Στη δημιουργία ενός ναυτιλιακού γίγαντα στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων οδηγεί η συγχώνευση της ναυτιλιακής εταιρείας Euronav NV με τη Νορβηγική Frontline Ltd.
Η νέα εταιρεία θα έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 4,2 δισ. δολαρίων, και ένα στόλο από 146 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων 69 VLCC, 57 suezmaxes και 20 LR2/aframaxes. Οι μέτοχοι της Euronav θα αντιπροσωπεύουν το 59% των ιδίων κεφαλαίων του ομίλου, με την Frontline να λαμβάνει το 41%.
Η νέα εταιρεία θα έχει τον μεγαλύτερο στον κόσμο στόλο δεξαμενοπλοίων VL:CC όπως επίσης και Suezmax, γεγονός που της δίνει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Οι αναλυτές και οι επενδυτικοί οίκοι υποστηρίζουν ότι η συγχώνευση των δυο εταιρειών Euronav και της Frontline είναι μια κατάσταση win-win και για τις δύο πλευρές.
Με βάση τη συμφωνία, κάθε μέτοχος της Euronav θα λάβει 1,45 μετοχές της Frontline. Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η νέα εταιρεία θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της σε Βέλγιο, Νορβηγία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Σιγκαπούρη και ΗΠΑ με την ονομασία Frontline. Επικεφαλής της ενοποιημένης εταιρείας θα είναι ο κ. Hugo De Stoop, αναλαμβάνοντας CEO, και το ΔΣ θα απαρτίζεται από επτά μέλη.
Επισημαίνεται ότι η Βελγική οικογένεια Saverys ήταν οι πιο μεγάλοι μέτοχοι στην εισηγμένη στο αμερικάνικο και βελγικό χρηματιστήριο Euronav με 13,22% μετά από συνεχείς αγορές μετοχών το τελευταίο διάστημα. Δεύτερος σε μέγεθος μέτοχος ήταν ο νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen με περίπου 10% που αγόρασε τον τελευταίο χρόνο. Ο ίδιος είναι μεγαλομέτοχος στην Frontline επίσης εισηγμένη στο αμερικάνικο και νορβηγικό χρηματιστήριο.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς