Με προσωπικό ασφαλείας βγαίνουν σήμερα στην κυκλοφορία με έναν ελάχιστο αριθμό δρομολογίων τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης και ο σιδηρόδρομος, ενώ τα συνδικάτα συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ. Πρόκειται για την πρώτη φορά που «τρέχει» στη χώρα μας η άσκηση της ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας, πρακτική που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει εδώ και χρόνια.
Όσον αφορά στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), αυτά θα παραμείνουν ακινητοποιημένα όλο το 24ωρο, ενώ τα λεωφορεία της πρωτεύουσας θα προχωρήσουν μόνο σε στάση εργασίας και θα βγουν στους δρόμους από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ.
Μέχρι σήμερα, ο καθορισμός του προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας, που ανέρχεται στο 1/3 του συνήθως παρεχόμενου έργου, δεν έχει αποδειχθεί εύκολη υπόθεση. Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι αυτή η άσκηση ισορροπιών να κλείσει το επόμενο διάστημα, προκειμένου να προχωρήσουν τα αντίστοιχα πλάνα λειτουργίας.
Υπενθυμίζεται πως η όλη συζήτηση πυροδοτήθηκε έντονα πριν δύο χρόνια, όταν στο πλαίσιο 24ωρης απεργίας προκλήθηκε αλαλούμ σε αμαξοστάσιο του προαστιακού με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν επιβάτες που περίμεναν στην κυριολεξία με το εισιτήριο στο χέρι.
Την επικείμενη τότε νομοθέτηση είχε προαναγγείλει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας ότι «ο νόμος αυτός δεν σημαίνει ότι θα λειτουργεί, για παράδειγμα, το μετρό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, όταν θα έχουμε απεργία, αλλά θα γίνονται συγκεκριμένες διαδρομές, με συγκεκριμένους συρμούς, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», επικαλούμενος τα παραδείγματα Ιταλίας και Γαλλίας.
Έκοψε το νήμα ο ΟΑΣΘ, στην τελική ευθεία ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ
Η διαδικασία διαμεσολάβησης προκειμένου να ορισθεί το ελάχιστο απαιτούμενο προσωπικό ασφαλείας προχωρά σε όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς. Ο ΟΑΣΘ είναι ο πρώτος που επήλθε συμφωνία. Έτσι, σήμερα, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα βγουν 135 λεωφορεία, τα οποία μαζί με τα οχήματα των ΚΤΕΛ ανεβάζουν το άθροισμα σε περίπου 250.
Στην περίπτωση των οδικών συγκοινωνιών της Αθήνας, καθώς και για το μετρό, τον πρώην ηλεκτρικό και το τραμ, μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένονται τα αποτελέσματα των διαιτησιών, προκειμένου να προχωρήσει ο καθορισμός του απαιτούμενου προσωπικού ασφαλείας. Κατόπιν θα καταρτιστεί το λειτουργικό πλάνο για τις ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ στις περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων.
Σε αυτή την άσκηση η μεγαλύτερη πρόκληση είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς, στα οποία πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή όχι μόνο για να εξασφαλιστεί το εγγυημένο όριο του 33% του συνήθως παρεχόμενου έργου, αλλά κυρίως ότι αυτό θα γίνει διασφαλίζοντας το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία και την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, μειώνοντας τον αριθμό των σταθμαρχών μειώνονται μοιραία οι χωρητικότητες στο δίκτυο. Εάν λοιπόν για να υλοποιηθεί το 33% των δρομολογίων, πρέπει να εργαστεί η πλειοψηφία των σταθμαρχών, τότε η εξίσωση δεν βγαίνει.
Για εξυπηρέτηση βασικών αναγκών τρένα και προαστιακός
Στη δε περίπτωση του σιδηροδρόμου, πρέπει να συντονιστούν τα πλάνα λειτουργίας δύο εταιρειών, της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εκτελεί τα δρομολόγια και του δημόσιου ΟΣΕ που διαχειρίζεται την υποδομή. Και αυτό θα πρέπει να γίνει βάσει όσων προβλέπει ο νόμος ανά εταιρεία.
Η πρώτη δοκιμή αυτού του δύσκολου παντρέματος γίνεται σήμερα, καθώς εκτελείται το 30-35% του συνήθους επιβατικού έργου στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχει ακόμα αποφασιστεί το τελικό μοντέλο με το οποίο θα λειτουργούν οι δύο εταιρείες στις περιπτώσεις απεργιών, πράγμα που μένει να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα.
