«Οφείλουμε στους Έλληνες πολίτες και τις επόμενες γενιές να δούμε τι κρύβει το υπέδαφος και εάν υπάρχουν αξιοποιήσιμα κοιτάσματα», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Όσον αφορά την απολιγνιτοποίηση ανέφερε ότι ξεκίνησε για νομοτελειακούς λόγους εδώ και μία δεκαετία και πρόσθεσε ότι εάν δεν υπήρχε η ενεργειακή κρίση, οι λιγνιτικές μονάδες δεν θα μπορούσαν να μπουν στο σύστημα γιατί θα ήταν πολύ ακριβές. «Λόγω της εξαιρετικής κατάστασης που έχει δημιουργήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, εξετάζουμε το ενδεχόμενο παράτασης της λειτουργίας των μονάδων Άγιος Δημήτριος 5 και Μελίτη έως το 2025. Η Πτολεμαΐδα 5, εφόσον είναι οικονομικά βιώσιμη, ενδέχεται να λειτουργήσει με καύσιμο τον λιγνίτη έως το 2028».
Για τους ισχυρισμούς της αξιωματικής αντιπολίτευσης για υπερκέρδη, ο κ. Σρκέκας τόνισε ότι: «Έχουμε ακούσει πολλές φορές το “λεφτά υπάρχουν”. Από το “λεφτά υπάρχουν” τώρα περάσαμε στο “υπερκέρδη υπάρχουν”».
Επεσήμανε επίσης ότι «η ΔΕΗ, που είναι εισηγμένη εταιρεία και ελέγχεται από ορκωτούς ελεγκτές ανακοίνωσε ζημιές το 2021» και πρόσθεσε ότι «όποιο περιθώριο κέρδους είχε το επέστρεψε στην κοινωνία».
Ο κ. Σκρέκας ξεκαθάρισε: «Για όσο καιρό διαρκεί η ενεργειακή κρίση θα στηρίζουμε την κοινωνία» και πρόσθεσε ότι «τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντέξουν κάτω από το βάρος των εκρηκτικών αυξήσεων».
«Η Ευρώπη θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα», τόνισε ο κ. Σκρέκας προσθέτοντας ότι «οι επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης, εφόσον συνεχιστεί, θα ξεπεράσουν εκείνες της πανδημίας».
Μιλώντας για την επάρκεια εφοδιασμού σε φυσικό αέριο ο ΥΠΕΝ ανέφερε ότι εξετάζουμε όλα τα σενάρια, ακόμα και τα πιο δυσμενή, για τον ενεργειακό εφοδιασμό της χώρας.
Όπως είπε: «Η Ελλάδα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αναφορικά με την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο» και επεσήμανε ότι «έχουμε τη δυνατότητα να απεξαρτηθούμε από τις εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία, με την αναβάθμιση της Ρεβυθούσας και την ολοκλήρωση των έργων FSRU στην Κόρινθο και την Αλεξανδρούπολη».
Όπως δήλωσε: «Τα έργα για την προσθήκη μίας επιπλέον πλωτής μονάδας αποθήκευσης στη Ρεβυθούσα μπορούν να ολοκληρωθούν μέσα σε 6 με 10 εβδομάδες», και πρόσθεσε ότι: «η Ελλάδα μπορεί να γίνει πύλη εισόδου LNG για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Όσον αφορά τη διείσδυση σε ΑΠΕ ανέφερε: «Από 400 – 500 MW που συνδέονταν κάθε χρόνο την περίοδο 2015-2019, το 2021 συνδέθηκαν νέα έργα 1.000 MW και φέτος εκτιμούμε ότι θα ξεπεράσουν τα 2.000 MW, όταν ο αντίστοιχος ρυθμός στη Γερμανία είναι 1.400 MW ετησίως», επισημαίνοντας ότι: «εάν τώρα είχαμε 2 έως 3 GW περισσότερες ΑΠΕ οι τιμές θα ήταν χαμηλότερες».
Τέλος, ο κ. Σκρέκας έκανε γνωστό ότι το επόμενο διάστημα θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση ο πρώτος Εθνικός Κλιματικός Νόμος, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την απλοποίηση της αδειοδότησης νέων έργων ΑΠΕ και το θεσμικό πλαίσιο για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ έως τον Ιούνιο θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Latest News
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν
Mαύρα μαντάτα από ΟΗΕ - Ρεκόρ συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου το 2023
Λίγες ημέρες πριν την σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, δόθηκε στη δημοσιοτητα η ετήσια έκθεση του WMO που κρούει ηχηρό καμπανάκι για την κλιματική αλλαγή
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων