευνα της EY «EY Future Consumer Index», οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα brands, καθώς δοκιμάζεται η αφοσίωσή τους

Αλλάζει ο χάρτης των σπάνιων γαιών - Μπορεί η ΕΕ να κερδίσει το παιχνίδι;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται σπάνιες γαίες και κρίσιμες πρώτες ύλες για να προωθήσει τη στρατηγική της οικονομική ατζέντα

Η Tesla κατέθεσε μήνυση για να ανοίξει αντιπροσωπείες στο Ουισκόνσιν
Ο Ίλον Μασκ ξοδεύει πολλά για να επηρεάσει τις εκλογές δικαστικών στην πολιτεία και αιτία είναι η Tesla

Αθλητικό ρόφημα με υπογραφές αστέρων του NBA και της πολιτικής
Ο σταρ του NBA Στεφ Κάρι συνεργάζεται με την πρώην πρώτη κυρία των ΗΠΑ Μισέλ Ομπάμα

Τα αποτελέσματα της Jefferies δείχνουν τη Wall Street πληγωμένη αλλά όχι καταβεβλημένη
Η αιφνιδιαστική πτώση εσόδων της Jefferies σηματοδοτεί προσοχή στη σύναψη συμφωνιών υπό τον Τραμπ

ΗΠΑ: Απαισιοδοξία των καταναλωτών και των επιχειρήσεων – Πώς μπορεί να επηρεάσει την οικονομία
Όταν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις αισθάνονται άσχημα, οι επιπτώσεις μπορεί να διαπερνούν την οικονομία
![Oxford Economics: Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]
Ο Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε ταχύτατα στην υλοποίηση μιας εμπορικής ατζέντας που υπερέβαινε ακόμη και τις προεκλογικές εξαγγελίες του

Τα μπόνους των στελεχών της Goldman χαρακτηρίζονται «υπερβολικά» από την Glass Lewis
Η Glass Lewis συνιστά στους επενδυτές να ψηφίσουν κατά των μπόνους 80 εκατομμυρίων δολαρίων

Ένοχη για εξαπάτηση της JP Morgan - Τι ποινή μπορεί να αντιμετωπίσει
Ομοσπονδιακοί εισαγγελείς κατηγόρησαν την 32χρονη Τσάρλι Τζαβίς ότι «ψευδώς» διόγκωσε τον αριθμό των πελατών της εταιρείας της,