Ειδικότερα, σήμερα, για την εξυπηρέτηση των βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου, θα εκτελεστούν τα ακόλουθα δρομολόγια:
· Δύο επιβατικά τρένα ανά 24ωρο μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Αθήνας
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ
ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ
ΩΡΑ ΑΦΙΞΗΣ
Αθήνα-Θεσσαλονίκη
IC 52
09:22
13:45
Θεσσαλονίκη-Αθήνα
IC 53
09:15
13:24
Αθήνα-Θεσσαλονίκη
IC 56
15:22
19:45
Θεσσαλονίκη-Αθήνα
IC 57
15:15
19:24
· Ένα επιβατικό τρένο ανά 8ωρο μεταξύ Πειραιά – Αεροδρομίου – Πειραιά
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ
ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ
ΩΡΑ ΑΦΙΞΗΣ
Πειραιάς-Αεροδρόμιο
1206
06:44
7:47
Αεροδρόμιο-Πειραιάς
1207
08:09
09:09
Πειραιάς-Αεροδρόμιο
1222
14:44
15:47
Αεροδρόμιο-Πειραιάς
1223
16:09
17:09
Πειραιάς-Αεροδρόμιο
1230
18:44
19:47
Αεροδρόμιο-Πειραιάς
1231
20:09
21:09
· Ένα επιβατικό τρένο ανά 8ωρο μεταξύ Πειραιά – Κιάτου – Πειραιά
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ
ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ
ΩΡΑ ΑΦΙΞΗΣ
Πειραιάς-Κιάτο
1300
05:24 (Ρέντης)
06:55
Κιάτο-Πειραιάς
1305
06:59
08:37
Πειραιάς-Κιάτο
1318
14:17
15:55
Κιάτο-Πειραιάς
1323
15:59
17:37
Πειραιάς-Κιάτο
1326
18:17
19:55
Κιάτο-Πειραιάς
2301
19:59
21:37
· Ένα επιβατικό τρένο ανά 8ωρο μεταξύ Αθήνας – Χαλκίδας – Αθήνας
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ
ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ
ΩΡΑ ΑΦΙΞΗΣ
Αθήνα-Χαλκίδα
1532
05:44
07:09
Χαλκίδα-Αθήνα
1537
07:25
08:45
Αθήνα-Χαλκίδα
1550
14:51
16:09
Χαλκίδα-Αθήνα
1555
16:25
17:48
Αθήνα-Χαλκίδα
1558
18:51
20:09
Χαλκίδα-Αθήνα
2533
20:25
21:48
· Ένα επιβατικό τρένο ανά 8ωρο μεταξύ Θεσσαλονίκης – Λάρισας – Θεσσαλονίκης
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ
ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ
ΩΡΑ ΑΦΙΞΗΣ
Θεσσαλονίκη-Λάρισα
1591
05:35
07:09
Λάρισα-Θεσσαλονίκη
1592
07:20
08:56
Θεσσαλονίκη-Λάρισα
2593
14:30
16:04
Λάρισα-Θεσσαλονίκη
2594
16:40
18:16
Θεσσαλονίκη-Λάρισα
2595
17:19
18:53
Λάρισα-Θεσσαλονίκη
2598
19:55
21:31
Latest News
Ηλεκτροσόκ για τους Ευρωπαίους η εκλογή Τραμπ
Ειδικός σύμβουλος του Ινστιτούτου Ζακ Ντελόρ εξηγεί τις μεταβολές στις ευρωατλαντικές σχέσεις, τις προκλήσεις για τους «27» και την ανάγκη να τα βγάζει η Ευρώπη πέρα μόνη της
Λιβάνιος: 19+1 αλλαγές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση
Οι 20 προτεινόμενες αλλαγές θα αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης για τον νέο ενιαίο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης
ΕΕ: Η γερμανική πολιτική κρίση δεν είναι και τόσο κακή είδηση για την Ευρώπη
Η αστάθεια του κυβερνητικού συνασπισμού του 'Ολαφ Σολτς έχει μετατραπεί σε χρόνιο πρόβλημα
Γιορκ Κούκις: Από την Goldman Sachs στα ηνία της γερμανικής οικονομίας
Ο Γιοργκ Κούκις, από μικρός στο SPD, επιλέχτηκε από τον Σόλτς για υφυπουργός οικονομικών στην τέταρτη θητεία της Μέρκελ
Τα ονόματα που ακούγονται για το υπουργικό συμβούλιο του Τραμπ
Ξεκίνησε ήδη πυρετός διαβουλεύσεων στις ΗΠΑ για κρίσιμα υπουργεία και επιτελικές θέσεις - Μασκ και Κένεντι Τζούνιορ ανάμεσα στα ηχηρά ονόματα που ακούγονται
Νευρικότητα στο ΧΑ - Πιέσεις από Ελλάκτωρ και Coca-Cola
Η αγορά συντάσσεται ετεροχρονισμένα με την παγκόσμια επιφυλακτικότητα που κυριαρχεί για την κατεύθυνση που θα πάρουν πλέον οι ΗΠΑ
Όσα οδήγησαν στην κατάρρευση της Γερμανίας -Ψήφο εμπιστοσύνης ζητά ο Σολτς
Ο Γερμανός καγκελάριος θα ζητήσει από την Bundestag ψήφο εμπιστοσύνης στις 15 Ιανουαρίου
Κίνα: Σε ποιους τομείς στρατιωτικής ισχύος έχει ξεπεράσει την Αμερική
Η Κίνα κάνει στρατιωτικά άλματα και ο εκσυγχρονισμός του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού προχωρά με εξαιρετικούς ρυθμούς
Συναισθηματικά φορτισμένη ομιλία Χάρις – «Μπαίνουμε σε μια σκοτεινή εποχή»
Αν και παραδέχομαι την ήττα μου δε θα σταματήσω την μάχη για την ελευθερία και την αξιοπρέπεια όλων των ανθρώπων, είπε η Κάμαλα Χάρις μετά τις αμερικανικές εκλογές
Οι σχέσεις του Τραμπ με Άγκυρα, Αθήνα και Λευκωσία
Ο Τραμπ είχε την πρώτη του συνομιλία με τον Ερντογάν – Σταθερές αναμένονται οι σχέσεις ΗΠΑ – Ελλάδας