Πριν από 2,5 χρόνια, η Αντιπρυτανεία Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, ξεκίνησε το έργο της με μία σημαντική προτεραιότητα. Να δώσει βήμα στους ανθρώπους του ΑΠΘ να μιλήσουν για το πολύτιμο έργο τους. Για την έρευνά τους που αλλάζει τη ζωή μας.
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με 295 ερευνητικά εργαστήρια, ένα Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας και Καινοτομίας (ΚΕΔΕΚ) με 22 διεπιστημονικές ομάδες και πλήθος άλλων ερευνητικών υποδομών, είναι ένας σημαντικός κόμβος γνώσης και καινοτομίας. Μία από τις σημαντικότερες εκπαιδευτικές και ερευνητικές κοιτίδες της χώρας. Είναι χρέος μας να βρούμε τους κατάλληλους τρόπους να επικοινωνήσουμε την αξία αυτής της γνώσης, της έρευνας και της καινοτομίας μέσα στην κοινωνία.
Σε ένα Ίδρυμα που διαχειρίζεται 1.000 – 1.500 ερευνητικά έργα το χρόνο, με εισροές που ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ μόνο το περασμένο έτος, τα «διαμάντια» της έρευνας και τα αποτελέσματα συνολικά αυτής της εργώδους προσπάθειας όλης της πανεπιστημιακής κοινότητας πρέπει να φτάνουν στην ελληνική κοινωνία. Να αφορούν, να εμπλέκουν και να εμπνέουν ένα ευρύτερο κοινό.
Για το σκοπό αυτό, ως Αντιπρυτανεία υιοθετήσαμε νέους αποτελεσματικότερους τρόπους διάχυσης της έρευνας του ΑΠΘ:
- Υλοποιήσαμε τη δράση προβολής «Η έρευνα αλλάζει τη ζωή μου», σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας «Διάχυσης Έρευνας, Προβολής & Επικοινωνίας» της Αντιπρυτανείας, με την οποία δώσαμε την ευκαιρία στην ακαδημαϊκή κοινότητα να προβάλλει τα ερευνητικά της αποτελέσματα μέσα από μικρής διάρκειας βίντεο. Ο πρώτος κύκλος της δράσης ολοκληρώθηκε και βρίσκεται στο Youtube στο κανάλι «Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας ΑΠΘ».
- Θεσμοθετήσαμε την οργανωμένη και συστηματική καταγραφή των ερευνητικών αποτελεσμάτων των έργων που ολοκληρώνονται στο ΑΠΘ, και τη συμπερίληψή τους σε μηνιαίο ψηφιακό τεύχος με στόχο α) την τακτική διάχυσή τους εσωτερικά στην πανεπιστημιακή κοινότητα για την ενημέρωση όλων των ερευνητριών και ερευνητών για τα επιτεύγματα του Ιδρύματος συνολικά, β) την ευκαιρία ‘γνωριμίας’ μεταξύ των ερευνητικών ομάδων και τη διερεύνηση δυνητικών συνεργασιών για το μέλλον, γ) τη δυνατότητα δημόσιας προβολής τους ύστερα από συνεννόηση με τις/τους Επιστημονικά Υπεύθυνες/νους. Τα 21 ψηφιακά τεύχη που έχουν εκδοθεί έως σήμερα είναι διαθέσιμα στο κοινό (ISSUU – AUTH Research Committee).
Στο πλαίσιο των συνολικότερων προσπαθειών μας να βάλουμε την έρευνα «σε πρώτο πλάνο» ξεκινούμε τη συνεργασία με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο (ot.gr). Θέλω να ευχαριστήσω θερμά γι’ αυτή τη συνεργασία. Για τη δυνατότητα που μας δίνετε να ανοίξουμε ένα κανάλι άμεσης πρόσβασης των ερευνητικών μας ομάδων σε ένα μέσο δημοσίευσης που μεταξύ άλλων επιχειρεί τη διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά και τις ελληνικές επιχειρήσεις. Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τις ερευνητικές ομάδες, δίνοντας ευκαιρίες σε όλες και σε όλους τους επιστήμονες του ΑΠΘ «φωνή» εκτός Πανεπιστημίου.
Γιατί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης είναι οι άνθρωποί του και οι ιδέες τους, και η έρευνά τους δε σταματάει ποτέ.
*Στράτος Στυλιανίδης, Αντιπρύτανης Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης ΑΠΘ
Latest News
Στην 62η θέση παγκοσμίως στην ερευνητική δραστηριότητα το ΕΚΠΑ
Το ΕΚΠΑ ανέβηκε 30 θέσεις στη διεθνή ερευνητική κατάταξη Πανεπιστημίων AD Scientific Index World Top Universities Ranking 2024-2025
Τα αχνά σημάδια ανάκαμψης του δανεισμού – Οι εκτιμήσεις της Oxford Economics για τα επιτόκια
Αν η ΕΚΤ καθυστερήσει τον κύκλο χαλάρωσης η πιστωτική ανάπτυξη θα περιοριστεί, λέει η Oxford Economics
Με «ΑΡΙΣΤΑ» σε όλα τα Κριτήρια Αξιολόγησης πιστοποιήθηκε το ΕΚΠΑ
Για πρώτη φορά το ΕΚΠΑ πιστοποιήθηκε με «Άριστα» σε όλα τα κριτήρια που συνιστούν το πλαίσιο αξιολόγησης
Πού θα είναι το ΑΕΠ και ο πληθωρισμός το 2025-2026; - 22 οίκοι προβλέπουν την ελληνική οικονομία
Τις εκτιμήσεις οργανισμών, τραπεζών και οίκων αξιολόγησης για την ελληνική οικονομία το 2026 παρουσιάζει για πρώτη φορά η Focus Economics
Με 114 εταιρείες και περισσότερους από 800 φοιτητές οι Ημέρες Καριέρας του ΟΠΑ
Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία τις Ημέρες Καριέρας 2024 - Τι δηλώνει στον ΟΤ ο πρύτανης
Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.
Ορόσημο για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο - Έναρξη Διατμηματικών Μαθημάτων Κινεζικής Φιλοσοφίας και Πολιτισμού
Τα μαθήματα διοργανώνονται από το Ελληνικό Κέντρο Σινολογίας, σε σύμπραξη με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Tα δύο σημάδια της οικονομικής στασιμότητας στην Ευρωζώνη
Σύμφωνα με την Oxford Economics ο ρυθμός αύξησης της ιδιωτικής κατανάλωσης παρέμεινε άτονος
Μακροοικονομικές επιπτώσεις των φορολογικών αλλαγών – Η περίπτωση της Ελλάδας
Η εμπειρική ανάλυση υποδεικνύει ότι οι αυξήσεις στους φορολογικούς συντελεστές έχουν αρνητικές επιδράσεις στην οικονομική ανάπτυξη
UOA STORE: Το ΕΚΠΑ απέκτησε το δικό του κατάστημα αναμνηστικών ειδών
Εγκαινιάστηκε το νέο κατάστημα αναμνηστικών ειδών του ΕΚΠΑ και τα γραφεία της Εταιρείας Αξιοποίησης της Περιουσίας του