«Οφείλουμε στους Έλληνες πολίτες και τις επόμενες γενιές να δούμε τι κρύβει το υπέδαφος και εάν υπάρχουν αξιοποιήσιμα κοιτάσματα», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Όσον αφορά την απολιγνιτοποίηση ανέφερε ότι ξεκίνησε για νομοτελειακούς λόγους εδώ και μία δεκαετία και πρόσθεσε ότι εάν δεν υπήρχε η ενεργειακή κρίση, οι λιγνιτικές μονάδες δεν θα μπορούσαν να μπουν στο σύστημα γιατί θα ήταν πολύ ακριβές. «Λόγω της εξαιρετικής κατάστασης που έχει δημιουργήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, εξετάζουμε το ενδεχόμενο παράτασης της λειτουργίας των μονάδων Άγιος Δημήτριος 5 και Μελίτη έως το 2025. Η Πτολεμαΐδα 5, εφόσον είναι οικονομικά βιώσιμη, ενδέχεται να λειτουργήσει με καύσιμο τον λιγνίτη έως το 2028».
Για τους ισχυρισμούς της αξιωματικής αντιπολίτευσης για υπερκέρδη, ο κ. Σρκέκας τόνισε ότι: «Έχουμε ακούσει πολλές φορές το “λεφτά υπάρχουν”. Από το “λεφτά υπάρχουν” τώρα περάσαμε στο “υπερκέρδη υπάρχουν”».
Επεσήμανε επίσης ότι «η ΔΕΗ, που είναι εισηγμένη εταιρεία και ελέγχεται από ορκωτούς ελεγκτές ανακοίνωσε ζημιές το 2021» και πρόσθεσε ότι «όποιο περιθώριο κέρδους είχε το επέστρεψε στην κοινωνία».
Ο κ. Σκρέκας ξεκαθάρισε: «Για όσο καιρό διαρκεί η ενεργειακή κρίση θα στηρίζουμε την κοινωνία» και πρόσθεσε ότι «τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντέξουν κάτω από το βάρος των εκρηκτικών αυξήσεων».
«Η Ευρώπη θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα», τόνισε ο κ. Σκρέκας προσθέτοντας ότι «οι επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης, εφόσον συνεχιστεί, θα ξεπεράσουν εκείνες της πανδημίας».
Μιλώντας για την επάρκεια εφοδιασμού σε φυσικό αέριο ο ΥΠΕΝ ανέφερε ότι εξετάζουμε όλα τα σενάρια, ακόμα και τα πιο δυσμενή, για τον ενεργειακό εφοδιασμό της χώρας.
Όπως είπε: «Η Ελλάδα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αναφορικά με την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο» και επεσήμανε ότι «έχουμε τη δυνατότητα να απεξαρτηθούμε από τις εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία, με την αναβάθμιση της Ρεβυθούσας και την ολοκλήρωση των έργων FSRU στην Κόρινθο και την Αλεξανδρούπολη».
Όπως δήλωσε: «Τα έργα για την προσθήκη μίας επιπλέον πλωτής μονάδας αποθήκευσης στη Ρεβυθούσα μπορούν να ολοκληρωθούν μέσα σε 6 με 10 εβδομάδες», και πρόσθεσε ότι: «η Ελλάδα μπορεί να γίνει πύλη εισόδου LNG για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Όσον αφορά τη διείσδυση σε ΑΠΕ ανέφερε: «Από 400 – 500 MW που συνδέονταν κάθε χρόνο την περίοδο 2015-2019, το 2021 συνδέθηκαν νέα έργα 1.000 MW και φέτος εκτιμούμε ότι θα ξεπεράσουν τα 2.000 MW, όταν ο αντίστοιχος ρυθμός στη Γερμανία είναι 1.400 MW ετησίως», επισημαίνοντας ότι: «εάν τώρα είχαμε 2 έως 3 GW περισσότερες ΑΠΕ οι τιμές θα ήταν χαμηλότερες».
Τέλος, ο κ. Σκρέκας έκανε γνωστό ότι το επόμενο διάστημα θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση ο πρώτος Εθνικός Κλιματικός Νόμος, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την απλοποίηση της αδειοδότησης νέων έργων ΑΠΕ και το θεσμικό πλαίσιο για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ έως τον Ιούνιο θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Latest News
Η Καλιφόρνια προτείνει εκπτώσεις για αγορά EV ως απάντηση στα σχέδια Τραμπ
Η μεταβατική ομάδα του Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει την κατάργηση της ομοσπονδιακής έκπτωσης φόρου για αγορές σε ηλεκτρικά οχήματα
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων