Σε ορίζοντα κάποιων εβδομάδων τοποθετεί εμμέσως πλην σαφώς την ευρωπαϊκή απόφαση για απαγόρευση της εισαγωγής ρωσικού πετρελαίου στο πλαίσιο των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ, ενώ προς το παρόν οι Βρυξέλλες αφήνουν στην άκρη ένα τέτοιο μέτρο, επικεντρώνοντας στον άνθρακα.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο France Info, «οι Γάλλοι, είμαστε έτοιμοι για απαγόρευση της εισαγωγής όχι μόνο άνθρακα, που είναι στο τραπέζι σήμερα, αλλά και ρωσικού πετρελαίου. Τα σημαντικότερα ενεργειακά έσοδα της Ρωσίας προέρχονται από το πετρέλαιο [και] η αλήθεια είναι ότι η διακοπή των εισαγωγών πετρελαίου από τη Ρωσία είναι αυτό που θα την έβλαπτε περισσότερο».
Πρόσθεσε, όμως, ότι για κάτι τέτοιο είναι απαραίτητη η συναίνεση των χωρών-μελών της ΕΕ η οποία μπορεί να πάρει χρόνο και ότι δεν θα είχε νόημα μια απαγόρευση σε εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα ανέφερε: «πρέπει να πείσουμε τα άλλα κράτη μέλη (…) Να το κάνουμε μόνοι μας δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Προτιμώ να χρειαστούμε μερικές εβδομάδες παραπάνω για να καταλήξουμε σε απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου, για να το κάνουμε μαζί, με συντονισμένο τρόπο αντί να το κάνουμε διάσπαρτα, με λιγότερο αποτελεσματικό τρόπο».
Την προηγούμενη Δευτέρα, ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν προέταξε την απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου και άνθρακα.
«Υπάρχουν πολύ σαφείς ενδείξεις για εγκλήματα πολέμου», είπε ο μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ραδιόφωνο France Inter τη Δευτέρα, προσθέτοντας πως «αυτό που συνέβη στην Μπούχα απαιτεί έναν νέο γύρο κυρώσεων και πολύ σαφή μέτρα, επομένως θα συντονιστούμε με τους ευρωπαίους εταίρους μας, ειδικά με τη Γερμανία».
Ακόμη πιο συγκεκριμένα, είπε: «νομίζω ότι στο πετρέλαιο και στον άνθρακα πρέπει να είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε. Πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσουμε στις κυρώσεις. Δεν μπορούμε να το δεχτούμε αυτό».
Πάντως, μέχρι τώρα ούτε για τον άνθρακα έχουν ληφθεί αποφάσεις, ενώ χθες απέβη άκαρπη η συνάντηση των ευρωπαίων διπλωματών των χωρών – μελών της ΕΕ όσον αφορά το νέο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας απέβη άκαρπη.
Η πλευρά της Γερμανίας, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα άνθρακα στην ΕΕ, φέρεται να ήταν εκείνη που ήγειρε ζητήματα. Το Βερολίνο ήθελε διευκρινίσεις για το εάν η απαγόρευση του άνθρακα θα επηρεάσει τις υπάρχουσες συμβάσεις ή μόνο τις μελλοντικές.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το CNBC, η ΕΕ δεν αναμένεται διακόψει πλήρως την εισαγωγή άνθρακα πριν από τον Αύγουστο.
Latest News
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;
Ο Ντέιβιντ Έλισον επικεφαλής της Paramount μετά την εξαγορά
Οι καταθέσεις κατονομάζουν πλέον τον Ντέιβιντ, και όχι τον πατέρα του Λάρι, ως αφεντικό της Paramount
Ο Καναδάς θέλει περισσότερους τουρίστες
Ο Καναδάς θέλει περισσότερα έσοδα από τουρισμό αλλά αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις
Γιατί δεκαπλασιάστηκε η τιμή εισόδου για το Παγκόσμιο Φόρουμ στο Νταβός
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός επεκτείνει και τον αριθμό των εισιτηρίων για να επωφεληθεί από τις επιχειρήσεις
Η επόμενη κίνηση της Fed - Πόσο επηρεάζεται από τις αμερικανικές εκλογές
Η Fed θα ανακοινώσει την επόμενη απόφασή της σχετικά με τα επιτόκια δύο ημέρες μετά το τέλος της εκλογικής αναμέτρησης - Οι προθέσεις
Δύο υπουργοί, δύο διαφορετικά σχέδια για να σωθεί η γερμανική οικονομία
Ενδοκυβερνητικές διαφωνίες στη Γερμανία - Ο Όλαφ Σολτς αναζητεί τη χρυσή τομή στα σχέδια των υπουργών του
Τα νέα μοντέλα «σανίδα σωτηρίας» για την Aston Μartin
Οι καθαρές απώλειες της Aston Martin μειώθηκαν καθώς νέα μοντέλα εκτοξεύουν τις πωλήσεις