
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αφήνει εκτός του νέου γύρου των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Είναι, άλλωστε, κάτι που αναμενόταν, καθώς οι κυβερνήσεις μιας σειράς χωρών – Γερμανία, Αυστρία, Ουγγαρία και άλλων – έχουν διαμηνύσει εγκαίρως την αντίθεσή τους στην επιβολή εμπάργκο στα συγκεκριμένα προϊόντα, τα οποία έχουν ζωτική σημασία για να παραμείνει σε κίνηση η οικονομική «μηχανή» τους, ενώ δεν είναι εύκολο να βρεθούν εναλλακτικοί προμηθευτές σύντομα.
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε, βεβαίως, ότι η Κομισιόν εξετάζει ήδη και νέο «πακέτο», χωρίς μάλιστα να αποκλείει να συμπεριλάβει σε αυτό και το πετρέλαιο. Είναι κάτι που ζητά μετ’ επιτάσεως και το Κίεβο, θεωρώντας πως χωρίς μια τέτοια κίνηση η ρωσική οικονομία δεν μπορεί να πληγεί ουσιαστικά.
Ωστόσο, είναι βέβαιο πως – εάν δεν μεσολαβήσει κάποια μεγάλη ανατροπή, πράγμα διόλου απίθανο – το Βερολίνο και άλλες πρωτεύουσες θα συνεχίσουν να μην συναινούν εάν δεν έχουν «κλειδώσει» ένα νέο μοντέλο, που δεν θα τις απειλήσει με ύφεση και μεγάλες κοινωνικές αναταράξεις.
Ισχυρότατο πλήγμα
Μια ματιά στο σχετικό γράφημα πείθει για του λόγου το αληθές. Πράγματι, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat για το 2021, από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων προς τους «27», η Μόσχα έβαλε πέρυσι στα ταμεία της σχεδόν 100 δισ. ευρώ (98,9 δισ. για την ακρίβεια). Από αυτά, προβλέπεται ότι θα χάσει μόλις τα 4 από τα 5,2 δισ., που αφορούν στον γαιάνθρακα, του οποίου πλέον η εισαγωγή από τη Ρωσία θα σταματήσει σταδιακά.
Αντιθέτως, εάν υιοθετηθεί ένα εμπάργκο στο αργό πετρέλαιο και τα παράγωγά του, οι απώλειες θα είναι πολύ μεγάλες, καθώς θα ανέλθουν σε 71 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει πως η Ρωσία θα χάσει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από το εμπόριο με την ΕΕ. Στην περίπτωση δε που οι κυρώσεις περιλάβουν και το φυσικό αέριο (κάτι ακόμη πιο μακρινό, όπως φαίνεται), τότε τα έσοδα αυτά πρακτικά θα εκμηδενιστούν.
Παζάρι για τα ρούβλια
Την ίδια στιγμή, υπάρχουν πυρετώδεις διεργασίες στο παρασκήνιο μετά το νέο καθεστώς πληρωμών για το φυσικό αέριο που επέβαλε το Κρεμλίνο, απαιτώντας το τελικό ποσό να είναι σε ρούβλια και όχι σε δολάρια, ευρώ ή άλλο νόμισμα «μη φιλικών χωρών». Με δεδομένο – όπως αποδείχθηκε και στην υπόθεση των κυρώσεων – ότι πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ δεν είναι σε θέση να «αντέξουν» την άμεση διακοπή της ροής φυσικού αερίου (ούτε πετρελαίου), ευλόγως μπορεί κανείς να υποθέσει πως αναζητείται μια συμβιβαστική λύση, η οποία δεν θα «εκθέσει» καμία πλευρά, αφήνοντας να πλανάται η εκτίμηση ότι συνθηκολόγησε.
Η υπόθεση αυτή, όπως όλα δείχνουν, θα κριθεί στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου ή ενδεχομένως και τον Μάιο, καθώς το προεδρικό διάταγμα Πούτιν προβλέπει ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι την πλήρη εφαρμογή του νέου καθεστώτος. Μέχρι τότε δε, πολλοί ελπίζουν ότι θα έχει υπογραφεί μια συμφωνία εκεχειρίας ανάμεσα σε Ρωσία και Ουκρανία, οπότε και οι κυρώσεις τα τεθούν σε νέο πλαίσιο.


Latest News

Η DHL αναστέλλει αποστολές δεμάτων άνω των 800 δολαρίων προς τους Αμερικανούς καταναλωτές
Η DHL διευκρίνισε όμως ότι οι αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων, είτε είναι προς επιχειρήσεις είτε προς καταναλωτές, δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας