![Ναυτιλία: Καταγγελίες για υπερβολικά «ασφάλιστρα» πολέμου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/cargo-ship-scaled-1.jpg)
ΝΑΡΚΗ ανασφάλειας στην παγκόσμια ναυτιλία τοποθέτησε μέρος της ναυτασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου σύμφωνα με εκπρόσωπους της ναυτιλιακής εταιρείας Arion Shipping. Όπως εξηγούν στoν ot.gr oι εκπρόσωποι της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής το φορτηγό πλοίο MV MARIKA με σημαία Λιβερίας 28,343 ΜΤ DWT έτος κατασκευής 2008 «έπιασε» στο λιμάνι Όλβια της Ουκρανίας στις 21 Φεβρουαρίου. Λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στα ουκρανορωσικά σύνορα οι ασφαλιστές συμπεριέλαβαν τα ουκρανικά λιμάνια στις περιοχές υψηλού ρίσκου και απαίτησαν επιπλέον ασφάλιστρο ύψους 2.500 δολ την εβδομάδα
Στις 24 Φεβρουαρίου και όταν είχε ήδη φορτώσει 21.000 τόνους φορτίου από τους συνολικά 27.000 τόνους, ξέσπασε ο πόλεμος. Οι εργασίες στο λιμάνι σταμάτησαν και οι ναυλωτές του πλοίου έδωσαν εντολή στον καπετάνιο να ετοιμάσει το πλοίο για άμεσο απόπλου με όσο φορτίο είχε φορτώσει. Δυστυχώς αυτό αποδείχθηκε αδύνατο, διότι το λιμάνι είχε κλείσει, δεν υπήρχαν ρυμουλκά, πιλότοι, Αρχές και συνάμα κυκλοφόρησε η φήμη (που επιβεβαιώθηκε αργότερα μέσω επίσημης αναγγελίας NAVTEX του Ουκρανικού Ναυτικού) ότι οι εκβολές του ποταμού είχαν ναρκοθετηθεί από το πολεμικό ναυτικό.
Παρόλο που το πλοίο μας είχε εγκλωβιστεί σε εμπόλεμη ζώνη χωρίς την οποιαδήποτε δυνατότητα απόπλου οι ασφαλιστές, αγνοώντας το γεγονός ότι οι κίνδυνοι για τους οποίους το πλοίο είχε ασφαλιστεί είχαν ήδη επέλθει, απαίτησαν τη συνέχιση εβδομαδιαίων καταβολών ασφαλίστρου, η τάξη μεγέθους του οποίου έκανε ένα άλμα και άρχισε πλέον να τιμολογείται σε σημαντικά ποσοστιαία επίπεδα επί της ολικής αξίας του πλοίου, επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της Arion Shipping. Συγκεκριμένα οι τιμολογήσεις για εβδομαδιαία κάλυψη ανέρχονταν από 5% μέχρι και πάνω από 10% (για πλοία σαν το MARIKA, αυτό αντιστοιχεί σε 500.000 δολ ως πάνω από 1.000.000 δολ ανά εβδομάδα).
Παραλογισμός
Είναι αξιοπρόσεχτο ότι η πολιτική αυτή ακολουθήθηκε αρχικά και από το Hellenic War Risks Club (στο οποίο είναι ασφαλισμένο το μεγαλύτερο ποσοστό του Ελληνόκτητου στόλου για κινδύνους πολέμου), που συνειδητοποίησε γρήγορα το παράλογο της αρχικής απόφασής του και σταμάτησε να απαιτεί συνέχιση πληρωμών ασφαλίστρων, αποδεχόμενο το γεγονός ότι από τη στιγμή που οι κίνδυνοι για τους οποίους τα πλοία είχαν ασφαλιστεί επήλθαν, δεν υπάρχει νόημα συνέχισης πληρωμών. Αυτή είναι η ουσία της ασφάλισης, τονίζουν οι εκπρόσωποι της Arion.
Σε αντίθεση με το Hellenic και με την Σκανδιναβική αγορά (η οποία ακολούθησε την ίδια πολιτική με το Hellenic), η ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου επιμένει στη πολιτική της συνέχισης απαίτησης ασφαλίστρων σε εβδομαδιαία βάση στα ίδια παράλογα και εξωφρενικά επίπεδα.
Αυτή η απαράδεκτη πολιτική φέρνει τους άτυχους πλοιοκτήτες που είναι ασφαλισμένοι στην αγορά του Λονδίνου στο δίλημμα να επιλέξουν με ποιον τρόπο θα χάσουν το πλοίο τους: Συνεχίζοντας να πληρώνουν εβδομαδιαία αυτά τα παράλογα “ασφάλιστρα” ή αφήνοντας το πλοίο τους ανασφάλιστο εν μέσω πολεμικών συρράξεων, υπογραμμίζουν οι εκπρόσωποι της Arion.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023