![Σκρέκας: Οι ΑΠΕ θα εισφέρουν το 70% στην ηλεκτρική κατανάλωση έως το 2030](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/skrekas-scaled.jpg)
«Η κρίση γίνεται ευκαιρία, μόνο εάν μας ωθεί να αλλάξουμε και δεν μας παραλύει» τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, κατά την ενημέρωση της Επιτρόπου για θέματα ενέργειας Kadri Simson των Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Παραγωγής – Εμπορίου και Περιβάλλοντος.
Ο υπουργός, υπογράμμισε ότι «ο αποτρόπαιος πόλεμος στην καρδιά της Ευρώπης, της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία εκτός των άλλων ανέδειξε την επείγουσα ανάγκη να εργαστούμε γρήγορα, αποφασιστικά και αποτελεσματικά για την ενεργειακή μετάβαση στην Ευρώπη. Να διασφαλίσουμε την ενεργειακή ασφάλεια, αλλά και την απεξάρτησή μας από όσους νομίζουν είτε ότι μπορεί να μας εκβιάζουν, είτε να μας κάνουν να ανεχθούμε τέτοιες παράνομες και καταδικαστέες συμπεριφορές. Η κοινή μας στάση καταδεικνύει πόσο λάθος έκανε η Ρωσία». Σημείωσε πως «δεν υπάρχει αμφιβολία πως η συνεπακόλουθη ενεργειακή κρίση ορθώνει μπροστά μας μεγάλες προκλήσεις και διλήμματα σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και ως προς τις επιλογές, τις λύσεις του χρόνου και τις επιπτώσεις για να προστατεύσουμε τις εθνικές οικονομίες, τις επιχειρήσεις και πρωτίστως τους πολίτες μας».
Η κυβέρνηση έχει διαθέσει 2,5 δισ. ευρώ για την ενεργειακή κρίση
Ο υπουργός, ανάφερε στην Επίτροπο πως εάν και η χώρα μας «κινήθηκε μέχρι τώρα με άμεσα αντανακλαστικά, αξιολογώντας πολυδιάστατες λύσεις μέσα σε ένα εξαιρετικά ασφυκτικά ασαφές διεθνές περιβάλλον, εάν και η κυβέρνηση από τον προηγούμενο Σεπτέμβρη έχει διαθέσει μέχρι τώρα 2,5 δισ. ευρώ και η ΔΕΗ επιπλέον 800 εκατ. ευρώ για να μετριάσουμε τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, αυτό δεν είναι αρκετό. Το μέγεθος της κρίσης ξεπερνά τις δυνατότητες των χωρών – μελών της ΕΕ και απαιτεί γενναίες και αποφασιστικές απαντήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πρέπει να συμβαδίσουμε με τον χρόνο των εξελίξεων, τώρα, πριν να είναι αργά».
Υπενθύμισε ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπέβαλε μια ολοκληρωμένη δέσμη κομβικών σημείων για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των ευρωπαϊκών αγορών ενέργειας. Όπως και ότι και ο ίδιος, από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, έχει υποβάλλει στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας συγκεκριμένη πρόταση για την αξιοποίηση μελλοντικών εσόδων από τις δημοπρασίες του διοξειδίου του άνθρακα, ώστε με δίκαιους όρους να αμβλύνουμε άμεσα τις επιπτώσεις από την έκρηξη των ενεργειακών τιμών.
Χρειάζεται, είπε ο κ. Σκρέκας «να αθροίσουμε τώρα δυνάμεις και ιδέες, να εμπεδώσουμε αίσθημα ασφάλειας και να διασφαλίσουμε συνθήκες προόδου στους πολίτες μας». Πρόσθεσε πως «κανείς δεν αμφισβητεί πως το REPowerEU για την απεξάρτηση από τα ορυκτά ρωσικά καύσιμα είναι ένα δυναμικό και φιλόδοξο σχέδιο και οι αλλαγές είναι σημαντικές, αλλά είναι χρήσιμο η ΕΕ να δημιουργήσει χρηματοδοτικούς μηχανισμούς και εργαλεία ώστε εκτός των άλλων να περιορίσει τα κόστη που απορρέουν, όπως τις επιπρόσθετες υποδομές LNG που απαιτούνται, την υποχρέωση της αποθήκευσης του φυσικού αερίου, την ανάπτυξη υποδομών υπόγειας αποθήκευσης».
Συγκροτημένο σχέδιο ενεργειακής ασφάλειας
Ο κ. Σκρέκας, ανέφερε ότι η χώρα μας έχει «ένα συγκροτημένο σχέδιο για την εδραίωση της ενεργειακής ασφάλειας στην Ελλάδα, ακόμα και εάν γίνουν πραγματικότητα και τα πιο δυσμενή σενάρια σε βραχυπρόθεσμο, αλλά και μακροπρόθεσμο ορίζοντα», ενώ παράλληλα «μετασχηματίζουμε την χώρα μας σε κόμβο πράσινης ενέργειας».
Ειδικότερα, ο υπουργός ανέφερε πως δρομολογούμε άμεσα την προσθήκη μιας επιπλέον αποθήκης στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, μέσω πλωτής υποδομής αποθήκευσης αερίου, διασφαλίζοντας έτσι την ομαλή τροφοδοσία αερίου ακόμα και σε συνθήκες υψηλού ανταγωνισμού φορτίων και πιθανότατα υψηλών τιμών. Εκκινούμε την επαύξηση της αεροποίησης του σταθμού κατά 12% για υψηλότερη κάλυψη στην αιχμή της ζήτησης. Η ΔΕΗ παρουσίασε τον ετήσιό της σχεδιασμό για την εξόρυξη λιγνίτη και την διαθεσιμότητά του στις αυλές των σταθμών. Επιπρόσθετα, έχουμε την δυνατότητα να λειτουργήσουμε με ντίζελ -1,7 GWatt εγκατεστημένης μετάβασης μονάδων φυσικού αερίου, διπλού καυσίμου-. Διερευνούμε την αποθήκευση αερίου στην Ιταλία και την εφαρμογή εικονικής αντίστροφης ροής μέσω του αγωγού ΤΑΡ. Σημαντικά εργαλεία, επίσης είναι και η αύξηση ροών από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του ΤΑΡ, αλλά και η ετοιμότητα της ΔΕΠΑ για πρόσθετα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Σε δεύτερο χρόνο, κομβικής σημασίας είναι η υλοποίηση του τερματικού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη που θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023, αλλά και η νέα μονάδα «Πτολεμαΐδα 5». Δύο ακόμα έργα ένα στην Κόρινθο που είναι απόλυτα ώριμο και θα ενταχθεί και στις επενδύσεις που μπορεί να είναι επιλέξιμες μέσα από το REPowerEU, αλλά και το δεύτερο στην Αλεξανδρούπολη θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την ενεργειακή ασφάλεια όχι μόνο της χώρας μας αλλά και γενικότερα της ΝΑ Ευρώπης.
Μετάβαση σε πράσινο μείγμα
Ο εθνικός μας σχεδιασμός, είπε ο κ. Σκρέκας είναι ξεκάθαρος και κινείται σε τρία επίπεδα «ενισχύοντας επιχειρήσεις και νοικοκυριά για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, εξαντλώντας τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας, επιταχύνουμε την ενεργειακή μετάβαση. Αξιοποιούμε τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης για τον ενεργειακό μετασχηματισμό. Συντονιζόμαστε δημιουργικά με τους εταίρους μας για την εφαρμογή κοινών ενεργητικών πολιτικών που θα προάγουν το κοινό μας μέλλον». Στόχος μας είναι η μετάβαση σε ένα πράσινο μίγμα, τις ΑΠΕ να εισφέρουν το 70% στο σύνολο της ηλεκτρικής μας κατανάλωσης έως το 2030. Στην κατεύθυνση αυτή το επόμενο διάστημα καταθέτουμε το νομοσχέδιο για την περαιτέρω απλοποίηση της δανειοδότησης των ΑΠΕ, ώστε από 5 χρόνια που απαιτούνται σήμερα αυτή να γίνεται σε 14 μήνες. Αποκρυσταλλώνουμε το θεσμικό πλαίσιο για την αποθήκευση ενέργειας που θα συμβάλλει στην εξομάλυνση των τιμών και θα ενισχύει την επάρκεια των δικτύων μας. Το φθινόπωρο σκοπεύουμε να διεξάγουμε τους πρώτους διαγωνισμούς για έργα εγκαταστάσεων αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες. Παράλληλα επενδύουμε ενεργά στα δίκτυά μας, δημιουργώντας έναν επιπλέον ηλεκτρικό χώρο των 5 GWatt την επόμενη 5ετία. Συνεχίζουμε με εντατικούς ρυθμούς και ολοκληρώνουμε τον χωροταξικό σχεδιασμό για τις ΑΠΕ. Εισάγουμε έως τον Ιούνιο, το νομοθετικό πλαίσιο για τα υπεράκτια αιολικά. Διαθέτουμε πάνω από 4 δισ. ευρώ για την εξοικονόμηση ενέργειας. Ωριμάζουμε τη συνεργασία με τους δήμους που θα εξασφαλίσουν πράσινη ενέργεια σε ευάλωτα νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Διπλασιάζουμε τις ενεργειακές μας διασυνδέσεις όπως με την Αίγυπτο, την Ιταλία, τους βόρειους γείτονές μας, την Κύπρο και το Ισραήλ. Μεταρρυθμίζουμε και την χονδρεμπορική αγορά. Για τα νησιά επεξεργαζόμαστε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδότηση για την πράσινη ενέργεια και υποδομές. Στηρίζουμε τους πολίτες μας σε όλη την χώρα με έναν εξειδικευμένο στρατηγικό σχεδιασμό.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού