ΝΑΡΚΗ ανασφάλειας στην παγκόσμια ναυτιλία τοποθέτησε μέρος της ναυτασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου σύμφωνα με εκπρόσωπους της ναυτιλιακής εταιρείας Arion Shipping. Όπως εξηγούν στoν ot.gr oι εκπρόσωποι της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής το φορτηγό πλοίο MV MARIKA με σημαία Λιβερίας 28,343 ΜΤ DWT έτος κατασκευής 2008 «έπιασε» στο λιμάνι Όλβια της Ουκρανίας στις 21 Φεβρουαρίου. Λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στα ουκρανορωσικά σύνορα οι ασφαλιστές συμπεριέλαβαν τα ουκρανικά λιμάνια στις περιοχές υψηλού ρίσκου και απαίτησαν επιπλέον ασφάλιστρο ύψους 2.500 δολ την εβδομάδα
Στις 24 Φεβρουαρίου και όταν είχε ήδη φορτώσει 21.000 τόνους φορτίου από τους συνολικά 27.000 τόνους, ξέσπασε ο πόλεμος. Οι εργασίες στο λιμάνι σταμάτησαν και οι ναυλωτές του πλοίου έδωσαν εντολή στον καπετάνιο να ετοιμάσει το πλοίο για άμεσο απόπλου με όσο φορτίο είχε φορτώσει. Δυστυχώς αυτό αποδείχθηκε αδύνατο, διότι το λιμάνι είχε κλείσει, δεν υπήρχαν ρυμουλκά, πιλότοι, Αρχές και συνάμα κυκλοφόρησε η φήμη (που επιβεβαιώθηκε αργότερα μέσω επίσημης αναγγελίας NAVTEX του Ουκρανικού Ναυτικού) ότι οι εκβολές του ποταμού είχαν ναρκοθετηθεί από το πολεμικό ναυτικό.
Παρόλο που το πλοίο μας είχε εγκλωβιστεί σε εμπόλεμη ζώνη χωρίς την οποιαδήποτε δυνατότητα απόπλου οι ασφαλιστές, αγνοώντας το γεγονός ότι οι κίνδυνοι για τους οποίους το πλοίο είχε ασφαλιστεί είχαν ήδη επέλθει, απαίτησαν τη συνέχιση εβδομαδιαίων καταβολών ασφαλίστρου, η τάξη μεγέθους του οποίου έκανε ένα άλμα και άρχισε πλέον να τιμολογείται σε σημαντικά ποσοστιαία επίπεδα επί της ολικής αξίας του πλοίου, επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της Arion Shipping. Συγκεκριμένα οι τιμολογήσεις για εβδομαδιαία κάλυψη ανέρχονταν από 5% μέχρι και πάνω από 10% (για πλοία σαν το MARIKA, αυτό αντιστοιχεί σε 500.000 δολ ως πάνω από 1.000.000 δολ ανά εβδομάδα).
Παραλογισμός
Είναι αξιοπρόσεχτο ότι η πολιτική αυτή ακολουθήθηκε αρχικά και από το Hellenic War Risks Club (στο οποίο είναι ασφαλισμένο το μεγαλύτερο ποσοστό του Ελληνόκτητου στόλου για κινδύνους πολέμου), που συνειδητοποίησε γρήγορα το παράλογο της αρχικής απόφασής του και σταμάτησε να απαιτεί συνέχιση πληρωμών ασφαλίστρων, αποδεχόμενο το γεγονός ότι από τη στιγμή που οι κίνδυνοι για τους οποίους τα πλοία είχαν ασφαλιστεί επήλθαν, δεν υπάρχει νόημα συνέχισης πληρωμών. Αυτή είναι η ουσία της ασφάλισης, τονίζουν οι εκπρόσωποι της Arion.
Σε αντίθεση με το Hellenic και με την Σκανδιναβική αγορά (η οποία ακολούθησε την ίδια πολιτική με το Hellenic), η ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου επιμένει στη πολιτική της συνέχισης απαίτησης ασφαλίστρων σε εβδομαδιαία βάση στα ίδια παράλογα και εξωφρενικά επίπεδα.
Αυτή η απαράδεκτη πολιτική φέρνει τους άτυχους πλοιοκτήτες που είναι ασφαλισμένοι στην αγορά του Λονδίνου στο δίλημμα να επιλέξουν με ποιον τρόπο θα χάσουν το πλοίο τους: Συνεχίζοντας να πληρώνουν εβδομαδιαία αυτά τα παράλογα “ασφάλιστρα” ή αφήνοντας το πλοίο τους ανασφάλιστο εν μέσω πολεμικών συρράξεων, υπογραμμίζουν οι εκπρόσωποι της Arion.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%