
Στη δημιουργία ενός ναυτιλιακού γίγαντα στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων οδηγεί η συγχώνευση της ναυτιλιακής εταιρείας Euronav NV με τη Νορβηγική Frontline Ltd.
Η νέα εταιρεία θα έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 4,2 δισ. δολαρίων, και ένα στόλο από 146 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων 69 VLCC, 57 suezmaxes και 20 LR2/aframaxes. Οι μέτοχοι της Euronav θα αντιπροσωπεύουν το 59% των ιδίων κεφαλαίων του ομίλου, με την Frontline να λαμβάνει το 41%.
Η νέα εταιρεία θα έχει τον μεγαλύτερο στον κόσμο στόλο δεξαμενοπλοίων VL:CC όπως επίσης και Suezmax, γεγονός που της δίνει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Οι αναλυτές και οι επενδυτικοί οίκοι υποστηρίζουν ότι η συγχώνευση των δυο εταιρειών Euronav και της Frontline είναι μια κατάσταση win-win και για τις δύο πλευρές.
Με βάση τη συμφωνία, κάθε μέτοχος της Euronav θα λάβει 1,45 μετοχές της Frontline. Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η νέα εταιρεία θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της σε Βέλγιο, Νορβηγία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Σιγκαπούρη και ΗΠΑ με την ονομασία Frontline. Επικεφαλής της ενοποιημένης εταιρείας θα είναι ο κ. Hugo De Stoop, αναλαμβάνοντας CEO, και το ΔΣ θα απαρτίζεται από επτά μέλη.
Επισημαίνεται ότι η Βελγική οικογένεια Saverys ήταν οι πιο μεγάλοι μέτοχοι στην εισηγμένη στο αμερικάνικο και βελγικό χρηματιστήριο Euronav με 13,22% μετά από συνεχείς αγορές μετοχών το τελευταίο διάστημα. Δεύτερος σε μέγεθος μέτοχος ήταν ο νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen με περίπου 10% που αγόρασε τον τελευταίο χρόνο. Ο ίδιος είναι μεγαλομέτοχος στην Frontline επίσης εισηγμένη στο αμερικάνικο και νορβηγικό χρηματιστήριο.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία