
ΝΑΡΚΗ ανασφάλειας στην παγκόσμια ναυτιλία τοποθέτησε μέρος της ναυτασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου σύμφωνα με εκπρόσωπους της ναυτιλιακής εταιρείας Arion Shipping. Όπως εξηγούν στoν ot.gr oι εκπρόσωποι της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής το φορτηγό πλοίο MV MARIKA με σημαία Λιβερίας 28,343 ΜΤ DWT έτος κατασκευής 2008 «έπιασε» στο λιμάνι Όλβια της Ουκρανίας στις 21 Φεβρουαρίου. Λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στα ουκρανορωσικά σύνορα οι ασφαλιστές συμπεριέλαβαν τα ουκρανικά λιμάνια στις περιοχές υψηλού ρίσκου και απαίτησαν επιπλέον ασφάλιστρο ύψους 2.500 δολ την εβδομάδα
Στις 24 Φεβρουαρίου και όταν είχε ήδη φορτώσει 21.000 τόνους φορτίου από τους συνολικά 27.000 τόνους, ξέσπασε ο πόλεμος. Οι εργασίες στο λιμάνι σταμάτησαν και οι ναυλωτές του πλοίου έδωσαν εντολή στον καπετάνιο να ετοιμάσει το πλοίο για άμεσο απόπλου με όσο φορτίο είχε φορτώσει. Δυστυχώς αυτό αποδείχθηκε αδύνατο, διότι το λιμάνι είχε κλείσει, δεν υπήρχαν ρυμουλκά, πιλότοι, Αρχές και συνάμα κυκλοφόρησε η φήμη (που επιβεβαιώθηκε αργότερα μέσω επίσημης αναγγελίας NAVTEX του Ουκρανικού Ναυτικού) ότι οι εκβολές του ποταμού είχαν ναρκοθετηθεί από το πολεμικό ναυτικό.
Παρόλο που το πλοίο μας είχε εγκλωβιστεί σε εμπόλεμη ζώνη χωρίς την οποιαδήποτε δυνατότητα απόπλου οι ασφαλιστές, αγνοώντας το γεγονός ότι οι κίνδυνοι για τους οποίους το πλοίο είχε ασφαλιστεί είχαν ήδη επέλθει, απαίτησαν τη συνέχιση εβδομαδιαίων καταβολών ασφαλίστρου, η τάξη μεγέθους του οποίου έκανε ένα άλμα και άρχισε πλέον να τιμολογείται σε σημαντικά ποσοστιαία επίπεδα επί της ολικής αξίας του πλοίου, επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της Arion Shipping. Συγκεκριμένα οι τιμολογήσεις για εβδομαδιαία κάλυψη ανέρχονταν από 5% μέχρι και πάνω από 10% (για πλοία σαν το MARIKA, αυτό αντιστοιχεί σε 500.000 δολ ως πάνω από 1.000.000 δολ ανά εβδομάδα).
Παραλογισμός
Είναι αξιοπρόσεχτο ότι η πολιτική αυτή ακολουθήθηκε αρχικά και από το Hellenic War Risks Club (στο οποίο είναι ασφαλισμένο το μεγαλύτερο ποσοστό του Ελληνόκτητου στόλου για κινδύνους πολέμου), που συνειδητοποίησε γρήγορα το παράλογο της αρχικής απόφασής του και σταμάτησε να απαιτεί συνέχιση πληρωμών ασφαλίστρων, αποδεχόμενο το γεγονός ότι από τη στιγμή που οι κίνδυνοι για τους οποίους τα πλοία είχαν ασφαλιστεί επήλθαν, δεν υπάρχει νόημα συνέχισης πληρωμών. Αυτή είναι η ουσία της ασφάλισης, τονίζουν οι εκπρόσωποι της Arion.
Σε αντίθεση με το Hellenic και με την Σκανδιναβική αγορά (η οποία ακολούθησε την ίδια πολιτική με το Hellenic), η ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου επιμένει στη πολιτική της συνέχισης απαίτησης ασφαλίστρων σε εβδομαδιαία βάση στα ίδια παράλογα και εξωφρενικά επίπεδα.
Αυτή η απαράδεκτη πολιτική φέρνει τους άτυχους πλοιοκτήτες που είναι ασφαλισμένοι στην αγορά του Λονδίνου στο δίλημμα να επιλέξουν με ποιον τρόπο θα χάσουν το πλοίο τους: Συνεχίζοντας να πληρώνουν εβδομαδιαία αυτά τα παράλογα “ασφάλιστρα” ή αφήνοντας το πλοίο τους ανασφάλιστο εν μέσω πολεμικών συρράξεων, υπογραμμίζουν οι εκπρόσωποι της Arion.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