Τις… επιθετικές προθέσεις των μελών του συμβουλίου της Federal Reserve να ανεβάσει στροφές στο ρυθμό σύσφιγξης της νομισματικής πολιτικής προκειμένου να περιοριστούν οι πληθωριστικές πιέσεις επιβεβαιώνει το περιεχόμενο των πρακτικών της τελευταίας συνεδρίασης της αρμόδιας επιτροπής νομισματικής πολιτικής της Τράπεζας.
Τα πρακτικά της συνεδρίασης του Μαρτίου αποκάλυψαν ότι έχει δρομολογηθεί η μείωση του ισολογισμού της τράπεζας, που έχει εκτοξευτεί στα 9 τρισ. δολάρια κατά τη διάρκεια της χαλαρής πολιτικής και των μέτρων στήριξης της περιόδου της πανδημίας.
Το ύψος της μείωσης που συζητήθηκε ανέρχεται σε 95 δισ. δολάρια το μήνα, παραπέμποντας σε έναν δυναμικό ρυθμό απομείωσης, σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τα ανάλογα βήματα που είχαν εφαρμοστεί το διάστημα 2017-2019, μετά την τότε περίοδο πολύ χαλαρής νομισματικής πολιτικής.
Από το ποσό αυτό περίπου 60 δισ. δολάρια θα αφορούν κρατικά ομόλογα και 35 δισ. δολάρια έτερους ενυπόθηκους τίτλους.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, φαίνεται πως η μείωση πιθανότατα θα «κλειδώσει» κατά τη συνεδρίαση του Μαΐου, αν και οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη. Την πρόβλεψη αυτή είχε κάνει σε δηλώσεις της χθες και η Κυβερνήτης της Fed, Λάελ Μπρέναρντ.
Μεγαλύτερη αύξηση επιτοκίων
Στην συγκεκριμένη συνεδρίαση, το συμβούλιο ενέκρινε την πρώτη αύξηση των επιτοκίων εδώ και τρία χρόνια, ύψους 25 μονάδων βάσης. Όμως, τα πρακτικά αποκαλύπτουν πως ήδη κάποια μέλη ήθελαν μια δυναμικότερη εκκίνηση με αύξηση κατά 50 μονάδες βάσης, άποψη ωστόσο που δεν επικράτησε λόγω της αβεβαιότητας που προκαλούσε ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Σε κάθε περίπτωση τα πρακτικά επιβεβαιώνουν πως το παράθυρο για πιο δυναμικές μεταγενέστερες αυξήσεις έχει ανοίξει, γεγονός που συνάδει με την άποψη πολλών αναλυτών ότι στο συμβούλιο του Μαΐου η αύξηση των επιτοκίων θα είναι σίγουρα κατά 0,50%.
«Πολλά μέλη επισήμαναν ότι μία ή και παραπάνω αυξήσεις κατά 50 μονάδες βάσης στο εύρος του επιτοκίου θα είναι ενδεδειγμένη σε μελλοντικές συνεδριάσεις, ειδικά αν οι πληθωριστικές πιέσεις παραμείνουν αυξημένες ή και ενισχυθούν περαιτέρω» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η αντίδραση της αγοράς στα στοιχεία αυτά ήταν, όπως λογικό, άμεση με τους χρηματιστηριακούς δείκτες να κινούνται πτωτικά και τις αποδόσεις των ομολόγων να κερδίζουν έδαφος.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;