
Στη δημιουργία ενός ναυτιλιακού γίγαντα στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων οδηγεί η συγχώνευση της ναυτιλιακής εταιρείας Euronav NV με τη Νορβηγική Frontline Ltd.
Η νέα εταιρεία θα έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 4,2 δισ. δολαρίων, και ένα στόλο από 146 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων 69 VLCC, 57 suezmaxes και 20 LR2/aframaxes. Οι μέτοχοι της Euronav θα αντιπροσωπεύουν το 59% των ιδίων κεφαλαίων του ομίλου, με την Frontline να λαμβάνει το 41%.
Η νέα εταιρεία θα έχει τον μεγαλύτερο στον κόσμο στόλο δεξαμενοπλοίων VL:CC όπως επίσης και Suezmax, γεγονός που της δίνει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Οι αναλυτές και οι επενδυτικοί οίκοι υποστηρίζουν ότι η συγχώνευση των δυο εταιρειών Euronav και της Frontline είναι μια κατάσταση win-win και για τις δύο πλευρές.
Με βάση τη συμφωνία, κάθε μέτοχος της Euronav θα λάβει 1,45 μετοχές της Frontline. Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η νέα εταιρεία θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της σε Βέλγιο, Νορβηγία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Σιγκαπούρη και ΗΠΑ με την ονομασία Frontline. Επικεφαλής της ενοποιημένης εταιρείας θα είναι ο κ. Hugo De Stoop, αναλαμβάνοντας CEO, και το ΔΣ θα απαρτίζεται από επτά μέλη.
Επισημαίνεται ότι η Βελγική οικογένεια Saverys ήταν οι πιο μεγάλοι μέτοχοι στην εισηγμένη στο αμερικάνικο και βελγικό χρηματιστήριο Euronav με 13,22% μετά από συνεχείς αγορές μετοχών το τελευταίο διάστημα. Δεύτερος σε μέγεθος μέτοχος ήταν ο νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen με περίπου 10% που αγόρασε τον τελευταίο χρόνο. Ο ίδιος είναι μεγαλομέτοχος στην Frontline επίσης εισηγμένη στο αμερικάνικο και νορβηγικό χρηματιστήριο.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο